Siemanko,
jeśli są wśród Was miłośnicy lub posiadacze polskich samochodów marki FSO, to zapraszam na:
Tylko nie piszcie, że daleko. Pierwsze załogi zgłosiły się z Przemyśla, Lublina i Białegostoku.
Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + CA2001
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
a8rawconv GUI Graficzny interfejs użytkownika (GUI) dla narzędzia a8rawconv
atari.area forum » Bałagan » Zlot FSO w Trzebieży 12-14 września 2014
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Siemanko,
jeśli są wśród Was miłośnicy lub posiadacze polskich samochodów marki FSO, to zapraszam na:
Tylko nie piszcie, że daleko. Pierwsze załogi zgłosiły się z Przemyśla, Lublina i Białegostoku.
A w ten sam weekend WapNiak :/
pamietam,ze ktoregos dnia jak szedlem po osiedlu uderzylo mnie to, ze Polonez Caro z takim wyzszym bagaznikiem mial swietna linie nadwozia, wczesniej nie zwracalem na to uwagi, choc rodzice mieli Caro, ale design tego wozu jest w najlepszym wykonaniu.
Polonez wyszedł spod ręki włochów. Warszawa to licencja Pobiedy, która jest licencją Forda. Nasze są tylko liftingi.
Syrenka - nasza myśl techniczna i silnik od motopompy strażackiej.
Inne polskie: AS, Gepard (jeden z droższych w świecie roadsterów, silnik od RR, produkcja - o ile pamiętam - około 20 sztuk rocznie, zamówienia na kilka lat wprzód, cały czas produkowany), Smyk i nieco prototypów. Jak ktoś będzie niech się rozejrzy za Świętym - może będzie swoim poldkiem EFI.
Czy poza Warszawą, Syreną i Polonezem coś jeszcze wyszło spod ręki naszych projektantów? Pytam o osobówki.
Beskid, Wars, Ogar, FSO 1100 i Oberek, wszystko w paru sztukach, nie doszło do produkcji, ten ostatni miał być wozem B grupowym i tak był skonstruowany, rama przestrzenna, laminat i centralnie montowany silnik. To tak na szybciora z głowy ;)
Beskid jest seryjnie produkowany do dzis. Przez Francuzow. Niech im kolkiem stanie...
I to tak bezczelnie że w momencie wygaśnięcia patentu na Beskida tego samego dnia w salonach można było francuską zerżniętą kopie kupić, zgadywanka dla wszystkich co to za auto :D
Beskid jest seryjnie produkowany do dzis. Przez Francuzow. Niech im kolkiem stanie...
EBCZ :P
A ja w swojej karierze motoryzacyjnej zaliczyłem: 125p, caro 2x (jeden chyba uratował mi życie przy zderzeniu z naczepą), no i perełka- caro plus z silnikiem Rovera 1.4 (niestety już Daewoo). Tym ostatnim to nacieszyłem się kilka miesięcy, bo został skradziony prawie przed moim nosem :). Teraz od czasu do czasu przewiozę 4litery dużym fiatem mr91 mojego brata. Szkoda, że nieudolne rządy pogrzebały polską markę.
Gzynio ma Poloneza chyba jeszcze. BartCom ma dużego Fiata w naprawdę dobrym stanie. Był nim na Fortification 2013 :)
Najciekawsze Polonezy dla mnie ma Święty z Zelax-u (on zrobił Redutus-a)
Tutaj jego efi z 65816!!!! Do sterowania silnikiem i nie tylko (auto wolnossące czyli bez doładowania 150koni)
http://www.racingforum.pl/Polonez-EFI-t97519.html
A tutaj Święty zakupił zielonego Polonez-a i będzie to Polonez turbo: (święty chcę na początek 240koni a później będzie leciał w więcej)
http://www.racingforum.pl/index.php?sho … 5&st=0
Oba auto są szalone!
