1 Ostatnio edytowany przez xeen (2014-06-05 20:59:29)

Jak co roku odpalamy konkurs/głosowanie na najlepszą grę z roku poprzedniego. Dla tych, którzy zdecydują się docenić trud autorów gier przygotowaliśmy małe nagordy niespodzianki, które rozlosujemy pomiędzy głosujących.

Serdecznie zachęcam do wzięcia udziału.

Głosować można na
- forum Atari Area, w tym wątku
- na forum AtariAge, http://atariage.com/forums/topic/225673 … last-year/
- na forum AOL (tutaj też jest więcej szczegółów), http://atarionline.pl/v01/index.php?ct= … 1400563017
- przesyłając głos na mojego maila: mcora@tlen.pl

Regulamin konkursu:

•1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2013. Nie ważne czy są to gry komercyjne czy freeware, nagrodzone w innych konkursach czy nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między 1 stycznia a 31 grudnia zeszłego roku, a ich autorzy opublikowali je jako programy gotowe. Listę tych gier tworzyłem na bieżąco w ciągu całego roku. Jakbym coś przeoczył - dawać znać.


•2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres email (mcora@tlen.pl) albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką. Najlepiej podać imię i nazwisko głosującego, albo ksywę, jeśli jest to osoba dobrze znana na Forum Atarum, forum Atari Area czy forum Atari Age. Głosy od osób nieznanych będziemy próbowali potwierdzić, a jeśli to się nie uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Wyniki głosowania (ksywa, oddane punkty) będą jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak głosował. Żadnych krętactw, przekrętów czy niejasności.


•3. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w konkursie mogą głosować na swoje dzieła. Także wydawcy gier mogą głosować na gry przez siebie wydane.


•4. Każdy może oddać głos na dziesięć gier, z tym że należy podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób: za 1 miejsce - 10 punktów, za 2 miejsce - 9 punktów..., za 10 miejsce - 1 punkt. Wszystkie punkty od głosujących zostaną podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier.


•5. Gier jest sporo, więc potrzeba więcej czasu niż zwykle, żeby się z nimi wszystkimi zapoznać. Dlatego głosowanie zostanie zakończone o północy z 22 na 23 czerwca 2014 roku. Chodzi o północ tej strefy czasowej, w której znajduje się głosujący.


•6. Nagrodą w konkursie jest zdobycie pierwszego miejsca - tytułu najlepszej gry roku 2013 i możliwość posługiwania się "złotym" logo konkursu. Także druga i trzecia gra może posługiwać się tytułem i znaczkiem konkursu KazKompo - odpowiednio o kolorze srebrnym i brązowym.


•7. Wśród głosujących, ale tylko tych, którzy oddali pełny i poprawny głos, zostaną rozlosowane nagrody rzeczowe - niespodzianki. Tradycyjnie losował będzie program Arka Lubaszki:


10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH
20 REM KAZ KOMPO 2010
30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE
40 REM --------------------------
50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:?
60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: ";
70 INPUT IG
80 ?
90 REM ROZGRZANIE GENERATORA
100 X=RND(0)
110 REM MIESZANIE, MIESZANIE
120 Y=INT(RND(0)*500)+500
130 FOR Z=0 TO Y
140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30);
150 NEXT Z
160 REM LOSOWANIE
170 X=INT(RND(0)*IG+1)
180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X
190 END


•8. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam autorytarnie ja. Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji. I jak co roku prosimy o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie ma co tworzyć nadmiernie ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.


