1,101

Tak mi wpadło do głowy... Na co dzień użwam MyDOSa i tam jest taka funkcjonalność, że poszczególne pliki startujące mają rozszerzenie AR0 do AR9. Jakby to zaimportować do X-Biosa? po co? Ano, robię sobie plik z nagłówkiem (fonty, grafika, muza, cokolwiek) - po załadowaniu (binarnie) jak jest kolejny (AR1 po AR0, AR2 po AR1 itd) - ładuję dalej... Dobre obejście dla ludzi, którzy nie potrafią linkować i/lub z jakiś względów wolą trzymać dane do załadowania zewnętrznie. Towyjście pozwoliłoby także na dodawanie "sterowników" - na przykład Twoje (XXL) D: jako AR0, następnie program właściwy jako AR1, lub program uruchomieniowy jako AUTORUN.SYS zawsze (daje to 15 pozycji na dane - od AR0 do ARF po małej modyfikacji plus szesnasta pozycja na program). Choć pewnie pozostanę przy MyDOSie, to może się komuś przydać.

Sikor umarł...

1,102

tylko przełożyć przez kolano i prać aż dupa spuchnie, za takie pomysły ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,103

to nie jest dobry pomysl Sikor. obecnie mozna sobie napisac program ktory bedzie ladowal po kolei pliki z dysku (sa funkcje binary_load i load_file)...

teraz nawet w Basicu mozna sobie napisac FileLoadera ktory bedzie uruchamial programy binarne np. gry

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,104

O.K. Taka luźna koncepcja była.

Sikor umarł...

1,105

udogodnienia dla uzytkownikow sa wazne ale rozwoj biblioteki pojdzie w kierunku udogodnien dla programistow.

1. oddzielenie menu od biblioteki
2. przekazanie kontroli nad konfiguracja biblioteki programiscie (to bedzie mialo konsekwencje dla usera, biblioteka konfigurowana na SIO/US, OS/:D, CAR/RAM)
3. najprawdopodobniej relokacja biblioteki wraz z mozliwoscia zmiany modulu I/O w samym ciele xB (obecnie mozna wskazac pamiec poza xB)
4. dla obslugi biblioteki z Basica lub Action! memlo identyczne jak dla programow maszynowych czyli $c00 (dla maszynowych dodatkowo 1,5 KB ponizej nierelokowanej biblioteki jest wolne)

w skrocie co jest najbardziej widoczna zmiana, przykladowo jesli uzyjemy odtwarzania muzyki podczas ladowania/zapisu to mozemy wskazac na ktorym module xB to robimy i user nie bedzie mial mozliwosci zmiany (obecnie moze co prowadzi do nieporozumien) oczywiscie jesli programista niczego nie wskarze bedzie dzialalo jak do tej pory.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,106

Dobrze pamiętałem.
Z czystej dyskietki DD podpiętej jako D2 w Top-Dos 1.5a
0/0=LISTED 707/128=FREE      TOPDOSdd
Nie chce mi w Altirze 2.50t23 on odczytać D3 - podpięta czysta SD, ale ona pokazuje 64 wolne.
0/0=LISTED 707/64=FREE       TOPDOSsd

Wersja TOPPROF.atr w ogóle nie widzi w Altirze innych dysków niż D1.
TOPPROF ma też obsługę katalogów - wersja jest z 2002 ale nie bawiłem się tym.

Dziwny ten DOS. Te dyski to nie wiem, czy Altirra, czy on sam.

1,107

Zgadza sie, TopDOS tez ma obsluge powyzej 64 wpisy w katalogu, co ciekawe oprocz QD rowniez dla dyskietek DD (BiboDOS tylko QD)

xBIOS obsluguje format TopDOS (xBOOT zreszta tez)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,108

http://atari.pl/betaplayer.atr

testuje nowego plajerka na GTIA a przy okazji kilka funkcji w xB:

- relokacja bufora I/O pod ROM
- zmiana adresow RUN i INIT
- zmiana na UltraSpeed jesli obecny
- wylacza OSROM
- laduje na strone 0
- dekompresja LZ4 w locie
- binary load na pliku bez identyfikatora pliku binarnego


jesli ktos nie ma atari moze posluchac: http://atari.pl/stellar.mp3

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,109

Ja nie posiadam komputera Atari, mam jakiś (anus) emulator. Dziękuję za możliwość wysłuchania ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,110

A lubisz przestrzen (w anusie) czy wolisz na ciasno? ;)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

1,111

- tuning biblioteki xB,

a w ramach testu do MENU dodane urzadzenie D: memlo $0c00 ("B" - wejscie do Basica) - nie przywiazywalbym sie, do czasu wydzielenia MENU z xB.

