1 Ostatnio edytowany przez Sikor (2014-05-11 22:34:31)

Hejka!
W nawiązaniu do postu XXL-a na http://atarionline.pl/forum/comments.ph … =1#Item_11 popełniłem wczesną wersję narzędzia.
Obsługa:
1,2,3,0 - wybór koloru
L - wczytanie danych (960 bajtów)
S - zapis danych (960 bajtów)
D - rysowanie/wymazanie danych
Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziałem do 40-tu znaków).
Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa.
Nieco o formacie SG3 (Standard Graphics 3):
- cztery kolory
- 40x24
- brak informacji dodatkowych (czyste dane)
- tylko 960 bajtów
W przyszłości planuję dodać format AG3 (Additional Graphics 3):
- dodanie informacji o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty)
- być może informacja o obrazku/autorze na końcu pliku (przydatne na party - informacja dołączona na końcu pliku, scalona z obrazkiem, max 800 bajtów, program wyświetlający po prostu wczytuje dane bez tych ustawień)
- długość 964 (lub 964+800 bajtów max).
Macie jakieś propozycje, co jeszcze można dodać?

=====================================
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 54#p185454 ==>wersja beta 002, poprawiona wielkość pliku (dzięki, Seban, zapomniałem, że w gr3 1 bajt odpowiada 4 pikselom i najnormalniej w świecie przemnożyłem wynik. Btw, w Migucie też jest błąd (>400 bajtów)).

Sikor umarł...

2 Ostatnio edytowany przez mgr_inz_rafal (2014-05-11 19:00:52)

W załączniku mój obrazek pod tytułem: "Karmiący"

Post's attachments

KARMIACY.SG3 960 b, liczba pobrań: 22 (od 2014-05-11) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

3

buahahahaha - trzeba by podesłać rysunek Yerzmyeyowi, on podobne w HiResie na ZX Spectrum rysuje ;P

Sikor umarł...

4

Dlaczego nie po prostu *.GR3? Jest *.GR8, *.GR9, *.GR7. No i te kolory by się przydały.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

5

Mgr inż - fantastyczny rysunek! ;)

Sikor - można się pokusić o nagłówek do "formatu" zawierający info o kolorach.

.. zaraz sobie zrobię przeglądarkę dla Sparty, bo czuję wysyp prac na gfx compo ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

6 Ostatnio edytowany przez Sikor (2014-05-11 21:15:26)

@Fox, będą. Robiony na szybko, może ktoś dla XXL-a coś narysuje.
Odpowiadam na pytania:

FOX napisał/a:

Dlaczego nie po prostu *.GR3?

Bo chcę przypisać format do programu. Oczywiście zwykłe 960 bajtów danych z GR3 przyjmie, bo jest tożsame. Dodatkowo chcę stworzyć format AG3 z dodatkowymi danymi - kolory (ustawienie jak w *.MIC, tylko po kolei) oraz możliwość doklejenia do niego dodatkowych danych - jak ktoś na przykład stworzy coś (hipotetycznie) na party, będzie mógł dołączyć info bezpośrednio w pliku. Jak sprecyzuję moją wizję - będę zaszczycony jak dodasz format w swojej przeglądarce na PC.

FOX napisał/a:

No i te kolory by się przydały.

Będą dodane w formacie AG3 - jak napisałem powyżej. Na bieżąco będę się starał opisać w Atariki plus tutaj.
Ogólnie - jest to pierwsza pre-beta, ale postanowiłem upublicznić - może ktoś coś narysuje dla XXL-a. Przy takiej rozdzielczości taka prostota jest wystarczająca, choć może powstanie parę dodatków.

Pin napisał/a:

Sikor - można się pokusić o nagłówek do "formatu" zawierający info o kolorach.

.. zaraz sobie zrobię przeglądarkę dla Sparty, bo czuję wysyp prac na gfx compo wink

Przypuszczalnie w tygodniu opiszę format *.AG3 - tam będą dodatkowe informacje o kolorze, autorze, tytule... Dokładnie go opiszę.

Sikor umarł...

7

Sikor napisał/a:

@Fox, będą. Robiony na szybko, może ktoś dla XXL-a coś narysuje.

... no przecież Mgr Inż już narysował.

