51

Pin napisał/a:

Nie mogę też odpalić Reditusa, który na 100% (jak praktycznie wszystko poza marginalnymi wyjątkami) działa na 65c816, a nie działa nawet w "trybie" $FF0080,$EF. Demo akurat ładuję z SIDE2 i ze sterownikiem side2.sys, lecz nie wydaje mi się by wyższe MemLo miało tu znaczenie, bo po przepaleniu w tych samych warunkach wspomnianego dema z 6502c program działa. Draco?? - Odpal to na swojej karcie z IDE+.

Reditus zamienia się w Exitus. :) Pewnie znowu podobna sprawa (dodatkowa pamięć).

Draco, możesz mi podlinkować opis Simiusa do posta z paczem do IDE+ - PCB rev. C???

Ke? Chyba nie, bo nie wiem, o co chodzi :P

KMK
? HEX$(6670358)

52

Pin napisał/a:

Draco, możesz mi podlinkować opis Simiusa do posta z paczem do IDE+ - PCB rev. C???

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 05#p170205

53

dzięki za przypomnienie, w tym tygodniu zrobię ten pacz z dwom egz. IDE+ ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

54

Ok, podlinkowałem post w Atariki, żeby go było łatwiej znaleźć :)

KMK
? HEX$(6670358)

55 Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-01-10 23:02:34)

Pin napisał/a:

Nie mogę też odpalić Reditusa, który na 100% (jak praktycznie wszystko poza marginalnymi wyjątkami) działa na 65c816, a nie działa nawet w "trybie" $FF0080,$EF.

Niestety nie uruchomisz go na swojej karcie. Nawet gdybym chciał spreparować specjalny rdzeń dla fpga, to nie uda się ze względu na przyjętą architekturę karty. Jest też za mało zasobów w tym fpga, by móc tę architekturę sobie obejść.

Udało mi się jednak to zrobić na nowszej karcie, gdzie użyty jest inny układ fpga. Dowód tutaj:
http://youtu.be/YvjlP4rpbNY
Nie zamierzam jednak iść tą drogą, bo oznaczałoby to postawienie na głowie części odpowiedzialnej za zarządzanie pamięcią. Jeżeli zatem ktoś będzie sobie chciał pooglądać Reditusa (ale także i Cdrug), to będzie musiał wgrać ten specjalny rdzeń do fpga. No chyba że ktoś zrobi patcha w sofcie i wtedy problemu w ogóle nie będzie. :)

56

Czy jest więcej demek nie działających na podobnej zasadzie, no i czy przyczyna niedziałania jest Ci znana?

Kontakt: pin@usdk.pl

57 Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-01-11 02:03:20)

Przyczyną jest - przypuszczam, bo kodu nie oglądałem, jeno śmieci w pamięci - adresowanie z przekroczeniem granicy 64k. Np. zapis adresów $00-$02 w ten sposób:

   ldx #$fd
loop:
   lda costam-$fd,x
   sta $ff03,x
   inx
   bne loop

Przy X=$FD, rozkaz STA $FF03,X robi zapis pod $010000 zamiast pod $000000 - nawet w trybie emulacji. I im dłużej o tym myślę, tym bardziej mi to wygląda na błąd w procesorze - w trybie emulacji "tradycyjne" rozkazy nie powinny móc przekroczyć granicy 64k ze względu na zgodność wstecz, a tymczasem przekraczają.

Rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie w trybie emulacji dostępności RAM-u powyżej pierwszych 64k (w tym trybie jego użyteczność i tak jest dyskusyjna); np. w ten sposób, żeby było tam "widać" to samo, co w pierwszych 64k. I to jest pewno owo "postawienie na głowie zarządzania pamięcią" w karcie :)

Może da się spaczować. A może autor się znajdzie i poprawi?

KMK
? HEX$(6670358)

58

... Pr0be i TeBe są "na miejscu". Święty - może być już gorzej ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

59

jesli pasiu podlaczyl flage e procesora do fpga to jest to banalne do realizacji, bez stawania na glowie/uszach/czymkolwiek

przechodze na tumiwisizm

60

E idzie do fpga, ale problem leży gdzie indziej.
Chcąc pooglądać sobie demo w trybie turbo (bo o to chyba tutaj też chodzi) potrzebne jest 64kB szybkiego ramu na karcie. By demko poszło, tak jak Draco wspomniał, to ten sam ram musi być widoczny w banku 0 oraz banku 1 procesora i tu jest właśnie ten problem.
Niestety nie można użyć do tego celu tej samej pamięci SRAM, która służy do tego normalnie. Jej adresy A16 i wzwyż generowane są przez układ cpld a nie fpga, przez co niezależnie od zmian w fpga cały czas ram widoczny w banku 0 i 1 będzie inny.

Obszedłem to organizując te 64kB w postaci block ram w fpga. Oczywiście zużyłem w ten sposób niemal całą dostępną pamięć, więc inne rzeczy, które jej potrzebują zostały wyłączone.

61

pasiu napisał/a:

ten sam ram musi być widoczny w banku 0 oraz banku 1 procesora i tu jest właśnie ten problem.

