Hejka!
W nawiązaniu do postu XXL-a na http://atarionline.pl/forum/comments.ph … =1#Item_11 popełniłem wczesną wersję narzędzia.
Obsługa:
1,2,3,0 - wybór koloru
L - wczytanie danych (960 bajtów)
S - zapis danych (960 bajtów)
D - rysowanie/wymazanie danych
Rysujemy przy pomocy joya. Odczyt/zapis wymaga póki co pełnej ścieżki (na przykład: D:TEST.SG3 - długość zagnieżdzeń przewidziałem do 40-tu znaków).
Póki co - brak wyjścia do DOSu i obsługi błędów, ale rysowanie/zapis/odczyt działa.
Nieco o formacie SG3 (Standard Graphics 3):
- cztery kolory
- 40x24
- brak informacji dodatkowych (czyste dane)
- tylko 960 bajtów
W przyszłości planuję dodać format AG3 (Additional Graphics 3):
- dodanie informacji o ustawieniach kolorów na końcu pliku (4 bajty)
- być może informacja o obrazku/autorze na końcu pliku (przydatne na party - informacja dołączona na końcu pliku, scalona z obrazkiem, max 800 bajtów, program wyświetlający po prostu wczytuje dane bez tych ustawień)
- długość 964 (lub 964+800 bajtów max).
Macie jakieś propozycje, co jeszcze można dodać?
=====================================
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 54#p185454 ==>wersja beta 002, poprawiona wielkość pliku (dzięki, Seban, zapomniałem, że w gr3 1 bajt odpowiada 4 pikselom i najnormalniej w świecie przemnożyłem wynik. Btw, w Migucie też jest błąd (>400 bajtów)).