126 Ostatnio edytowany przez sqward (2014-01-25 12:04:54)

mazi napisał/a:

Oto co, takzwani rozwojowcy, chca zrobic z komputerem z naszego dziecinstwa.

Może w tym problem: dla Ciebie to jest komputer Twojego dzieciństwa, a dla "rozwojowców" to komputer teraźniejszości. W Częstochowie chyba są jakieś relikwie? Może się przeżuć na inny przedmiot kultu.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

127

Wez daj sobie spokoj. To jest rozwoj opozniony o dwadziescia klika lat czy chcesz czy nie.

draco030: padlem, dobre :)

128 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-25 17:55:05)

Mazi - lepiej opóźniony niż żaden ;)

Draco - odpalam właśnie testy na covox'a i d2d. Słucham właśnie z Atari sampla 44100hz 8 bit :D Daje to radę

Kontakt: pin@usdk.pl

129

swinkamor12 napisał/a:

może rzeczywiście lepiej wsadzić do atari jakiegoś ARMa, będzie jeszcze szybsze niż 65816 i będzie żarło mniej prądu i mniej sie grzało.

W kwestii uzupełnienia, bo nie wszyscy pewnie o tym wiedzą. Architektura ARM powstała na bazie 6502, więc ARM niejako jest też następcą 6502.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

130

ARM nie powstalo "na bazie 6502" jak juz, to pod wplywem inspiracji 6502. tworcy arm odwiedzili w stanach mensza, po czym doszli do wniosku ze skoro on sam dal rade zrobic 65c02, majac dosc slabe zaplecze, to ich zespol inzynierow bedzie mogl zrobic cos lepszego.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

131

Zgadza się. Źle to w słowa ubrałem.

Nie można jednak wykluczyć że to Acorn Computers a potem Acorn RISC Machine znane dzisiaj jako ARM kupiło od Atari nieukończony projekt następcy 6502 :D

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

132

Pin napisał/a:

Mazi - lepiej opóźniony niż żaden ;)

A kto Ci bronil sie rozwijac? Trzeba bylo 20 lat temu kupic ST lub amige czy pc. Ja kupilem, studia skonczylem i to jest rozwoj :)
a to o czym piszesz to jest hobby :)

133 Ostatnio edytowany przez jellonek (2014-01-26 12:05:17)

dla jednego hobby to wczytywanie z tasmy, odtwarzanie demek, granie.
dla innego hobby to robienie kolejnych gier, dem, zaxow, grafik, a czasem i kolejnych dodatkow sprzetowych.

poki ktos nie narzuca swojej wizji hobby jako jedynej-slusznej - imo dobrze ze jest urozmaicenie.

willy: mozemy. jest calkiem sporo relacji opisujacych co sie dzialo w tamtych dniach. jest tez film, ktory polecam bys obejrzal - http://en.wikipedia.org/wiki/Micro_Men

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

134

Hobby jest hobby a kedy ktos mowi (Pin), ze cos jest bez sensu i jest tylko jeden sluszny kierunek wtedy noz sie w kieszeni otwiera.

135

drac030 napisał/a:

DracOS chodzi gładko.

Czyli sporo z tego jest aktualne http://drac030.krap.pl/pl-specyfikacja.php
A czy jest coś pisanego w PL podobnego do: http://westerndesigncenter.com/wdc/docu … 5c816s.pdf ???

drac030 napisał/a:

Co do softu ZX, w teorii powinno chodzić wszystko.....

  Super wiadomość.

drac030 napisał/a:

Atrybuty się zrobi atrybutami VBXE i ten ostatni problem zniknie.

  No tego się bałem.



... 3mam, za projekt kciuki.

136

Tak, w docach od OS-u nic się nie zmieniło. Instrukcji do 65C816 po polsku niestety nie znam.

KMK
? HEX$(6670358)

137

A na tym emulatorze Z80 można by CP/M-a uruchomić?

138

podeślij obraz, do się obaczy

Kontakt: pin@usdk.pl

139 Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-02-02 21:14:36)

CP/M wymaga, żeby na początku przestrzeni adresowej Z80 był RAM. Tymczasem to jest emulec Spectrum 48k, które ma tam 16k ROM-u. Więc tak bezpośrednio, to nie. Ale pewnie można dość prosto przerobić całość na emulator CP/M. Wiadomo, że wystarczy przeportować BIOS, dorobić jakiś terminal (np. przystosować TT-terminal) i już. Oczywiście sam emulator też trzeba trochę przerobić, ale to nie jest dużo do zrobienia.