Post's attachments

xb2test.atr 179.64 kb, liczba pobrań: 5 (od 2014-02-22) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,112

Poki co - nie działa obsługa klawiatury w skompilowanym programie w Turbo Basicu XL :( Więc do tekstówek stąd się nie nadaje...

Sikor umarł...

1,113

poprawka poszla na maila :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,114

Potwierdzam, działa ;)

Sikor umarł...

1,115

dla userow WUDSN IDE i MADS:

.enum xbios
rename                 = $0803 ;IN: <Y>= <filename, <X>= >filename, OUT: C=1 in case of error
load_file              = $0806 ;IN: <Y>= <filename, <X>= >filename, OUT: C=1 in case of error
open_file              = $0809 ;IN: <Y>= <filename, <X>= >filename, OUT: C=1 in case of error
load_data              = $080c ;IN: <Y>= <adr, <X>= >adr, OUT: C=1 in case of error
write_data             = $080f ;IN: <Y>= <adr, <X>= >adr, OUT: C=1 in case of error
open_current_dir       = $0812 ;IN: -, OUT: C=1 in case of error
get_byte               = $0815 ;IN: -, OUT: C=1 in case of error
put_byte               = $0818 ;IN: <A>= byte, OUT: C=1 in case of error
flush_buffer           = $081b ;IN: -, OUT: C=1 in case of error
set_length             = $081e ;IN: <Y>= <length, <X>= >length, OUT: -
get_file_offset        = $0821 ;IN: -, OUT: <Y>= <offset, <X>= >offset, <A>= ^offset
set_file_offset        = $0824 ;IN: <Y>= <offset, <X>= >offset, <A>= ^offset OUT: C=1 in case of error
set_params             = $0827 ;IN: <Y>= <adr, <X>= >adr, <A>= byte, OUT: -
set_default_device     = $082a ;IN: -, OUT: -
change_dir             = $082d ;IN: <Y>= <filename, <X>= >filename, OUT: C=1 in case of error
load_binary_file       = $0830 ;IN: -, OUT: C=1 in case of error
open_default_dir       = $0833 ;IN: -, OUT: C=1 in case of error
set_device             = $0836 ;IN: <Y>= <adr, <X>= >adr, OUT: -
relocate_buffer        = $0839 ;IN: <X>= >adr, OUT: -
list_dir               = $083c ;IN: -, OUT: <X>= byte, <A>= byte, C=1 in case of eof
open_default_file      = $083f ;IN: -, OUT: C=1 in case of error
.ende


w zalaczniku screen

Post's attachments

msg.png 2.43 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,116

aktualizacja. poprawki dotycza zauwazonych niescislosci w:

funkcji xBIOS_OPEN_DEFAULT_FILE,
zmiennej xIRQEN,
obslugi bledow podczas zapisu.

do sciagniecia: http://xxl.atari.pl/?p=1076

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,117

od piateku zaczynamy wprowadzac zmiany w xB, mozna jeszcze na to wplynac (jesli ktos ma uwagi). tematy:

1. wprowadzenie podzialu na xB i MENU - ale caly czas to jest jeden plik. polaczone dwa pliki binarne: xB i "Menu". jesli ktos nie chce placic cennym miejscem na dysku za "Menu" bo jest mu zbedne moze bezpiecznie podzielic plik po pierwszym runad,

2. nazwa pliku xautorun znajdzie sie na poczatku pliku, jesli komus przeszkadza bedzie mogl to teraz latwo zmienic.

