Nie wiem ... można zmapować przycisk nr 5 na lewy przycisk, ewentualnie dwuklik ... chociaż powoli wydaje mi się to zbędnym fjuczerem.
Myślę jeszcze jak zamapować joystick analogowy ...
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » mouSTer - Universalny Adapter Urządzeń USB (mysz, gamepad, joystick).
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Nie wiem ... można zmapować przycisk nr 5 na lewy przycisk, ewentualnie dwuklik ... chociaż powoli wydaje mi się to zbędnym fjuczerem.
Myślę jeszcze jak zamapować joystick analogowy ...
Adapter dotarł, wielkie dzięki dla Grzybsona za przesyłkę (i pamiątkę z Grzypsoniady). Oraz oczywiście dla Willego za możliwość testowania. Po południu zaczynam testy.
Pierwsze testy, wgrałem nowy wsad oraz konfig, problemem jest mało miejsca w STe, nie zmieścił się pendrive. Podłączyłem przez przedłużacz USB. Programowanie poszło bez bólu. Na razie sprawdziłem dwie myszy:
Microsoft Optical Mouse 200 oraz Logitech BD58. Obie rozpoznane i działają, jednak przy pracy z M$ miałem wrażenie że (jak szybko przesuwałem w poziomie wskaźnik) to jakby lag był, czyli przesuwało się skokami (2-3 skoki) w Mid res.
Jak na razie jest super, komfort pracy o niebo lepszy niż z moimi analogowymi myszami (oryginał i Dexxa). Tylko ten dyskomfort związany z tym że interface+wtyk myszy jest sumarycznie za długie (dla STe) i źle wkładać w gniazdo, jedynym lekarstwem (chyba) jest wyprowadzenie gniazda USB na 5 cm kablu przed STe.
Ooo Dzięki Jarkeczek za kontruktywny feedback.
Założenie było takie że nadajnik myszy bezprzewodowej ma się zmieścić w całości pod spodem.
Faktycznie przymieżyłem z pendrive i myszą z ogonkiem i faktycznie nie jest to za wygodne ...
Mam do Ciebie prośbę, Sprawdź jak by to wyglądało jakby całość była odwrócona do góry nogami. Gniazdo usb nie zagłebione, tylko wystające (mam nadzieje że wiesz co mam na mysli). Na falconie wygląda to OK.
Nowe PCB i tak musze zaprojekltować bo to ma conajmniej 2 błedy :)
Jeśli dobrze zrozumiałem to o to chodzi co pokazałem na zdjęciu. Wygląda że byłoby już OK
Dokładnie o to chodziło. Wygląda że będzie ok.
Dziękuję. Biore się za nowe PCB :D
ale to dopiero jak kilka drinkow wypije, bo mi sie nie chce.
Trochę późno, ale zawsze... Próbowałem podłączyć pod Megę ST i natrafiłem na zonka: http://www.atari.org.pl/forum/misc.php? … r=97t11958
W oryginalnej klawiaturze przejściówka nie ma prawa wejść razem z myszą. Myślę, wezmę klawiaturę od TTki - ale ta mi nie zadziałała. Po namyśle wiem dlaczego - ma wyprowadzony przez bodajże Pecusia sprzętowy reset i pewnie się ten dodatkowy sygnał gryzie...
Nie mam przedłużacza do joysticka, ale spróbuję skombinować - jak nie znajdę to oskrobię i przegnę do testów przedłużacz do USB. W weekend sprawdzę na TT-ce.
Dzięki za feedback.
Będzie jednak wersja z kabelkiem. Muszę tylko określić jakiej długości kabelek będzie wystarczającej długosci.
Gniazdo usb będzie też zamontowane po drugiej stronie pcb, aby dało się bez problemu w dużym atari pod klawiatura używać.
5cm kabelek (razem z gniazdem) wydaje się być przykrótki, 8-9 cm powinien być ok. Może ktoś to sprawdzić potwierdzić ?
Taki kabelek jak w załaczniku powinien być chyba ok? - długość 10cm łacznie ze złączami.
Trzeba przemierzyć/podłożyć pod STE i będzie jasne, czy starczy - powinien wystawać spod klawiatury.
Wg falcona powinno być ok. ST(e) chyba mają podobne rozwiązanie.
Dokładniej rzecz biorąc identyczne :) Obudowy są z tej samej matrycy, różnią się wyprowadzenia z tyłu.
Będzie jednak wersja z kabelkiem.
