No żeby miał własny kolor, to 2x1 nie było. Przynajmniej ja nie widziałem. Więc to jest na Evę (a znowu wtedy zrobił taką grafikę jedynie dla ozdoby, bo równie dobrze mógł zrobić hi-res).
Ale że są szerokie pixele na ZX Spectrum, żeby każdy miał własny kolor, to to od dawna było, ponieważ to jest 'ustawialne', tylko trzeba sobie zaprogramować. :)
Jakkolwiek pixele są duże, więc mało kto tego używa - nie jest to jakieś skrajnie piękne i raczej traktuje się, jako coder's porn.
Coś ze 128k (pixele 4x4) =
(tu nasze 128k, ładniejsze, hahahah, z płaskimi pixelami 4x2)
Tu nasze - w sensie Ralfa - ze Spectrum 48, z pixelami kwadratowymi (4x4) -
A jak się zrobi większy obrazek, który potem scrolluje się po ekranie, to wygląda to z deka lepiej.
Głównie tego trybu multicolour używa się jednak inaczej, nie tworząc "szerokich pixeli"
Lecz w połączeniu z GigaScreenem wypada efektownie:
Ale to temat na inną opowieść.
Co do pixeli 2x1 (takich, jak na C64, tj. osobny kolor dla każdego pixela) to na maszynach brytyjskich nie widziałem. I nie wydaje mi się, by było to możliwe.
Chociaż. 20 lat temu Mr Hangman zapewniał, że nigdy nie będzie możliwe pisanie gier w multicolorze, hahahaha. :)
Pacan.
Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.http://ym-digital.i-demo.pl/ -
http://yerzmyey.i-demo.pl -
https://soundcloud.com/yerzmyeyŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.