Tak ściśle rzecz biorąc, wystarczyłoby zmirrorować stronę zerową. Może to coś ułatwia?

KMK
? HEX$(6670358)

62 Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-01-11 14:28:15)

256 bajtów powiadasz? Brzmi prosto, ale chyba tylko pozornie. Sprawdzę.

EDIT:
Draco sprawdź swoją skrzynkę. Coś udało się sklecić.

Pin, spróbuję spreparować rdzeń dla Ciebie, ale nie będę miał możliwości osobiście go zweryfikować.

63

wyślij mi plik, to se to wgram sam ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

64

pasiu napisał/a:

Coś udało się sklecić.

Jest dobrze! Reditus startuje i działa, a C-Drug działa z muzyką. Uwagi w skrzynce pocztowej :)

KMK
? HEX$(6670358)

65 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-12 21:31:14)

Powiem tak. Przydał by się nowy Neotracker, lub pacz do starej wersji (której Epij rozwijać nie chce) ;). Obecny gra około 4 razy szybciej i sample z pokeya brzmią jak by były na Covox'ie grane :D. Lolz..

Może by się udało obejść temat przygotowując specjalnie sample pod Neo / pokey'a i rapidusa. Zobaczę, co się da zrobić i jak coś z tego wyjdzie to podlinkuję łejwa zgranego bezpośredio z Atari ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

66

Na kartę można mieć - gdyby ktoś napisał - nawet lepszy tracker niż Neo. Primo, instrumenty mogą swobodnie mieć po 64k. Secundo, jest jakieś 8-9 razy więcej czasu na ich przetwarzanie.

Tylko granie sampli w pętli pewno odpada, bo karty chodzą z różną prędkością. Ale do tego pewnie wystarczy zatrudnić jakiś timer, powinno spokojnie się wyrobić na 44 kHz w stereo.

KMK
? HEX$(6670358)

67 Ostatnio edytowany przez Sikor (2014-01-12 22:21:51)

Ale czy to jest jeszcze Atari...? Bo powoli robicie Panowie PCta lub innego MACa...
====================
Edyta: założyłem wątek: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=11890

Sikor umarł...

68

Sikor - robi się z tego narzędzie, którym można zrobić coś więcej, niż tylko grać. Widzisz, ostatnio kompilowałem program spod TBXL i na Rapidusie zysk czasowy był tak ze razy 3 ;). Chcę napisać zajebiście brzmiącego muzaka - czemu nie. .. i to na POKEY'a :D -  Sprawi mi to przyjemność i chyba o to chodzi. Będę chciał mieć STD Atari - dopałka niczego nie zmienia, "normalne" Atari cały czas jest na pokładzie. Jak już o grach - zagrać w kilka gierek na dopale = sama przyjemność ;)- Są nowe możliwości, jest zainteresowanie - sprzęt jest żywy, bo dając nowe możliwości tworzy się nowe wyzwania i chęć do pracy. I chyba o to w tym chodzi.

Kontakt: pin@usdk.pl

69

Przesiądź się na ST. Na poważnie - karta fajna, ale... Powoli ma to mało wspólnego z małym Atari. Wątek do wydzielenia z nowym działem - chwała Pasiowi za kartę i tym, co chcą na nią pisać. Ale z drugiej strony - byle piec pozwoli na więcej niestety. Ja lubię fun na oryginalnej maszynie, nie przeszkadzają mi dopałki. Ale nie przesadzajmy - robi się z tego nowy komputer z doczepionym na siłę Atari jako terminalem.

Sikor umarł...

70

zbyt duże zależności między kartą z 65c816 a hardware'm. Atari z tej pozycji raczej nie wygląda jak terminal. W sumie się dziwię, bo większe ajwaj powinno być przy VBXE ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

71

Dlaczego? VBXE można używać jako"przezroczystego" w sumie :) Jak piszę - popieram kartę, ale należało by wydzielić specjalne subforum.

Sikor umarł...

72

Rapidus też może być "przezroczysty" ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

73

Sikor, mam prośbę: mógłbyś przenieść dyskusję ideolo do Bałaganu? Tu jest Fabryka, nie ten dział.

KMK
? HEX$(6670358)

74

Pin napisał/a:

Rapidus też może być "przezroczysty" ;)

Nie wskazuje na to twój post: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 91#p179891
@drac030: sprawa dotyczy kompatybilności, stąd prośba o nowy dział. Ta dopałka, choć wygląda świetnie - nie daje kompatybilności ze standardem Atari. Nie zmienia tylko szybkości, po prostu zmienia jej działanie.

Sikor umarł...

75

Ale dział "Fabryka" nie jest od próśb o nowe działy. Łamiesz regulamin. I, poza tym, wg mojej oceny, postępujesz nieuprzejmie wtrącając się w techniczną w gruncie rzeczy dyskusję osób zainteresowanych z uwagami nie na temat od osoby niezainteresowanej. Zatem, czy byłbyś tak miły i spełnił moją prośbę?

KMK
? HEX$(6670358)