Lista gier (jest spora!):

1    Alien 8
2    Amaurote 128
3    Another Stupid Game…
4    Assembloids XE
5    Asteroidz
6    Atari Sudoku 1.3
7    Attack of the Mutant Pigeons
8    Balz
9    Battle Eagle
10    Boulder Dash Mugen 10
11    Boulder Dash Mugen 11
12    Boulder Dash Mugen 12
13    Boulder Dash Mugen 13
14    Boulder Dash Mugen 14
15    Boulder Dash Mugen 9
16    Boulder Dash Mugen Extras
17    Box1ng
18    Catch the X
19    Centment
20    Daffy
21    Deathchase XE
22    Deathrace without Jason Statham
23    Dev War
24    Dice 2013
25    Dynakillers Unchained
26    Heisser Draht
27    Heli in the Caves
28    Helicops
29    The Horde
30    The Hunt
31    Impact
32    Jan Ken Pon
33    Kiki Pong
34    Koza Fighter
35    Labirynty Robbo
36    Liczenie obrazków
37    Mahjong XE
38    Mini-Race
39    Moonlander
40    Motorki
41    Munching Mandy
42    Oxygen for Life
43    Perfect Pitch
44    PET Galaga
45    Piranha
46    Polcon
47    Race against time
48    Robbo SWS Magnetic
49    Robbo SWS-1
50    Robbo SWS-2
51    Robbo SWS-3
52    Robbo SWS-4
53    Robo Type
54    The Rockies
55    Rolltris
56    Search of the Spectrix
57    Slovenian Quiz
58    Soccer Pong
59    Speedway One
60    Sumator
61    Super Mini Robbo
62    Table Football M4+
63    Tetryx
64    Tre Robbo 27
65    Tre Robbo 28
66    Tre Robbo 29
67    Tre Robbo 30
68    Tre Robbo 31
69    Tre Robbo 32
70    Tre Robbo 33
71    Tre Robbo 34
72    Tre Robbo 35
73    Tre Robbo 36
74    Tre Robbo 37
75    Tre Robbo 38
76    Tre Robbo 39
77    Venture (gra komercyjna)
78    Where is Elvis?
79    Wybierak do stolca / Invasion from Excrex
80    X:8
81    Xirius Defect
82            Robbo Lucky

Serdecznie zapraszam do wzięcia udziału. W załączniku znajduje się paczka zbiorcza z grami niekomercyjnymi.

Post's attachments

2013.ZIP 1.46 mb, liczba pobrań: 1 (od 2014-06-05) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
PunBB bbcode test

2 Ostatnio edytowany przez Bluki (2014-05-24 17:24:28)

Po wstępnej selekcji wybrałem 23 gry. Problem w tym, że w pierwszej dziesiątce zmieści się tylko 10 gier... Dlatego do zestawienia nie „załapały się”, choć powinny takie gry jak: Amaurote 128, Atari Sudoku 1.3, Table Football M4+, Venture, a pewnie jeszcze kilka innych. Gdyby nie brak możliwowości zmiany prędkości, na liście pewnie znalazłby się Mini-Race, a tak mogę tę grę wpisać na 13 pozycję zaraz po Venture i Table Football M4+. W zestawieniu nie bez przyczyny pominąłem The Hunt. Choć to gra polska, autorzy „zapomnieli” o instrukcji w języku polskim – przynajmniej takiej nie znalazłem. Jeśli istnieje, to jest głęboko zakamuflowana.
Nie wiem, o co chodzi w grze Centment, bo nie udało mi się jej uruchomić. W tym przypadku ktoś zapomniał o przygotowaniu samouruchamialnej wersji (przynajmniej nie ma takiej w „paczce”).
Dwie wyróżnione przeze mnie gry (Assembloids XE, Kiki Pong) nie wyłączają same BASIC-a. Ze względu na trywialność takiej operacji nic moim zdaniem nie usprawiedliwia „zapominalskiego” programisty/kodera.
Nie bardzo wiem, dlaczego w konkursie znalazła się gra Daffy. Z dokumentu zamieszczonego razem z grą wynika, że jest niedokończona. Poza tym - prawdziwe kuriozum - gdy przypadkowo nacisnąłem „fire” gra się zresetowała, a na ekranie pojawia się menu xBiosa albo SELF TEST, zależnie od wersji.
Heli in the Caves – bardzo ładnie zrobiona gra, ale mnie odstraszyło to, że śmigłowiec w prawo leci przodem, czyli normalnie, ale już w lewo tyłem!
Przepraszam panie magistrze inżynierze Rafale, być może Twoja gra (Wybierak...) zasługuje na miejsce w pierwszej dziesiątce, ale zdołałem ją tylko odpalić, zagrać już nie... To jednak nie moje klimaty...

