26

@wieczor: odtwarzanie muzyki w demach na PC w głównej mierze opiera się na wykorzystaniu gotowych już bibliotek, które zapisane są w formacie .dll. Obojętnie czy chcemy odtworzyć .mp3, .mod, .s3m. xm (swego czasu była biblioteka bass, czy midas) wykorzystuje się gotowe sprawdzone biblioteki. Zakaz wykorzystywanie bibliotek OpenGL i DirectX też nie jest poważny. Z ich wykorzystaniem można zrobić znacznie więcej, lepiej i szybciej. Mamy do dyspozycji Shadery, które możemy samodzielnie programować. Na samym procesorze nie ma możliwości osiągnięcie takich efektów jak na kartach graficznych.

@yerzmey: jest bardzo dużo programów na PC do tworzenia muzyki i zapisywania jej w formacie .mp3. Pisanie, że jest to wsiuractwo i wieśniactwo jest po prostu niegrzeczne i obraźliwe dla wielu znakomitych muzyków, którzy stosują takie techniki. Osobiście dla mnie nie ma znaczenia czy muzyka jest w .it, .mod, .xm czy .mp3 jeśli oczywiście jest dobra.

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

27

Muzyka oczywiście że nie. Ja - i Yerzmey też - zgrywam kawałki do mp3. Ale tu chodzi o demo, a nie o muzykę jako taką - demo jest popisem możliwości kodera. Masz rację, te biblioteki dają Ci szerokie możliwości, problem polega na tym, że od kiedy zaczęło się ich używanie, to - uwaga, tu będzie opinia subiektywna - poziom dem opadł i to znacznie. A powinien wzrosnąć, prawda? W końcu z kodera zdjęto konieczność liczenia się z wydajnością procedury odtwarzania dźwięku czy wizualizacji świata 3D, to może się w końcu skupić na czymś twórczym, wykorzystując ten potencjał. Tylko jakoś go nie ma, pomijając nieliczne przypadki większość tych tzw. dem da się sklecić w delphi i to nie wysilając się za bardzo. Co do poziomu artystycznego, to się nie wypowiem bo to wybitnie kwestia gustu. Ale mówiąc o możliwościach - taki 3ds max czy Maya daje Ci jeszcze większe możliwości , więc czemu nie wyrenderować i odtworzyć video?

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

28

Moim zdaniem jest wręcz przeciwnie. Dema są lepsze i bardziej artystyczne. Zobacz sobie produkcje ASD, FR (cytowany gdzieś wcześniej Rove), Fairlight, CNCD i inne. Oczywiście grup tworzących dobre dema nie jest wiele, ale jednak poziom artystyczny (graficzny, muzyczny) i często koderski znacznie wzrósł.
Kwestia video dem jest aktualna. Na wielu zlotach była konkurencja prezentująca tego typu produkcje. I również nie przeszkadza mi to. Jak takie demo jest dobrze zrobione, to dlaczego nie ?

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

29

Oceniając byłem pod (ciężkim, niestety) wrażeniem ostatniego Revision. Może faktycznie trzeba się porozglądać lepiej.

Co do video dem - to bardzo je lubię, ale jest to wyraźnie osobna kategoria - chodzi o to, żeby z dem real time nie robić dem video.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

30

Virus by MATT CURRENT (2004)

platforma: GameBoy Advance

http://www.youtube.com/watch?v=-YhAqpIuoe8

pouet: http://www.pouet.net/prod.php?which=15121

gep/lamers^dial

31

a dziś invitka :D btw. myslałem, że cieżko będzie przebić zeszłoroczne zaproszenie na Revision :) a tu taka niespodzianka:

Megalactic by SCHENGEN ALLSTARS

http://www.pouet.net/prod.php?which=62331

http://www.youtube.com/watch?v=L9LyJHYg6OA

oczywiście na grzyba

gep/lamers^dial

32

Serpent by CENSOR DESIGN (z niedawnego Datastorma) - kilka ciekawych efektów, scrolle do "zajebania" ;) i bardzo bardzo fajny efekt z paseczkami :)  mnie najbardziej urzekła muza w pierwszej części: MIÓD i WYPAS!! C64 powa!

http://www.youtube.com/watch?v=XVSs9ILdcPg

http://www.pouet.net/prod.php?which=62582

gep/lamers^dial

33

Piękna muzyka! Dzięki gepard.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

34

Podobało mi się to demko. :)

CPC AGA PSX Win7 - Wyznaję 8bitowy ekumenizm.