3. domyslnym modulem I/O bedzie teraz OS - to jest spora zmiana. decyzja programisty jest wejscie w tryb SIO xBiosa (czyli full wypasik). mozna bedzie wywolac xB z dowolnego urzadzenia odrazu. QMEG, patche OSa beda obslugiwane. takze furtka dla programistow: przykladowo mozna uruchamiac gre plikowa z hdd albo np. przekopiowac pliki do ramdysku i odpalic xB z ramdysku z modulem RAM...

4. user nie bedzie mial mozliwosci recznego ustawienia modulu I/O w "menu", przekazujemy pelna kontrole programiscie.

5. nie bedzie tez automatycznie wylaczany BASIC. traktujemy usera powaznie, jesli nie wylaczy BASICa znaczy nie chcial tego zrobic - w tym wypadku nie bedzie tez wywolywany zimny start po resecie. "B" w Menu przechodzi do Basica, bez Menu wejdzie automatycznie do Basica.
 
6. urzadzenie "D:" rejestrowane automatycznie - zobaczymy czy bedzie to dalej wspierane (potrzebny bedzie jakis krotki progrmamik testowy czytajacy/zapisujacy dane z/na D:)

7. skrocenie kodu

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,118

D: oznacza D1: tylko?

1,119

bez znaczenia, mozesz uzywac D: lub D3: (ogolnie Dx:) - zawsze trafi do urzadzenia z ktorego uruchomiona zostala Twoja gra.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,120

8. udostepnione programiscie:
-wielkosc sektora na urzadzeniu zewnetrznym
-informacje o defaultowym interfejsie i/o

9. wraca "rainbow of death" - jesli urzadzneie nie odpowie w momencie uruchomienia xB lub jesli nie ma pliku xautorun & nie ma menu & nie ma basica)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,121

Jedyne zastrzeżenie jakie mam to narzut pamięciowy na niewykorzystane urządzenie systemowe, ale tę opinię już znasz od jakiegoś czasu... Przydałoby się, aby przynajmniej w wersji developerskiej była możliwość usunięcia tego modułu dla kogoś, kto nie ma zamiaru z niego korzystać.

1,122

jesli mowa o module I/O to zmienna przechowujaca jego adres tez jest dostepna (xIOV).

podczas ladowania na pierwszym inicie mozna w programie umiescic jsr xBIOS_SET_DEFAULT_DEVICE i zwyczajnie usunac z pamieci sterownik OS i ewentualnie sterownik D:, teraz bedziemy mogli poszalec np. z przerwaniami podczas ladowania, wylaczyc os itp. (proces ladowania bedzie kontynuowany). po zaladowaniu korzystac juz tylko z funkcji xB przy obsludze plikow.

albo odwrotnie, jesli nie korzystac z modulu I/O SIO to w to miejsce mozna przeniesc bufor i dodakowo modul I/O np. RAMDysk. trzeba jednak pamietac, ze zmienne xB znajduja sie na jego koncu, dlatego mimo, ze skonfiturujemy xB tak, ze bedzie zajmowal mniej niz 1kb to zmienne nadal sa na koncu tego 1kb.

jeden z archontow ze Stolecznego Miasta Poznan tez zglaszal cos podobnego...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,123

Kapitula przystala na znacznie wieksze zmiany niz poczatkowo zakladalem...

- biblioteka bedzie relokowalna i to my ustalamy gdzie. przed wystartowaniem biblioteki niezaleznej relokacji mozna bedzie poddac binarke, bufor, wektory init, run

to oznacza, ze jesli chcemy aby nasza gra ladowala sie bezposrednio np. od $200 to bedziemy to mogli zrobic bardzo prosto, chcesz zaladowac w miejsce xB? prosze Cie bardzo, juz mozesz.

mozliwe, ze trzeba bedzie opracowac prawdziwie dobry relokator. centrala juz prowadzi nabor.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,124

wow, jednak ktoś tam słucha tych modlitw ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,125

xxl napisał/a:

to oznacza, ze jesli chcemy aby nasza gra ladowala sie bezposrednio np. od $200 to bedziemy to mogli zrobic bardzo prosto, chcesz zaladowac w miejsce xB? prosze Cie bardzo, juz mozesz.

No to jest o tyle ciekawe, że może się przydać do uruchomienia programów dla kaseciaka, np. takich jak podsyłałem do turbo 2600 z RadioKomputera ;)

Kontakt: pin@usdk.pl