A teraz czas na moją dziesiątkę:

1) Deathchase XE (w tej grze jest wszystko na swoim miejscu i takie jak trzeba).

2) Galaga PET (prostota grafiki w połączeniu z ogromną grywalnością, czyli minimum środków, maksimum zabawy).

3) X:8 (strzelanka ze świetną grafiką a równocześnie nie na tyle trudna, aby trzeba było trenować miesiącami... czyli znowu świetna zabawa).

4) Battle Eagle (obok Deathchase najciekawsza grafika, zabawa może nieco mniejsza dlatego 4. miejsce).

5) Kiki Pong (przyjemna dla oka grafika i z pewnością grywalna).

6) Piranha (ach te żarłoczne rybki, trudno im się oprzeć; wciągająca gra).

7) Assembloids XE (nienaganna graficznie, ale mnie nie wciągnęła, jakby coś jej brakowało, tylko nie wiem co...).

8) Sumator (świetna łamigłówka, warto w nią pograć).

9) Attack of the Mutant Pigeons (nie wiem dlaczego, ale sprawia wrażenie sympatycznej).

10) Deathrace without Jason Statham (10-linijkowiec; nie tak łatwo cokolwiek sensownego zmieścić w 10. liniach BASIC-a, trzeba się sporo „nagimnastykować”. Wiem, co mówię, bo sam od czasu do czasu coś napiszę, dlatego takie produkcje też należy docenić).

3

Bluki napisał/a:

Heli in the Caves – bardzo ładnie zrobiona gra, ale mnie odstraszyło to, że śmigłowiec w prawo leci przodem, czyli normalnie, ale już w lewo tyłem!

Co oczywiście jest wierutnym kłamstwem, choć przyznam, że obsługa odwracania deko do bani - dwa razy szybki ruch w kierunku, w który się chcemy odwrócić. Wymaga deko wprawy :)

Sikor umarł...

4 Ostatnio edytowany przez xeen (2014-05-24 20:03:21)

Bardzo dziękuję, Bluki, za głos i jak zwykle kopniaka za brak softwareowego wyłączania Basica :)

Grę Centiment uruchamiamy wpisując GO - fakt, nie jest to jasne ;)

Daffy jest w konkursie bo gry które startowały w kompotach na zlotach zwyczajowo w nim startują - traktujemy je jako opublikowane. Tak naprawdę wiele gier nie jest skończonych. Często nie jest to 0/1 decyzja.

Serdecznie zapraszam innych do głosowania.

PunBB bbcode test

5 Ostatnio edytowany przez syscall (2014-05-24 20:59:12)

Moj glos na Wybierak do Stolca. Reszta gier nie zasluguje na uwagę :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

6

Sikor napisał/a:
Bluki napisał/a:

Heli in the Caves – bardzo ładnie zrobiona gra, ale mnie odstraszyło to, że śmigłowiec w prawo leci przodem, czyli normalnie, ale już w lewo tyłem!

Co oczywiście jest wierutnym kłamstwem, choć przyznam, że obsługa odwracania deko do bani - dwa razy szybki ruch w kierunku, w który się chcemy odwrócić. Wymaga deko wprawy :)

  No tak, pewnie nigdy bym się nie domyślił.
Mam uwagę do organizatorów konkursu. Dobrze byłoby w następnym roku poprosić autorów gier o dołączenie dokumentu tekstowego zawierającego przynajmniej klawiszologię gry, chyba że jest oczywista. W Heli in the Caves jak się okazuje, nie jest

7

@Bluki, nie jesteś sam... Ja doczytałem się bodajże na atariage kiedyś.