35 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-07-14 10:59:23)

dziś będzie produkcja która działa już na Amidze 1000  ( czyli 512kb + Kickstart 1.1.1)

Sun Candy by RESiSTANCE & WANTED TEAM

https://www.youtube.com/watch?v=hP-u-hiC-P8

http://www.pouet.net/prod.php?which=63723

3 miejsce z właśnie zakończonego Solskogen 2k14 - za produkcje odpowiedzialni min. nowi koledzy w grupie Lamers czyli Sachy (kod) i Mccnex (msx)

ps. w końcowych napisach mała reklama Silly Venture :D

ps. czekam na zwycięzcę oldschool demo compo - podobno grupa Spaceballs dała niezły popis :)

gep/lamers^dial

36

Bardzo fajna prodka z fajnymi graficzkami i zajebistą muzyką. Właśnie takiej sceny mi na Amidze brakowało ostatnimi laty :) Miejmy nadzieję, że scena A500/A1000 znowu się rozrusza :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

37

Z jednej strony dobrze że ktoś z klasykowców wreszcie się ruszył i zaczął coś robić.

Z drugiej strony, parę słów prawdy:

Ogólnie - po co dema w 2014 roku?

Brakuje nowych gier na Amigę klasykowcy powinni się zająć robieniem gier na Amigę 500 i okolice.

Demo to za mało rozrywki, nudzi się po paru minutach.

W szczególe:

Muzyka - słychać że muzyk jest nie z tego podwórka. To byłaby fajna muzyka ale na jakiś komputer gdzie muzyka jest generowana w sposób syntetyczny. Rozumiecie SID, AY ogólnie chiptune. No sorki ale na Amidze 500 to pomyłka, tu ewidentnie ten człowiek nie umie wykorzystać pauli.
Autentycznie szkoda że robi to na niewłaściwym komputerze.

Grafika - efekty. Od jakiś piętnastu lat  jest dziwna sytuacja w demach na Amigę.

Z jednej strony demoscena robi foch w kierunku ppc które to procki są na tyle silne że robienie wszystkiego procem jeszcze ma jakiś sens, z drugiej strony jest zapatrzenie się we wczesne pc i całkowita rezygnacja z robienia efektów przy pomocy hardware amigi i używanie tylko proca.

Tu też to widać. c2p ktoś tu zrobił po prostu zapisując dla jednego piksela cały bajt w jednej linii.
Rozdzielczość wyszła w tym momencie 640/8=80 w poziomie i całość wygląda ochydnie po prostu.

Jeśli kolesie chcą coś pokazać na a500 to przede wszystkim powinni zrezygnować z gonienia 386.
386 plus VGA jest jak wiadomo lepsze od 060 plus AGA.
Z powodu chunky pixel jak wiadomo.

W starych demach na a500 wektorki są kolorowane albo jednym kolorem, albo wypełniane tłem.
Nikt nie próbuje teksturować. Natomiast maksymalnie jest wykorzystywany blitter.
I w starych demach to wygląda fajnie. Rozdzielczość jest wtedy ok.
I efekty są ładne. W tym demie tego nie ma.

