Siemanko,
jeśli są wśród Was miłośnicy lub posiadacze polskich samochodów marki FSO, to zapraszam na:
Tylko nie piszcie, że daleko. Pierwsze załogi zgłosiły się z Przemyśla, Lublina i Białegostoku.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Bałagan » Zlot FSO w Trzebieży 12-14 września 2014
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Siemanko,
jeśli są wśród Was miłośnicy lub posiadacze polskich samochodów marki FSO, to zapraszam na:
Tylko nie piszcie, że daleko. Pierwsze załogi zgłosiły się z Przemyśla, Lublina i Białegostoku.
A w ten sam weekend WapNiak :/
pamietam,ze ktoregos dnia jak szedlem po osiedlu uderzylo mnie to, ze Polonez Caro z takim wyzszym bagaznikiem mial swietna linie nadwozia, wczesniej nie zwracalem na to uwagi, choc rodzice mieli Caro, ale design tego wozu jest w najlepszym wykonaniu.
Polonez wyszedł spod ręki włochów. Warszawa to licencja Pobiedy, która jest licencją Forda. Nasze są tylko liftingi.
Syrenka - nasza myśl techniczna i silnik od motopompy strażackiej.
Inne polskie: AS, Gepard (jeden z droższych w świecie roadsterów, silnik od RR, produkcja - o ile pamiętam - około 20 sztuk rocznie, zamówienia na kilka lat wprzód, cały czas produkowany), Smyk i nieco prototypów. Jak ktoś będzie niech się rozejrzy za Świętym - może będzie swoim poldkiem EFI.
Czy poza Warszawą, Syreną i Polonezem coś jeszcze wyszło spod ręki naszych projektantów? Pytam o osobówki.
Beskid, Wars, Ogar, FSO 1100 i Oberek, wszystko w paru sztukach, nie doszło do produkcji, ten ostatni miał być wozem B grupowym i tak był skonstruowany, rama przestrzenna, laminat i centralnie montowany silnik. To tak na szybciora z głowy ;)
Beskid jest seryjnie produkowany do dzis. Przez Francuzow. Niech im kolkiem stanie...
I to tak bezczelnie że w momencie wygaśnięcia patentu na Beskida tego samego dnia w salonach można było francuską zerżniętą kopie kupić, zgadywanka dla wszystkich co to za auto :D
Beskid jest seryjnie produkowany do dzis. Przez Francuzow. Niech im kolkiem stanie...
EBCZ :P
A ja w swojej karierze motoryzacyjnej zaliczyłem: 125p, caro 2x (jeden chyba uratował mi życie przy zderzeniu z naczepą), no i perełka- caro plus z silnikiem Rovera 1.4 (niestety już Daewoo). Tym ostatnim to nacieszyłem się kilka miesięcy, bo został skradziony prawie przed moim nosem :). Teraz od czasu do czasu przewiozę 4litery dużym fiatem mr91 mojego brata. Szkoda, że nieudolne rządy pogrzebały polską markę.
Gzynio ma Poloneza chyba jeszcze. BartCom ma dużego Fiata w naprawdę dobrym stanie. Był nim na Fortification 2013 :)
Najciekawsze Polonezy dla mnie ma Święty z Zelax-u (on zrobił Redutus-a)
Tutaj jego efi z 65816!!!! Do sterowania silnikiem i nie tylko (auto wolnossące czyli bez doładowania 150koni)
http://www.racingforum.pl/Polonez-EFI-t97519.html
A tutaj Święty zakupił zielonego Polonez-a i będzie to Polonez turbo: (święty chcę na początek 240koni a później będzie leciał w więcej)
http://www.racingforum.pl/index.php?sho … 5&st=0
Oba auto są szalone!