Sikor umarł...

8 Ostatnio edytowany przez xeen (2014-05-27 05:24:09)

W paczce jest też wersja Daffy wypuszczona po SV, z korektami.
Jeżeli ktoś ma ochotę skorygować głos - nie ma problemu.
Bardzo przepraszam za zamieszanie.

edit: Okazało się, po sprawdzeniu, że w KK2012 brała udział już ta wersja rozszerzona. Cofamy zatem możliwość głosowania na HAR'em. To zamieszanie to wyłącznie moja wina. Przepraszam.

PunBB bbcode test

9

Gier jest jednak 82 (zapomnieliśmy o Robbo Lucky). Zaktualizowałem paczkę. Głosowanie zostaje przedłużone o tydzień.
Zapraszam.

PunBB bbcode test

10

Moja "10" nie ulega zmianie.
W przyszłym roku proponuję najpierw ogłosić listę gier i dać np. tydzień na zgłaszanie uwag, a potem rozpocząć głosowanie.

11

1 (10 pkt). Piranha       
2 (09 pkt). Deathchase XE
3 (08 pkt). Heli in the Caves
4 (07 pkt). Assembloids XE
5 (06 pkt). Koza Fighter
6 (05 pkt). Alien 8
7 (04 pkt). Amaurote 128
8 (03 pkt). The Hunt
9 (02 pkt). Tetryx
10 (01 pkt). X:8

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

12

Pozostały nieco ponad 24 godziny.
Zapraszam

PunBB bbcode test

13

Została godzina. Rywalizacja na niektórych miejscach jest delikatnie pisząc zażarta - co głos to zmiana.
Dla tych co chcą zmienić bieg historii - zapraszam rzutem na taśmę do głosowania!

PunBB bbcode test

14

Trwa przygotowywanie danych :)
wyniki powinny być niedługo - póki co dziękuję za głosy

PunBB bbcode test

15 Ostatnio edytowany przez xeen (2014-06-28 19:20:27)

Przedstawiamy wyniki konkursu na najlepszą grę roku na małe Atari:  KAZ Kompo 2013