I to tak bezczelnie że w momencie wygaśnięcia patentu na Beskida tego samego dnia w salonach można było francuską zerżniętą kopie kupić, zgadywanka dla wszystkich co to za auto :D
Renault Twingo :(
Mateoos:
> jeśli są wśród Was miłośnicy lub posiadacze polskich samochodów marki FSO, to zapraszam na:
------------------
Miłośnicy to tak, ale posiadacze to już gorzej, heh. Nie stać mnie było na utrzymanie Fiata i musiałem zrezygnować. Do dziś w pokoju na ścianie wisi jego rejestracja, to był, ten wie. ;)
> www.zlot.fsoautoklub.pl
--------------------
Na grafice nie ma 125p, to skandal. :)
Renault Twingo :(
Do dziś w pokoju na ścianie wisi jego rejestracja, to był, ten wie. ;)
Czarna czy biala? Bo jak biala to chyba troche nielegalnie ;)
Czarna. :)
Od lat projektowaniem wyglądu nadwozi dla większości marek świata zajmują się włoskie studia projektowe. Co nie znaczy że projektują je Włosi, bo pracują w nich ludzie z wielu krajów w tym i z Polski.
A to podobieństwo Twingo do Beskida myślę że nie jest dowodem że zerżneli/zainspirowali się. Podobne klamki schowane za krawędź drzwi miało już parę rzadszych aut w latach 80ych, a kształt ściętej kropelki gościł w głowach projektantów i na deskach kreślarskich od dziesięcioleci. ;)
Odnośnie miłośników: nie trzeba być posiadaczem, żeby móc wpaść na zlot i obejrzeć samochody, pogadać z właścicielami, wypić piwo i zjeść szaszłyka, wystartować w konkursach, znowu wypić, znowu pogadać, zwiedzić muzeum. Ja też nie mam w chwili obecnej żadnego klasyka.
A to podobieństwo Twingo do Beskida myślę że nie jest dowodem że zerżneli/zainspirowali się. Podobne klamki schowane za krawędź drzwi miało już parę rzadszych aut w latach 80ych, a kształt ściętej kropelki gościł w głowach projektantów i na deskach kreślarskich od dziesięcioleci. ;)
Polemizowałbym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Twingo
http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Tw … Twingo.JPG
I zadziwiający fakt, że samochód wszedł na rynek praktycznie dzień po wygaśnięciu patentu... Oczywiście inny silnik i pierdółki, na przykład światła - ale to chyba tylko po to, ay nikt się nie czepnął...
Beskid = Renault Twingo!!
I to jest bezapelacyjne, twingo wygląda odrobinę inaczej, został skopiowany :(
Mateoos: to co napisałeś dotyczy też Ciebie i zlotów atarowskich. Szkoda, że pamiętasz o nas tylko wtedy, gdy zbliża się FSO party :(
A w ogóle, to co Wy wiecie o Twingo...
Ha, ha! +1
Vasco: forum czytam regularnie. Mam jednak taką zasadę, że odzywam się wtedy, kiedy mam coś do powiedzenia. O większości poruszanych przez Was tematów nie mam pojęcia :) A jeśli chodzi o zloty... zrób Opalenicę, to przyjadę :) Nawet nie chodzi o koszty dojazdu, tylko o jego czas - mam go niewiele, jakoś muszę go dzielić na rodzinę, hobby, odpoczynek, pracę (kolejność nie jest przypadkowa).
Zapraszam Was nie na wszystkie zloty FSO (bo sam nie bywam zawsze i wszędzie), tylko na moje imprezy - ten będzie drugi.
Dla fanow teorii spiskowuch: http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/11 … projekcie/
Tez do niedawna bylem przekonany, ze Renault sobie wzielo Beskida, ale ten artykul jest naprawde przekonujacy.
@Lewis, ale nawet twórca o tym wspomina:
One of the main inspirations of the original Twingo project appears to be the Beskid 106 prototype, developed by Polish FSM and its controlled research center BOSMAL as a replacement for the 126p produced at FSM’s plants under Fiat’s license.
Oczywiście, twierdzi, że Beskid był tylko inspiracją. A jak było w rzeczywistości? Któż to wie, ale jak dla mnie podobieństw jest za dużo. Tu masz link (spod komentarzy tam zalinkowanego), a wspomniana Vesta zbyt się różniła: http://www.carbodydesign.com/archive/20 … n-history/
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » Zlot FSO w Trzebieży 12-14 września 2014
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 65 zapytań