;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

8

dlaczego wynikowa wielkość pliku wynosi 960 bajtów? Trochę dużo jak na GR.3, powinno być 4 razy mniej :) chyba że czegoś nie doczytałem :)

9

;) - bo to beta_001

Kontakt: pin@usdk.pl

10 Ostatnio edytowany przez seban (2014-05-11 21:49:49)

to ja zaprezentuję super BASIC viewer do formatu Sikora:

10 OPEN #1,4,0,"H:KARMIACY.SG3"
20 GRAPHICS 3+16
30 SCR=PEEK(88)+256*PEEK(89)
40 FOR I=0 TO 239:GET #1,A:POKE SCR+I,A:NEXT I
50 CLOSE #1
99 GOTO 99

ps) musiałem go popełnić aby szybko obejrzeć powalający obrazek mgr. inż. Rafała :)

11 Ostatnio edytowany przez Sikor (2014-05-11 22:12:15)

Heh, no właśnie. Zapomniałem, że w GR3 jeden bajt odpowiada za 4 piksele. Wersja poprawiona w załączniku - dzięki Seban ;)
Co do viewera - póki co taki starczy ;P

Post's attachments

gr3_planner_beta002.atr 179.64 kb, liczba pobrań: 7 (od 2014-05-11) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

12

przydalaby sie definicja szerokosci ekranu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

Uwaga! Attention! Wnimanije! Pozor!
W Atariki http://atariki.krap.pl/index.php/AG3 pojawił się oficjalny opis formatu *.AG3 - taki sposób zapisu będzie generował program już od kolejnych wersji (pewnie kod będzie powstawał w weekendy jakoś).

Sikor umarł...

14

precedens ;) Pojawił się "encyklopedyczny" opis nieistniejącego jeszcze formatu. LOL ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

15

Trzeba kreować dobre nawyki :P

Sikor umarł...

16

odnosnie formatu: ewentualne informacje o rozmiarze obrazu znajduja sie na koncu pierwszego stalej dlugosci bloku. powstaje dziura jesli obraz mniejszy, fragmentacja jesli wiekszy

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Hmm, zastanawiam się nad innym wyjściem - format BG3 (Blok Grafiki 3) - RAW plus kolory na końcu, czyli:
* jeden bajt na szerokość (1-48)
* jeden bajt na wysokość (1-24)
* dane RAW (czyli czyste dane)
* 4 bajty kolorów
Muszę to przemyśleć, ale najpierw zaimplementuję rozszerzenia N, S oraz I. A, S oraz dynamiczny rozmiar zostawię sobie na deser póki co.

Sikor umarł...

18

Jeszcze trochę, a powstanie więcej formatów niż jest pikseli w tym trybie ;)

No ale od przybytku głowa nie boli.

19

Na razie są dwa, z czego jeden to czyste dane bez niczego - można sobie z Basica użyć. Drugi jest przeznaczony na party (AG3), a życzenie XXl-a, aby nie wprowadzać zamętu - wymaga oddzielnego formatu. A to dlatego, że nawet w AG3 wszystko jest na końcu i nadal zwykła przeglądarka do 3 trybu Basica sobie poradzi...

Sikor umarł...

20

Wg mnie jak już robić nowy format, to zgodnie z zasadami sztuki ...
GR3 - zwykle dane surowe.
AG3 - ok, ale niech ma ręce i nogi. Nagłówek, zdefiniowane pola itd. Doklejanie danych na końcu pliku nie jest wg mnie dobrą drogą. To że do tej pory nikt tego nie zrobił, nie znaczy że należy kontynuować złe tradycje.

Idąc dalej można by nieco uporządkować wszystkie formaty i zrobić jeden uniwersalny.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

21

To zgłaszam postulat jeszcze o format AN3 - do animacji, ewentualnie AZ3 - animacja z kompresją :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

22

@wieczór - jak byś zajrzał do linku, który podałem, wiedziałbyś, że animacja jest przewidziana. Z kompresją? W sumie RLE mogłoby się sprawdzić, ale specyfikacja animacji/slideshow jest jeszcze w opracowaniu - będę się nad nią zastanawiał po implementacji trzech pierwszych elementów.

Sikor umarł...