38

lol :D w tym demie tez jest text ktory wypada przeczytac i wtedy wszystko staje sie jasne czemu jest jak jest ;)

39

@swinkamor12: i tak właśnie amiga umarła. Po prostu każdy kto robił cokolwiek sensownego miał dość stada malkontentów, którzy zamiast docenić i obiektywnie ocenić wolała narzekać. To jest specyfika amigowej sceny i nic się nie zmieniło z tego co widzę na przykład na PPA. Jeśli chcesz kogokolwiek motywować do robienia czegoś na amidze tak jak ty to robisz, to życzę powodzenia

A muzyka akurat stylem nawiązuje do najlepszych amigowych tradycji i skoro uważasz, że jest z innej bajki, to chyba za dużo klasycznych amigowych produkcji nie widziałeś :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

40 Ostatnio edytowany przez gepard (2014-07-14 21:44:02)

Nie dyskutujcie z tym gołębiem, bo to nie ma sensu. Nie pierwszy raz krytykuje wszystko i wszystkich doookoła a sam nie ruszy dupska by cokolwiek zrobić.  Typowe dla swinkamor12 - dzień bez pisania żali to dla niego dzień stracony.

PunBB bbcode test

gep/lamers^dial

41

wieczor napisał/a:

@swinkamor12: i tak właśnie amiga umarła.

E tam, po prostu nie podoba ci się rzeczowa krytyka.

Demo jest kiepskie.

Ta rozdzielczość w efektach może by pasowała do ZX-81, ale nie do Amigi.

Beznadzieja.

A skąd.
Rozdzielczość w demach na ZX81 ma 320x256, jeśli komuś chce się wypełnić ekran.
https://www.youtube.com/watch?v=HZd9fxS8mNg

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

43

swinkamor12 napisał/a:

Ogólnie - po co dema w 2014 roku?
Brakuje nowych gier na Amigę klasykowcy powinni się zająć robieniem gier na Amigę 500 i okolice.

Pozwól, że każdy sam będzie decydował o tym co chce robić w wolnym czasie. Chcesz nowych gier na klasyka, to weź się do roboty i zrób jakąś ... jeśli nie potrafisz to zatrudnij ludzi którzy potrafią ... będziesz mógł decydować czym mają się zająć w godzinach pracy.

... a jak już coś stworzysz, to nie zapomnij się tutaj pochwalić ... zapewniam cię, że na pewno znajdzie się ktoś kto szybko i bezinteresownie twoją nową grę na klasyka skrytykuje.

44

Na a500 nic się nie dzieje.

A szkoda.

Demo było do niczego.

A wystarczyło trochę pomyśleć i może by coś z tego było.

Niektórym się tu nie podoba rzeczowa dyskusja na tematy związane z klasykiem.

45

Z powyższym osobnikiem nie sposób dyskutować, bo to oznacza rzucanie grochem o ścianę. Jestem za zamknięciem tematu...

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

46

hehe gosc jest uber trollem :D

47

Podrzucam kilka moich ulubionych 64-ek w zipie na grzyba.

Ze względu na potężny stopień kompresji jak będzie antywirus kwiczał - przymknijcie mu gębę na czas oglądania.

Pliki są czyste.

i jeszcze demko ale już większe - https://www.scene.org/file.php?id=548832 efektowne i naprawdę ładne...

Miłego łodlotu przy łoczaniu :D

Pozdrawiam

Post's attachments

demka.zip 487.67 kb, liczba pobrań: 3 (od 2014-07-19) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
[opuściłem to miejsce bezpowrotnie][dziękuję za skasowanie mojego konta]

48

Cześć,

Wg mnie - klasyk:

http://www.youtube.com/watch?v=_yJ5M3BY2Ts

http://www.pouet.net/prod.php?which=37

1995 World Domination :)

Atari, Inc., 1512 Crossman Ave., PO. Box 61657, Sunnyvale, CA 94086.
Złym błędem jest cofać się do tyłu, gdy wieje zimnym chłodem.
Jest to najprawdziwsza prawda. (c) VC

49

Dope... Doskonały soundtrack! Dzięki, bo kiedyś tego szukałem :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

50

To świetne demo na PC z 1995 roku pokazuje wyraźnie że procesor 060 to pomyłka.

Efekty jak w najlepszych demach na amige klasyczną z procesorem 060 w roku 2014.

Tylko że w tym demie z 1995 nic się nie tnie, nic nie zwalnia.

Animacja jest płynna.

Wygląda w porównaniu z demami na amigę bardzo ładnie.

Procesor 060 jest bardzo słaby w porównaniu do pierwszych pentium,

a jak się do tego doda c2p to już w ogóle.