1.  Assembloids XE 323 pkt. 

2.   Deathchase XE 279 pkt. 

3.   The Hunt 267 pkt. 

4. X:8 256 pkt.
5. Balz 180 pkt.
6. Heli in the Caves 172 pkt.
7. Battle Eagle 147 pkt.
8. Rolltris 146 pkt.
9. Alien 8 123 pkt.
10. Amaurote 128 101 pkt.
11. Robo Type 78 pkt.
12. PET Galaga 72 pkt.
13. Dynakillers Unchained 64 pkt.
14. Mahjong XE 55 pkt.
15. Xirius Defect 50 pkt.
16. Helicops 34 pkt.
16. Wybierak do stolca / Invasion from Excrex 34 pkt.
18. Kiki Pong 33 pkt.
19. Daffy 28 pkt.
20. Piranha 26 pkt.
21. Koza Fighter 24 pkt.
22. Attack of the Mutant Pigeons 23 pkt.
23. Venture (gra komercyjna) 21 pkt.
24. Tetryx 20 pkt.
25. Sumator 14 pkt.
26. Soccer Pong 13 pkt.
27. Speedway One 12 pkt.
28. Table Football M4+ 8 pkt.
29. The Horde 7 pkt.
29. The Rockies 7 pkt.
31. Liczenie obrazków 6 pkt.
31. Motorki 6 pkt.
33. Asteroidz 5 pkt.
33. Centment 5 pkt.
35. Another Stupid Game… 4 pkt.
35. Super Mini Robbo 4 pkt.
37. Box1ng 3 pkt.
37. Where is Elvis? 3 pkt.
39. Jan Ken Pon 2 pkt.
39. Labirynty Robbo 2 pkt.
39. Perfect Pitch 2 pkt.
42. Deathrace without Jason Statham 1 pkt.
43. Atari Sudoku 1.3 0 pkt.
43. Boulder Dash Mugen 10 0 pkt.
43. Boulder Dash Mugen 11 0 pkt.
43. Boulder Dash Mugen 12 0 pkt.
43. Boulder Dash Mugen 13 0 pkt.
43. Boulder Dash Mugen 14 0 pkt.
43. Boulder Dash Mugen 9 0 pkt.
43. Boulder Dash Mugen Extras 0 pkt.
43. Catch the X 0 pkt.
43. Dev War 0 pkt.
43. Dice 2013 0 pkt.
43. Heisser Draht 0 pkt.
43. Impact 0 pkt.
43. Mini-Race 0 pkt.
43. Moonlander 0 pkt.
43. Munching Mandy 0 pkt.
43. Oxygen for Life 0 pkt.
43. Polcon 0 pkt.
43. Race against time 0 pkt.
43. Robbo SWS Magnetic 0 pkt.
43. Robbo SWS-1 0 pkt.
43. Robbo SWS-2 0 pkt.
43. Robbo SWS-3 0 pkt.
43. Robbo SWS-4 0 pkt.
43. Search of the Spectrix 0 pkt.
43. Slovenian Quiz 0 pkt.
43. Tre Robbo 27 0 pkt.
43. Tre Robbo 28 0 pkt.
43. Tre Robbo 29 0 pkt.
43. Tre Robbo 30 0 pkt.
43. Tre Robbo 31 0 pkt.
43. Tre Robbo 32 0 pkt.
43. Tre Robbo 33 0 pkt.
43. Tre Robbo 34 0 pkt.
43. Tre Robbo 35 0 pkt.
43. Tre Robbo 36 0 pkt.
43. Tre Robbo 37 0 pkt.
43. Tre Robbo 38 0 pkt.
43. Tre Robbo 39 0 pkt.
43. Robbo Lucky 0 pkt.

No cóż. Jest mi bardzo miło, że gra w której maczałem palce uzyskała najwięcej punktów. Ze względu na maksymalnie subiektywne moje do niej podejście ,mogę jedynie napisać o okolicznościach powstania Assembloids XE - a były one .... spontaniczne. O samej grze (konkretnie wersji z c64) pierwszy raz opowiadał mi Ooz w "agendowozie" podczas powrotu z SV 2012. Potem podczas korespondowania z Adamem, zupełnie bez premedytacji zagaiłem o tę grę i tak od maila do maila zaczęliśmy robić produkcję w nietypowym trybie graficznym. Dość szybko dołączył do nas stRing celem gry umuzykalnienia. Początkowo plan przewidywał szybką prodkę na Fortification, życie zmodyfikowało brutalnie te założenie (czas) i ostatecznie gra ujrzała światło dzienne na ABBUC (razem z resztą z pozostałymi medalistami tegorocznej edycji Kaz kompo). To na pewno nie koniec - powstaje kolejna wersja tej produkcji z dość fundamentalnymi zmianami. Premiera tejże planowana jest na pewno jeszcze w tym roku, jednakże raczej zawczasu wykluczam jako jeden z autorów udział kolejnej wersji w kolejnej edycji KK.

Jednak, trzeba przyznać, w tym roku rywalizacja była znacznie bardziej wyrównana, niż w latach poprzednich. W trakcie trwania głosowania nikt nie uzyskał wyraźnej przewagi punktowej i do końca wszystko mogło się zdarzyć. Najciekawszy bój był o drugą lokatę, pomiędzy znakomitymi tytułami:  DeathChase XE  i  The Hunt . Podczas podliczania głosów pozycje tych gier zmieniały się. Ostatecznie Deathchase XE uzyskał srebro różnicą jedynie ... 12 punktów. Kto wie jaki byłby wynik całego konkursu przy kolejnych np. 10 głosach. Warto też wspomnieć o tzw. "dychach". Otóż The Hunt zainkasował ich najwięcej - oznacza to, że gra ta dla największej ilości osób była w tym roku najlepszą co daje jej, że tak się wyrażę, moralne zwycięstwo i powód do chwały :) Nie ukrywam też, że i mi gra ta najbardziej do gustu przypadła i spędzam przy niej parę chwil dość często. Deathchase XE też z niemała ilością dych (sztuk dziewięć) i wyprzedza pod tym względem  Assembloids XE , które to najbardziej regularnie zbierało ogólnie wysokie noty i ostatecznie wygrało punktowo. Warto wspomnieć, że samo  DeathChase XE  też nie powiedział jeszcze ostatniego słowa i możemy spodziewać się kolejnych wersji gry.

