@wieczor: odtwarzanie muzyki w demach na PC w głównej mierze opiera się na wykorzystaniu gotowych już bibliotek, które zapisane są w formacie .dll. Obojętnie czy chcemy odtworzyć .mp3, .mod, .s3m. xm (swego czasu była biblioteka bass, czy midas) wykorzystuje się gotowe sprawdzone biblioteki. Zakaz wykorzystywanie bibliotek OpenGL i DirectX też nie jest poważny. Z ich wykorzystaniem można zrobić znacznie więcej, lepiej i szybciej. Mamy do dyspozycji Shadery, które możemy samodzielnie programować. Na samym procesorze nie ma możliwości osiągnięcie takich efektów jak na kartach graficznych.
@yerzmey: jest bardzo dużo programów na PC do tworzenia muzyki i zapisywania jej w formacie .mp3. Pisanie, że jest to wsiuractwo i wieśniactwo jest po prostu niegrzeczne i obraźliwe dla wielu znakomitych muzyków, którzy stosują takie techniki. Osobiście dla mnie nie ma znaczenia czy muzyka jest w .it, .mod, .xm czy .mp3 jeśli oczywiście jest dobra.