26

tebe napisał/a:

zagram na szklankach, talerzach, sidzie, pokeyu, fredzie, marii i stefani, zgram do Wav-a, zakoduje do MP3 i odtworze, Wasze mogą się schować

po co się rozdrabniać, MP3 jest najlepszy

Myślę, że po Twoim pierwszym poście tutaj, wszyscy już doskonale zrozumieli że nie jesteś w grupie zainteresowanych tym urządzeniem, więc nie rób więcej już tu onetu i ić sobie stąd.

27

nie narzekaj Jury, spójrz na to z szerszej perspektywy, Pasiu martwi się o miejsce w FPGA, umieszcza tam misz masz, mając MP3 masz jeden konkret który możesz wykorzystywać na różne sposoby, tracker dla MP3, będziesz miał instrumenty jako próbki MP3, ścieżki jak w Pro Trackerze etc., chcesz odtworzyć jeden długi moduł, proszę bardzo jest taka możliwość

jeden mógłby rządzić wszystkimi jak mawiał Tolkien

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

28

@tebe: ale to normalny wavetable (i instrumenty są na tyle małe że nie ma się co szarpać z mp3) i takie coś daje soundboard. To urządzenie ma być czymś innym

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

29

pasiu, mozesz zrobic film z grania tego:
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=2319
oraz tego, co zostalo udostepnione w tym watku:
http://atariage.com/forums/topic/189077 … try2390478

przechodze na tumiwisizm

30

A czy planujesz zrobić samograje, tj. wbudowany w Xilinxa player pokey/sid ?
Czy na PCB jest do tego RAM ?

Jeśli klawiatura PS/2 - czyli myślisz o AKI ?

31

Pajero nie mam takiego planu. RAMu brak - to jest jedna z różnic w stosunku do sound board-a.
Jeśli chodzi o PS/2, to planowane jest coś w rodzaju AKI. HW wspiera wszytko co potrzebne, więc trzeba tylko napisać parę rzeczy.

xxl napisał/a:

tu jest troche info.

http://en.wikipedia.org/wiki/YM2149

Kod w vhdl-u znalazłem. Pominien wejść zamiast 2 pokeyów.
Pytanie jak można zorganizować dostęp do jego rejestrów, bo zdaje się w YM jest trochę inaczej jak zwykle. Osobny rejestr dla adresu i osobny dla danych to chyba właściwa droga. Druga rzecz to częstotliwość taktowania YM-a. Jaka jest ta właściwa?
W sumie to i tak nie ma softu, który mógłby takiego YM-a sprawdzić, więc na razie nic z tym nie robię. No chyba że się coś zmieni :).

mono napisał/a:

Świetnie! Czy te POKEYe implementują feature z transmisją dwutonową z SKCTL?

Teraz nie. Czy może to być do czegoś potrzebne?

mono napisał/a:

Czy implementują przerwania od liczników i czy da się je wykrywać metodą #2 Draka? Czy SID-a można wykryć metodą jak SlightSID-a? a może jest sposób na wykrycie Evie (wtedy wiemy co mamy na pokładzie)?

Przerwania nie są obsługiwane. Drugiego pokeya daje się wykryć metodą Draco, ale gdy mam załączoną kartę turbo, to nie zawsze to się udaje i często pokazuje, że brak stereo.
Co do wykrywania SID-a, to odczytywana wartość z każdego jego rejestru daje $33. Tak jak podaje atariki.
Nie dodałem jeszcze czegoś co może powiedzieć, że jest evie na pokładzie, ale mam to w planie. 

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Ale czy jest w ogóle możliwe, by te filtry z implementacji SIDowej uruchomić na jednym z pokeyów? Oraz na covoxie? To by już była cecha nie istniejąca wcześniej - czyli wartość dodana. smile

Myślałem o tym, ale tego nie zrobiłem. Z dwóch powodów. Jedną z gorszych rzeczy, które trzeba robić to miksować kanały a mając tyle źródeł dźwięku mam problemy z uzyskaniem odpowiedniej głośności bez konieczności przełączania się na konkretne źródło (pokey czy sid). Dodanie opcji filtru dla pokeya czy covoxa zwiększy ilość miksowanych kanałów, co może negatywnie odbić się na poziomie dźwięku. Pewnie można lepiej to robić niż ja to zrobiłem. Jak ktoś wie, to niech powie.
Drugi powód to brak softu, który miałby to obsługiwać. Jeżeli jednak ktoś ma chęć tym się zając niech podniesie rękę.


Candle napisał/a:

pasiu, mozesz zrobic film z grania tego:
http://asma.atari.org/asmadb/search.php?play=2319
oraz tego, co zostalo udostepnione w tym watku:
http://atariage.com/forums/topic/189077 … try2390478

Czy ktoś podpowie jak otworzyć sap-a na normalnej Atarce? Bezeceński format normalnie, ale chętnie bym to sprawdził.