Zwycięzca ABBUC ( X:8 ) uplasował się na 4 pozycji (też regularnie zgarniając punkty od wielu osób - czuć, że gra się podoba) i niewiele mu zabrakło do podium. Cieszy dobre, 5 miejsce gry  Balz , która pokonała więcej niż dobre strzelaniny:  Batle Eagle  i  Heli in The Caves  i stanowi wyłom z Abbucowych pozycji w rankingu.

Dziękuję Wszystkim za głosy (których to ostatecznie udało się uzbierać 50 sztuk, dwie osoby głosowały tylko na jedną pozycję), wyrozumiałość podczas tradycyjnych moich korekt w trakcie trwania (no cóż - mamy problem z ogarnięciem, bo gier jest dużo i ten rok nie wskazuje na trend odwrotny). Jeden głos został oddany po czasie, ale autor tegoż miał solidne usprawiedliwienie - dlatego też na pełnych prawach zdecydowałem się go uznać. Przepraszam też, że KK uruchomiliśmy w ... lecie. W edycjach 2012 i 2013 obiecywałem sobie, do takiej sytuacji ponownie nie dopuścić, ale może rok 2014 nie będzie kazał na siebie tyle czekać, za co trzeba trzymać kciuki ;)

Tradycyjnie już pośród głosujących rozlosowaliśmy nagrody.

koszulkę związaną z tematyką Atari wylosował:  Bunsen
opłacone wejście na Silly Venture 2014 wylosował:  Bluki

W celu "realizacji" nagród proszę o kontakt ze mną na adres email (mcora@tlen.pl) w terminie do 14.07.2014. Po tym czasie ewentualna nagroda zostanie rozlosowana w loterii AOL.

Do następnego Kaz Kompo które może się odbyć już za ... pół roku! ;) Dziękujemy!

Post's attachments

KK2013.xlsx 96.38 kb, liczba pobrań: 1 (od 2014-06-28) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
PunBB bbcode test

16

Nieco zaskoczyło mnie pierwsze miejsce gry „Assembloids XE”. Nic nie ujmując grze, widziałem ją bardziej na drugim czy trzecim miejscu, ale gdyby wszystkim to samo się podobało, to konkurs byłby niepotrzebny. Za to, moim zdaniem, niedoceniona została gra „Venture”, zasługuje na wyższą lokatę. Ta „niedowaga” wynika pewnie z tego, że jest to gra komercyjna i część użytkowników nie miała okazji w nią pograć.

Tak czy inaczej, dobrze, że mamy z czego wybierać najlepszą dziesiątkę i można jeszcze przy tym pomarudzić :)

Uwagi techniczne:
Szkoda, że są błędy w numeracji. Np. dwie gry są na poz. 16 i dalej mamy przeskok o jedną pozycję, ale na poz. 35 są nawet trzy gry, a przeskoku nie ma. System numeracji nie ma znaczenia, byle był jednolity.
Szkoda też, że nie ma jak w poprzednich latach zestawienia, kto jak głosował, a miało być wszystko jawne...

17

Bluki, wszystko jest jawne. Na AOL jest podlinkowana tabelka ze wszystkimi głosami. Tu widocznie Xeenowi to umknęło.

18

Załączyłem tabelkę i tutaj + (mam nadzieję) poprawiłem numerację kolejności :)
dziękuję za zwrócenie uwagi

PunBB bbcode test