76

Formaty .AY, .SID czy .SAP to właściwie są binarne kontenery, zawierające cały kod playera do wykonania. Nie jestem pewien ale chyba .SND podobnie. Same formaty kryją się w środku. To dlatego np. maxYMizer wczyta .SND ale tylko swój - po prostu sprawdza w środku czy to jego - i jest to pewien pomysł. Oczywiście poportować playery dla najpopularniejszych formatów, a co do kontenerów - wykrywać czym to jest robione i ładować same dane muzyki (np. WASAP wykrywa czy to RMT, TMT czy CMC i czasem umożliwia eksport samego pliku. Ponieważ muzycy używają kilku najpopularniejszych programów jest szansa, że można pokryć jakieś 90% twórczości w ten sposób.

Co do SIDa to się nie orientuję czym się tam teraz robi zaproponowałbym bym GOAT - bo ma własny format - i może VoiceTracker (to staroć ale swojego czasu był na topie).

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Oczywiście, żeby definitywnie uniezależnić się od Pokeya, ta emulacja musiałaby być pełna. Wraz z ficzerem "bit 3 skctl - transmisja dwutonowa".
Ten tryb włącza filtr dolnoprzepustowy na kanale 1 sterowany cęstotliwością kanału 2.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

78 Ostatnio edytowany przez mono (2014-06-17 19:50:07)

http://atariage.com/forums/topic/118448 … ?p=1431949

atariage napisał/a:

Posted Mon Dec 24, 2007 7:57 AM

fox, on Sun Dec 23, 2007 4:34 PM, said:

    So it's simply 2-tone mode normally used for cassette recordings. Its schema is drawn in pokeydoc. What I still wonder is whether it's useful for normal music?

Yes, it is even very useful for music. It's comparable to the 'sync' effect on the SID. With this effect it is possible to add resonances in the soundtype.
Not only variable duty cycle is possible...this is just one of the features.
The main frequency of the wanted note is controlled by voice 2 timer. The voice 1 timer adds more timbre variations.
so, getting results is very easy.

explanation of the filter and its use will follow here.

Edit: Efekt można uzyskać w BASICu (działa nawet na emulatorze).

Post's attachments

2TONE.LST 379 b, liczba pobrań: 7 (od 2014-06-17) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

79

Temat już obczajony. Ficzer się doda.

80

Świetnie! Dzięki :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

81

Pasiu - zamawiam prototyp (jak już nie będzie potrzebny) ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

82

Czy ja dobrze rozumiem, że jest szansa na to, że będą muzyczki grane na wszystkich trzech układach jednocześnie?
Pod warunkiem zaistnienia oczywiście odpowiedniego trackera i playera.

83

2pokeye, sid, ay, covox i beeper. A xxl dorobi jeszcze pia, magnetofon i audio z LDW/CA (bo tam jest z80 więc może grać) ;]

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

84

No jak będzie miał źródła, to może...

85 Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-06-18 15:39:53)

Dźwięki dwutonowe dodane.  Wystarczyło 7 linii kodu.

@Pin
Prototypu nie oddam :), bo dla mnie jest w porządku i nie planuję dla siebie robić już większych zmian konstrukcyjnych. Możliwe natomiast, że wkrótce będę miał na sprzedaż jeden egzemplarz. Chcę, żeby choć kawałek kosztu po prostu się zwrócił.

86

Ej no, co to za dealowanie na boku pojedynczymi egzemplarzami :) Jak juz nie chcecie tego faktoryzować to chociaż udostępnijcie dokumentację żeby zrobić samemu. A jeszcze lepiej - preorder.

Co do egzemplarza ja jestem chętny od ręki. Mianowicie chciałem popracować nad multichip playerem. A na sucho to cienszko :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

87

Nikogo nie chcę faworyzować :). Informuję jedynie.

Nie wiem jeszcze w jaki sposób pójdzie na sprzedaż i czy w ogóle. Się obaczy.

88

FAKTORYZOWAĆ napisałem, w sensie przygotowania do produkcji :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

89

Tak, a ja odniosłem się do tego "dealowania na boku". :)

90

Wieczor - jeśli chcesz coś napisać i napiszesz, to ja odpuszczam i bierz ten egz. Bardziej się przyczynisz do rozwoju projektu. Poproszę tylko o oprogramowanie wg. specyfikacji Pasia z postu #1, część dotycząca *.sid ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

91

To z braku sprzętu chwilowo spróbuję coś takiego uzyskać dla SlightSIDa (również z braku sprzętu niestety używając Altirry :) ). Jak będzie jakiś efekt dam znać (nie obliguję się ściśle do jakichś terminów) i będzie to jakaś baza.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem
lemiel napisał/a:

Pod warunkiem zaistnienia oczywiście odpowiedniego trackera i playera.


Playera, tu bi egzakt. Pisanie poszczególnych części na wielu trackerach / komputerach jest skrajnie niewygodnie, ale - nie niemożliwe. Ja tak robię u siebie, od czasu do czasu.

Ściśle wymagana jest tylko późniejsza 100%-owa synchronizacja w playerze.

Gorzej z głośnościami. Jeśli obiekt ma osobne wyjścia na każdy chip (jak ZX81 itp), to można sobie i tak pomixować to na zwykłym mixerze studyjnym. Jeśli wyjście jest jedno, to jakiś wewnętrzny mixerek w postaci układu byłby niezły. Piszę o konieczności posiadania takowego jedynie w przypadku braku dedykowanego trackera.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

93

Wspólne taktowanie jest proste, jedna procedura na tym samym przerwaniu. Głośności trzeba będzie w praktyce potuningować i myślę że strojenie też bo dopuszczam możliwość że częstotliwości mogą się różnić pomiędzy chipami.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

94

Jeśli dla mnie wystarczyłoby egzemplarzy, to również pisałbym się na sztukę (namierzyłem już nawet dump rejestrów z SIDa ;]). SlightSIDa chciałbym mieć swoją drogą, bo tam mogę wsadzić żywy układ (a to akurat w przypadku SIDa póki co jest istotne), ale skoro go nie ma to na Evie mógłbym sobie pograć.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

95

Dodałem detektor Evie do SysInfo. Jest też parę innych, drobnych poprawek. Nowa wersja do ściągnięcia z mojej strony http://drac030.krap.pl

KMK
? HEX$(6670358)

96

Jest jakaś szansa na nabycie egzemplarza Evie?
Pasiu, Lotharu, może po Rapidusie? ;)

97

Skoro trzeba szykować gotówkę, to pytanie od czapki - OPL3 w FPGA dodatkowo nie wejdzie? - https://github.com/gtaylormb/opl3_fpga - tak tylko na szybko poszukałem.

98 Ostatnio edytowany przez mono (2015-04-24 10:31:46)

Hmmmmm :) Tylko gdzie to pomieścić... Może od $D280? :)

Edit: Chyba że można rejestry adresować jak w AY (rejestr adresowy + rejestr danych), to wejdzie w obszar $D2F2..$D2F9. Oczywiście takie adresowanie jest wolne :/

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

99

lemiel napisał/a:

OPL3 w FPGA dodatkowo nie wejdzie?

Nie wejdzie.

100

Może jeszcze od razu dekoder MP3?


Eeeej... to nie jest głupie.
:D :D :D

.: miejsce na twoją reklamę :.