W końcu dobra decyzja :)
Czasami trzeba coś na własne oczy zobaczyć ...
Poprawione PCB poszło dzisiaj do realizacji.
Wszyscy którzy chcieli by wymienić adapter na poprawioną wersję (z kabelkiem lub gniazdem po 2 stronie) bedzie to można zrobić w głuchołazach.
Kto sie nie wybiera do głuchołazów, proszę o PM podam adres gdzie wysłać adapter, Proszę załączyć karteczkę z adresem zwrotnym i napisać jaka wersja ma być.
Fotki poprawionych adapterów zamieszczę jak tylko dojdzie do mnie wszystko i to poskładam.
:)
Testuje cięgle. Zauważyłem pewne rzeczy ale opiszę je jak to potwierdzę. Dzisiaj mam pytanie:
- Czy jest możliwe dodanie do konfigu opcji sterującej dwuklikiem?
Chodzi o czas reakcji komputera na podwójne kliknięcie? W PC mam inne niż tu i nieraz muszę 3-4 razy próbować nim uda mi się coś uruchomić (w ST)
A czy przypadkiem w Control Panelu w module General.CPX nie ma opcji regulującej dwuklik myszy?
Dwuklik chyba jest przydatny jedynie w operacjach/aplikacjach okienkowych?
re up: masz rację, control_panelem da się to ustawić. Domyślnie nie miałem go włączonego i zapomniałem o tym.
Willy, a jest jeszcze możliwość zakupu takiego adaptera do testów?
Trochę (skutecznie) odrzuca mnie praca z oryginalną myszką na Falconie.
Będzie po wakacjach. Planuję większą partię juz poprawioną.
Puki co walczyłem ze skunkboardami a jutro na wakacje wyjezdzam.
To się piszę na jedną, a najlepiej na taką Atari-Amiga przestawianą logiką (sprawdzanie dwóch konfiguracji bitów na bieżąco i wybór tej o mniejszej entropii)
(dzięki uprzejmości Krolla) wygląda, że powinno to zadziałać także i z Atari 8 bit (przepraszam, że wcinam w tym dziale taką dygresję) ;)
Niestety napotkałem problem sprzętowy, dotyczy myszy:
bInterfaceSubClass: 0x00
;)- mam iść do marketu po mysz za 10pln, czy istnieje już soft w wersji obsługującej takie przypadki?
EDIT:
I tak na wyrost (bo jeszcze mi nie zadziałało) dołączę się do ochów i achów, bo jeśli to zadziała to jest to fenomenalne urządzenie uwalniające człowieka od zbędnego stresu wywołanego obsługą oryginalnych myszy, które działają raczej zazwyczaj kiepsko.
Istnieje, ale nie jest narazie dostępny. Projekt chwilowo czeka na dalszy ciąg. Problemy z debilnym kompilatorem/linkerem i przciekami pamięci ;P
Dzisiaj zakończyłem programowanie SKunkboardów i zaczynam CT60, a w międzyczasie tym się też będę w przerwach zajmował.
... no i udało mi się chyba z...epsuć adapter, albo tak mi się wydaje.
W wyniku znalezienia odpowiedniej myszy, oraz w wyniku modyfikacji pliku *.ini udało się na 8-bit uzyskać taką sytuację w której mysz w sposób niezmiernie powolny zadziałała. Zadziałał też lewy przycisk myszy. Z tego wnioskuję, że komputer jakoś się z tym dogadał. Po jednej z kolejnych zmian w pliku *.ini urządzenie przestało reagować na dowolne bodźce z zewnątrz. Po podłączeniu do portu joy'a mignie raz i po dłuższym czasie zaczyna jednostajnie nie za szybko migać. Po podłączeniu myszy jedyne co się dzieje to fakt, że mysz dostaje zasilanie (bo świeci), urządzenie przestało reagować na pendrive. Podłączenie pendraka tak samo nie wywołuje reakcji przejściówki.
Co można jeszcze sprawdzić?
Mozesz okreslic ile razy na sekunde miga (ca.)?
Ciagle miganie oznacza oczekiwanie na urzadzenie USB. PRzynajmniej teoretycznie, nie da się uwalić adaptera wkladając mu pendrive z uszkodzonym ini.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 … 10 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » mouSTer - Universalny Adapter Urządzeń USB (mysz, gamepad, joystick).
Wygenerowano w 0.070 sekund, wykonano 30 zapytań