I to tak bezczelnie że w momencie wygaśnięcia patentu na Beskida tego samego dnia w salonach można było francuską zerżniętą kopie kupić, zgadywanka dla wszystkich co to za auto :D
Renault Twingo :(
Mateoos:
> jeśli są wśród Was miłośnicy lub posiadacze polskich samochodów marki FSO, to zapraszam na:
------------------
Miłośnicy to tak, ale posiadacze to już gorzej, heh. Nie stać mnie było na utrzymanie Fiata i musiałem zrezygnować. Do dziś w pokoju na ścianie wisi jego rejestracja, to był, ten wie. ;)
> www.zlot.fsoautoklub.pl
--------------------
Na grafice nie ma 125p, to skandal. :)
Renault Twingo :(
Do dziś w pokoju na ścianie wisi jego rejestracja, to był, ten wie. ;)
Czarna czy biala? Bo jak biala to chyba troche nielegalnie ;)
Czarna. :)
Od lat projektowaniem wyglądu nadwozi dla większości marek świata zajmują się włoskie studia projektowe. Co nie znaczy że projektują je Włosi, bo pracują w nich ludzie z wielu krajów w tym i z Polski.
A to podobieństwo Twingo do Beskida myślę że nie jest dowodem że zerżneli/zainspirowali się. Podobne klamki schowane za krawędź drzwi miało już parę rzadszych aut w latach 80ych, a kształt ściętej kropelki gościł w głowach projektantów i na deskach kreślarskich od dziesięcioleci. ;)
Odnośnie miłośników: nie trzeba być posiadaczem, żeby móc wpaść na zlot i obejrzeć samochody, pogadać z właścicielami, wypić piwo i zjeść szaszłyka, wystartować w konkursach, znowu wypić, znowu pogadać, zwiedzić muzeum. Ja też nie mam w chwili obecnej żadnego klasyka.
A to podobieństwo Twingo do Beskida myślę że nie jest dowodem że zerżneli/zainspirowali się. Podobne klamki schowane za krawędź drzwi miało już parę rzadszych aut w latach 80ych, a kształt ściętej kropelki gościł w głowach projektantów i na deskach kreślarskich od dziesięcioleci. ;)
Polemizowałbym: http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Twingo
http://pl.wikipedia.org/wiki/Renault_Tw … Twingo.JPG
I zadziwiający fakt, że samochód wszedł na rynek praktycznie dzień po wygaśnięciu patentu... Oczywiście inny silnik i pierdółki, na przykład światła - ale to chyba tylko po to, ay nikt się nie czepnął...
Beskid = Renault Twingo!!
I to jest bezapelacyjne, twingo wygląda odrobinę inaczej, został skopiowany :(
Mateoos: to co napisałeś dotyczy też Ciebie i zlotów atarowskich. Szkoda, że pamiętasz o nas tylko wtedy, gdy zbliża się FSO party :(
A w ogóle, to co Wy wiecie o Twingo...
Ha, ha! +1
Vasco: forum czytam regularnie. Mam jednak taką zasadę, że odzywam się wtedy, kiedy mam coś do powiedzenia. O większości poruszanych przez Was tematów nie mam pojęcia :) A jeśli chodzi o zloty... zrób Opalenicę, to przyjadę :) Nawet nie chodzi o koszty dojazdu, tylko o jego czas - mam go niewiele, jakoś muszę go dzielić na rodzinę, hobby, odpoczynek, pracę (kolejność nie jest przypadkowa).
Zapraszam Was nie na wszystkie zloty FSO (bo sam nie bywam zawsze i wszędzie), tylko na moje imprezy - ten będzie drugi.
Dla fanow teorii spiskowuch: http://www.zlomnik.pl/index.php/2011/11 … projekcie/
Tez do niedawna bylem przekonany, ze Renault sobie wzielo Beskida, ale ten artykul jest naprawde przekonujacy.
@Lewis, ale nawet twórca o tym wspomina:
One of the main inspirations of the original Twingo project appears to be the Beskid 106 prototype, developed by Polish FSM and its controlled research center BOSMAL as a replacement for the 126p produced at FSM’s plants under Fiat’s license.
Oczywiście, twierdzi, że Beskid był tylko inspiracją. A jak było w rzeczywistości? Któż to wie, ale jak dla mnie podobieństw jest za dużo. Tu masz link (spod komentarzy tam zalinkowanego), a wspomniana Vesta zbyt się różniła: http://www.carbodydesign.com/archive/20 … n-history/
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Bałagan » Zlot FSO w Trzebieży 12-14 września 2014
Wygenerowano w 0.038 sekund, wykonano 64 zapytań