Jak w temacie. Dysponuję magnetofonem XC11 posiadającym gniazdo SIO, do którego można wpiąć się z SIO2SD.
Dzięki z góry i pozdro

2

Jakimś DOS-em lub kopierem pod DOS, do tego przed grę dodać wykrzyknik

3

Dzięki bardzo.
A możesz mi to wyłożyć "jak krowie na rowie"?

4

Wykrzyknik to najprostszy loader do binarek dla magnetofonu, zajmuje 5 albo 6 (teraz nie pamiętam) rekordów, po wczytaniu na ekranie w prawym dolnym rogu pojawia się wykrzyknik i w tym momencie zaczyna się wczytywanie binarki. Reasumując, nagrywasz na kasecie wykrzyknik a bezpośrednio po nim nie zostawiając żadnej przerwy binarke, binarka to w uproszczeniu dowolny plik dający się wczytać bezpośrednio z pod DOSa. Ja do kopiowania dysk->kaseta i vice versa polecam The Boss I -> http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … The_Boss_I

5

A nie masz kabla SIO2PC, albo SIO2USB? Chyba wygodniej podmontować do Atari obraz .atr przez Aspeqt'a na PC niż przyciskami na małym wyświetlaczu SIO2SD?

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

6 Ostatnio edytowany przez qbahusak (2014-07-24 12:00:15)

Głowę bym dał, że wykryknik pojawia się w lewym górnym rogu...

A loader "Wykrzyknik" to był raczej najpopularniejszy, bo najprostszy wcale nie był.
http://atariki.krap.pl/index.php/Loader_z_wykrzyknikiem

7 Ostatnio edytowany przez larek (2014-07-24 13:25:05)

@uicr0Bee - SIO2SD posiada konfigurator, dzięki któremu wyboru plików dokonujemy w wygodny sposób na ekranie monitora
@qbahusak - głowa stracona :) http://youtu.be/EvjeeG2AY1Q?t=1m7s

edit:

Dodam tylko, że sposób nagrywania zaprezentowany na filmie generalnie pokazuje właśnie jak zapisać plik z grą na magnetofonie. Zamiast pliku z obrazkiem wstawiamy plik z grą, no i całość wykonujemy na Atari, a nie na emulatorze.

8

A tutaj jest Boot Cassette Maker 1.0 z Nudmehi Software i to właśnie od niego pochodzi "wykrzyknik". Oryginalnie uruchamiał się tylko pod Atari 400/800, ale udało mi się spatchować go tak, by uruchamiał się na późniejszych modelach. :)

Pobierz Boot Cassette Maker 1.0 (v2).atr, uruchom z SIO2SD, podepnij pod któryś z pierwszych czterech emulowanych napędów ATR-y z grami, które chcesz nagrać, podaj nazwę pliku (sama nazwa bez identyfikatora napędu) i podaj numer stacji (od 1 do 4). Plik się wczyta, po czym przepnij się z SIO2SD na magnetofon, naciśnij REC i PLAY i potwierdź Returnem.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

9 Ostatnio edytowany przez uicr0Bee (2014-07-24 19:11:44)

larek - no tak, ale do zmiany .atr'ów konfiguratorem trzeba atarkę wyłączyć i włączyć, tak? Znaczy, jeżeli masz pliki do zgrania z większej ilości .atr'ów niż można na raz podmontować w sio2sd. A z Aspeqtem, raz bootujesz z .atr-a z dosem i/lub kopierem, a później już bez rebootowania atari tylko odmontowujesz/montujesz w Aspeqt'cie kolejne .atr-y i w raz uruchomionym kopierze zgrywasz pliki na kasety.
Jak kto lubi.

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

10

Jeśli mamy kilkanaście ATR-ów, to tak, trzeba wywołać boot komputera (choć też niekoniecznie, ale to bardziej skomplikowane). Jeśli jednak mamy kilka ATR-ów to je montujemy jako D1, D2, D3, itd. Później tylko wybierasz stację dyskietek, z której chcesz kopiować plik. Takie ATR-y można wcześniej przygotować i wrzucić do nich po kilka czy kilkanaście gier. Poza tym nie wyobrażam sobie sesji nagrywania kilkunastu bądź kilkudziesięciu plików na magnetofon za jednym podejściem. No, chyba że masz bardzo dużo czasu i cierpliwości :)

11 Ostatnio edytowany przez Hans 2004 (2018-12-04 03:02:07)

@voy - a sprawdzałeś później działanie samego loadera?

Patche poprawiają sam kopier a w loaderze oprócz jednego skoku -nieużywanego -  zmian nie widzę.

W tym artykule na atariki nie napisali, że kod programu jest częściowo zaszyfrowany metodą EOR #$FF; Procedura deszyfrująca wydłuża kod o 44 bajty :( oraz zamienia skok JMP $F2ED na JSR $089D. Pozostałe 4 skoki są w części zaszyfrowanej. Natrafiłem jeszcze na drugą wersję ! tą która jest na atarionline (oraz w kopierze w moim kartridżu).




W załączniku porównanie tych "!!"

PS. Na pomysł przeanalizowania ! wpadłem analizując kod kartridża - natrafiłem na pewne krzaki które okazały się kodem tego loadera.

Analiza i kod po hiszpańsku jest na stronach:

http://franco.arealinux.cl/2014/03/carg … odificado/

https://www.dropbox.com/sh/t0wrzfkub4ne … pd9vwtdsHa

Edit:
Po analizie kodu zauważyłem że "!" xle rozpoznaje nagłówek pliku tzn jeśli tylko jeden z bajtów jest FF to uznaje ze oba są FFFF. czyli jeśli program ładuje się od adresu xxFF to powinien być crash. Nie mam żywego sprzętu więc nie sprawdzę czy tak na pewno jest.

L07FD       ldx #$10
            lda L0930
            sta IOCB0+ICBAL,X
            pha
            lda L0931
            sta IOCB0+ICBAH,X
            tay
            pla
            iny
            bne L0830   ;nie sprawdzi drugiego FF
            tay
            iny
            bne L0830   ;jak drugi jest FF

Post's attachments

loadery!.zip 182.97 kb, liczba pobrań: 4 (od 2018-11-27) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

12

Odpowiedź na pytanie z tytułu wątku tutaj:

http://www.atari.org.pl/artykul/kopiowa … netofon/45

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.