KMK
? HEX$(6670358)

140

Pin nie mam obrazu, to taki luźny pomysł był.


Przy okazji prac FJC nad biosem PBI do Ultimate i ATRami z dodatkowymi 384 bajtami (wątek na AAge, ale odfiltrowany w  pracy) skojarzyłem to z tym wątkiem - a jak by miało wyglądać ładowanie / obsługa dyskietek CPMa skoro tam wszystkie sektory są 256 bajtowe (bazuje na tym co wyczytałem u Truba)? Jakiś inny typ obrazu?
Jestem zielony w tym temacie i to takie luźne gdybanie.

141

Można byłoby zastosować ATR-y z 512-bajtowymi sektorami. Natomiast gdyby komuś zależało na tym, żeby obrazy były zgodne z formatem Indus CP/M (czyli naszym DD), to tak, raczej inny typ obrazu byłby potrzebny. Takich formatów jest zresztą sporo http://simonowen.com/samdisk/formats/

KMK
? HEX$(6670358)

142 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-03-08 23:55:09)

Doxepin - zajebiste demo na tryb:

"poke" $FF0080,$70

masakra ;)

KHAI: - cd. ;) - LOLZ, nie spodziewałem się w sumie.
MEAT: - zaskakujące ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

143

Panowie, a wracając do tematu.
Lothar będziesz montował Rapidus-a na Sv2k14?
Bo chciałem się zapisać :)

144

As - dla Ciebie, to najlepszym rozwiązaniem by było, by do każdego "ciekawie" działającego dema / gry na turbo doklejać takie "LPOKE" dla $FF0080, które automatem odpowiednio ustawi Rapidusa, bo to nie jest tak, że w dowolnych warunkach wszystko działa, lub działa tak samo ;)

Draco - jak zrobić takie "lpoke" z poziomu MAE?

Kontakt: pin@usdk.pl

145

pin: toz to zwykle lda, sta, tyle ze long addressing, wiec musi byc w trybie 16bit.
poczytaj http://mixinc.net/atari/mae.htm - moze cie natchnie? ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

146

Pin napisał/a:

As - dla Ciebie, to najlepszym rozwiązaniem by było, by do każdego "ciekawie" działającego dema / gry na turbo doklejać takie "LPOKE" dla $FF0080, które automatem odpowiednio ustawi Rapidusa, bo to nie jest tak, że w dowolnych warunkach wszystko działa, lub działa tak samo ;)

Draco - jak zrobić takie "lpoke" z poziomu MAE?

Pin, dobrze piszesz!!!!
Naprawdę!
Czekam na jakiegoś atr-a 16mb które sobie wrzucę na Twoją konfigurację jakiegoś tam najnowszego ide+
**oczywiście jak zawsze =  %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

147 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-03-15 16:59:55)

Wiesz, czego masz w nadmiarze ;)- Musisz sprawić, bym poczuł motywację ;)

@Jellon - dzięki za tego manuala, nie wiem dlaczego wcześniej niczego w temacie na sieci nie znalazłem. Wow.

Kontakt: pin@usdk.pl

148

Jakieś wieści? Kiedy startujemy ze sprzedażą Rapidus-a?

149

Draco - z racji, że mając Rapidusa w zasadzie na dzień dobry mamy DracOS dla 65c816 podłączę pod ten temat także i IDE+.

Jest problem z ładowaniem obrazów ATR, np. w momencie, gdzie w bios IDE+ mamy ustawienia:

"Config.sys"
"Boot drive"
ustawione na dowolny napęd z zakresu D2:-D9:. W tym przypadku ATR przy włączonym DracOS nie zostanie załadowany. W zamian za to mamy na konsoli:

".. Trying D2: ... D3: ... itd"

Dopiero ustawienie na D0:, lub D1: sprawi, że plik ATR zostanie załadowany.

Kontakt: pin@usdk.pl

150

Pasiu - jak obecna wersja karty / rdzenia radzi sobie z np. trybem HIP, czy powiedzmy demkiem "Maze"???

Kontakt: pin@usdk.pl