Jeśli chodzi o te dźwięki z drugiego linku, to nie, PWM nie działa dobrze. Takiej odpowiedzi się spodziewałeś, czyż nie? :)

Pasiu: sugerowałbym dostęp do rejestrów YM analogicznie jak na platformach na których jest on nastywnie, wówczas będzie prościej ewentualne playery przenosić.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

33 Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-05-13 21:41:27)

Pewnie, czemu nie. Czy ktoś zaznajomiony oszczędziłby mi szukania i powie jak to jest na innych platformach? Chyba ZX i ST jako pierwsze tutaj wchodzą w grę.

Wracając jeszcze do tego niechodzącego PWM-a. Jeżeli player wykorzystuje STIMER (a mniemam po źródłach, że raczej tak), to nie ma prawa to działać. Trzeba będzie jakoś to dodać.

/Edit/

Candle, ten sap nie chce ładować się pod Sapemu v0.2 Epiego. Masz to może w bardziej zjadliwym formacie?

34

pierwszy jest udupiajacy ze wzgledu na twoj dac - dlatego u mnie juz jest normalne r2r, drugi - no wlasnie nie weim, dlatego chcialem zebys sprawdzil ze swoja implementacja

przechodze na tumiwisizm

35

> Pytanie jak można zorganizować dostęp do jego rejestrów, bo zdaje się w YM jest trochę inaczej jak zwykle. Osobny rejestr dla adresu i osobny dla danych to chyba właściwa droga.

tak


> Druga rzecz to częstotliwość taktowania YM-a. Jaka jest ta właściwa?

wydaje mi sie 3.5 MHz (na zx spectrum)


> W sumie to i tak nie ma softu, który mógłby takiego YM-a sprawdzić, więc na razie nic z tym nie robię. No chyba że się coś zmieni

na PC jest Vortax Tracker II (eksportujacy muzyke dla Atari ST i ZX Spectrum). moglbym napisac plajera ktory bedzie odtwarzal muzyke napisana w VortaxTrackerzeII.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

Pasiu:

Nie znam się, więc się wypowiem, Cny Łaskawco.

Być może któraś z poniższych danych okaże się dla Ciebie przydatna.


SoundChip frequency:
ZX Spectrum: 1773400
Pentagon 128: 1750000
Atari ST: 2000000
Amstrad CPC: 1000000 (silnie NIE polecam)

Interrupt frequency:
ZX Spectrum: 50,000
Pentagon 128: 48,828

MFP Timer:
AY/YM x 16/13
Atari ST: 2457600

Z80 Frequency:
ZX Spectrum: 3494400
Pentagon 128: 3500000






A z VortexTrackera masz znowu takie dane:

Chip frequency:
ZX Spectrum: 1,7734 MHz
Pentagon 128: 1,75 MHz
Atari ST: 2 Mhz
Amstrad CPC: 1 Mhz (temu mówimy stanowcze NIE)

Interrupt frequency:
ZX Spectrum: 50 Hz
Pentagon 128: 48,828 Hz
Atari ST: 60 Hz




Jeśli coś z tego rozumiesz, to niech Cię Pambuk ma w swojej opiece.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.
xxl napisał/a:

moglbym napisac plajera ktory bedzie odtwarzal muzyke napisana w VortexTrackerzeII.

Czyli de facto każdą muzykę 50hz z ZX Spectrum, bo wystarczy sobie wgrać cokolwiek na VT II i zapisać/exportować jego file (czyli z resztą skompilowany PT3, w każdym przypadku).

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

38

pasiu napisał/a:

Soft ma działać na 65c816, współpracować z dowolną pamięcią masową (tak, z pamięcią typu new device też) i SDX (podkatalogi). Ma też umieć wyjść z siebie. Programik może przy tym korzystać z rozszerzonej pamięci typu portb lub liniowej 816.


Pisząc player musisz XXL pamiętać o wymaganiach. Jak dla mnie - bomba ;) (Kapitan Bomba)

Pasiu - to wymagań dodał bym jedną prostą rzecz. Możliwość pobrania parametru z linii poleceń. Umożliwi to zdefiniowanie w systemie typu pliku i aplikacji go odtwarzającej.

Kontakt: pin@usdk.pl

39

ewentualny plajer dla tej karty podobnie jak SlightSID Player bedzie uzywal xBIOS.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

40

:) - no to sukces komercyjny playera masz gwarantowany :D

Kontakt: pin@usdk.pl

41

nie musze sie tym przejmowac, moje programy dla atari sa wyzszej uzytecznosci, nie emusze isc na kompromis zeby zapewnic sobie sukces komercyjny :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

42

widocznie inaczej postrzegam "wyższą użyteczność", oraz domniemany kompromis i na tym etapie muszę z Tobą tę dywagację zakończyć ;).

Kontakt: pin@usdk.pl

43

Mi po głowie chodzi jeszcze co innego - oczywiście playery odtwarzające natywne formaty dla określonych chipów jak najbardziej. Ale dodatkowy format wraz z trackerem do grania na wszystkim naraz, bo wtedy dopiero ujawni się moc tej karty :) Kupa roboty, ale skórka warta wyprawki. Wstępnie można zmiksować kilka playerów grających jednocześnie - mało optymalne rozwiązanie i pewnie pochłonie zbyt dużo CPU do użycia gdziekolwiek ale dobry wstęp jako proof of concept.

Co do taktowania AY, to dokumentacja określa 1MHz jako minimum, 2MHz jako maksimum. Ja bym się trzymał standardu Spectrum, to ma chyba najwięcej sensu.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Pasiu: tutaj masz opis jak jest realizowany dostęp na ST (w dziale YM2149 Sound Chip )

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

45

1. Obsługę STIMER (sterowanie PWM przez kontrolowanie startu dzielników) i SKCTL (bit 3 - transmisja dwutonowa czyli filtrowanie licznika 2 zawartością licznika 1) polecałbym. To są ficzery, które rzadko (albo i nigdy) są obecnie stosowane, lecz IMHO dają pewne możliwości jeśli idzie o dźwięk i na pewno powstanie kiedyś narzędzie które będzie z tego korzystać.
2. Widzę że obsługa AY/YM przez jeden rejestr adres:dane to standard, ale zalecałbym rozwagę, ponieważ adresowanie 16 rejestrów w taki sposób niestety wydłuży czas działania playera (w podobnym stylu adresuje się kanały w SoundBoard). Umieszczenie wszystkich rejestrów w przestrzeni adresowej (może np. od D2F0?) uprościło by i przyspieszyło dostęp. CPU jest jednak wąskim gardłem - owszem, dźwięk może nie jest specjalnie wymagający, ale jeśli trzeba złożyć wszystko do kupy, to zaczyna brakować cykli w ramce (vide pojawiające się co jakiś czas wątki z pytaniami o najszybszy znany player). Wystarczy zresztą zobaczyć ile zajmuje odtwarzanie RMT, czy TMC 4x na ramkę :/
3. Przerwania - miła rzecz i cieszy :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

46 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2014-05-14 10:33:54)

Wieczor:

> Mi po głowie chodzi jeszcze co innego - oczywiście playery odtwarzające natywne formaty dla określonych chipów jak najbardziej. Ale dodatkowy format wraz z trackerem do grania na wszystkim naraz, bo wtedy dopiero ujawni się moc tej karty :)
-----------------
Na wszystkim to może nie, bo na covoxie z oczywistych względów nie pogra razem z pozostałymi, z resztą samo włączenie 4 pokeyów nie zostawia już wiele czasu na nic innego, ale w miarę możliwości - jak najbardziej. Np. pokey + sid albo 2 pokeye + sid.

My mamy na Spectrum TSFM, na którym tylko jakieś 2% kawałków wykorzystuje pełną moc urządzenia (12 kanałów = 6 AY + 6 FM), bo nie ma de facto stosownego softu, więc znam ten ból, kiedy sprzętowo coś _można_, ale nikt tego nie oprogramuje.













.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

47 Ostatnio edytowany przez wieczor (2014-05-14 11:30:31)

Wbrew pozorom to sie moze dac, o ile player gra na wszystkich chipach w sposob zintegrowany, tzn. uruchomienie jednego RMT na dwoch POKEYach, drugiego na pozostałych, SIDa na SIDzie :) i czegos jeszcze na AY zarznie procesor koncertowo - w najlepszym przypadku zagra ale to wszystko co zrobi. ALE(!) jesli player jest jeden grajacy na wielu chipach to robi sie tego znacznie mniej, dolozenie dodatkowego kanalu do istniejacego cyklu nie dociaza juz tak bardzo. Po drugie - granie na Pokeyu jest dosc czasochlonne z natury, gdyz nie posiada on mechanizmu obwiedni ani nic wbudowanego poza generowaniem w danej chwili czasu okreslonego przebiegu na generatorze z okreslonym poziomem zaklocen. Oznacza to, ze aby slyszec instrument trzeba do tego pokeya co ramke jakies tam wartosci pchac, a jeszcze wczesniej je wyliczyc tzn. jaka ma byc glosnosc w danej chwili czasu, czestotliwosc wynikajaca z vibrato itp. To troche pochlania a dwa razy na ramke to juz w ogole. Z innymi chipami - w ich programowanie jeszce nie wnikalem - moze byc troche prosciej? Covox sprawa oczywista, od grania sampli na pokeyu rozni sie w zasadzie jedynie jakoscia (8 bitow zamiast 4) i chyba jednym rozkazem na probke mniej, ale to nadal reczne granie.

Edit: dodatkowo jeszcze chyba SID nie jest formatem muzyki a kontenerem, czyms w rodzaju naszego SAPa, czyli zawiera cały player, albo STkowego SNDH. Zdecydowanie to nie jest najoptymalniejsza metoda grania :) Dobre do zagrania czegokolwiek niezaleznie od formatu, ale tu sie prosi az aby to odseparowac.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

48

Wsadźcie jeszcze AMY i będzie komplet :)

AMY specs

49

I emulator C-64 na Rapidusie, VBXE i Evie stanie się realny ;)

50

Brzmi to jak szaleństwo wchodzę w to :)