Jaka karte CF polecacie do SIDE2?
Jest gdzies jakis gotowy obraz ze stuffem do sciagniecia?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » SIDE2, jaka karta, gdzie obraz
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jaka karte CF polecacie do SIDE2?
Jest gdzies jakis gotowy obraz ze stuffem do sciagniecia?
Jest na pigwie image 4gb od Zaxona .
A tak z ciekawości: czy mając gotowy obraz karty z partycjami SDX można się efektywnie bawić w Sparcie (SIDE) na Atari z 64kB RAM?
Conrad: raczej tak, bo to fdisk wymaga ext ram, nie sparta sama w sobie.
Ale fdisk służy (chyba tylko) do spartycjonowania i skonfigurowania karty. Ale co jak już ja mamy zgraną z gotowego obrazu?
No dyć napisałem, partycje są, więc fdisk nie jest potrzebny, sparta na 64 działa jako taka, więc powinno działać.
Fakt - moja nieuwaga. Przeczytałem to czego nie było :)
można się efektywnie bawić w Sparcie (SIDE) na Atari z 64kB RAM?
Jak najbardziej.
Conrad: raczej tak, bo to fdisk wymaga ext ram, nie sparta sama w sobie.
Fdisk ... potrzebuje ext ram? - chyba nie :)
teraz tak się właśnie bawię tym i zauważyłem, że w trybie:
USE OSRAM
DEVICE SPARTA OSRAM
... i po załadowaniu sterownika SIDE.SYS mam Memlo: $1A2E i w takich warunkach FDISK działa (rozszerzenie wyłączone, czyli stock 64kB ram)
@Conrad - teraz widzę, że domyślnie Sparta ze Side jest skonfigurowana na tryb "BANKED", a nie wiem co się dzieje w chwili, gdzie przy takim ustawieniu configa SDX pamięci rozszerzonej w kompie nie ma. Na stronie spartadosx.com jest program do edycji "romu" (CAR:) i możesz tam umieścić zmodyfikowany o powyższe zapisy plik CAR:CONFIG.SYS. Fdisk powinien wówczas działać. Przynajmniej /u mnie działa/ (c).
FDISK does not use extended RAM at all. DEVICE SPARTA OSRAM is indeed recommended in 64KB... it places the sector buffers in the $C000-$CFFF region, thus conserving conventional RAM.
I can reduce the RAM requirement of FDISK by alleviating the (somewhat pointless) provision for up to 128 partitions. APT provides for a virtually unlimited number of partitions, but this was (I think) designed to compensate for the 32MB SDX partition size limit. In fact, only one or two people I'm aware of use more than half a dozen partitions. ;)
There's also a version of FDISK which is completely self-contained (which does not require the SDX library, nor DLLs, and is a conventional, stand-alone Atari binary file which runs at $2000) and runs with any DOS. I'll put this up on my website tomorrow, and I'll do some work on reducing the memory requirement of the application soon.
Amazing how much more concise I can make the source code now that I actually know how to use MADS. :) Two and a half years since I wrote the original FDISK, and I've learned a lot in the meantime...
First change I'm making is to sector numbers in the APT map: they're now absolute instead of relative. This will make sense when we have entries pointing to FAT partitions (outside of the APT segment). I can't say that the used/free space approach of the editor lives too well with entries outside of the APT. I may abandon the "unused" entries and let the program figure out where to put partitions. I can also save RAM by only reading partition names when they're needed.
Bear with me, anyway... ;)
this absolute sectors are one of worse things in apt. because of that - you can't copy apt partition from one media to another in other place than in oryginal. it sucks a little.
Every solution has disadvantages:
a) absolute sector addresses make such copying more difficult, but not impossible: it is a question of subtracting a constant at the source place and adding another constant at the destination, to every sector address used in the APT partition container (or, to use FBSD terminology, slice). That's not difficult, especially for a PC program.
b) at the other hand, relative sector addresses add overhead to the code initializing partition table on Atari: the CPU time consumption is of course negligible, but the ROM space, especially in older devices (such as IDEa) may be crucial.
c) next, relative sector addresses add much complication to the matter, if you want to have a pointer inside the APT container, pointing outside the APT container - and this is exactly the case when a FAT partition is to be visible and accessible from both sides, i.e. PC and Atari.
The "c)" is the exact reason why I insisted on using absolute sector addresses when the APT drafts were being prepared, despite strong opposition.
c) next, relative sector addresses add much complication to the matter, if you want to have a pointer inside the APT container, pointing outside the APT container - and this is exactly the case when a FAT partition is to be visible and accessible from both sides, i.e. PC and Atari.
It was only through implementing "external" pointers that I finally became convinced by your argument. :)
Note: sector values have always been absolute internally, but FDISK had hitherto presented them as relative to the APT base.
Doesn't look nearly as bad as I'd thought, anyway (at least with a small FAT in front) :)
Ignore huge number in last slot: bug.
Jest na pigwie image 4gb od Zaxona .
Są jakieś 2 niekompletne tutaj: http://ftp.pigwa.net/projects/SIDE/ , albo ja nie potrafię znaleźć.
Jest na pigwie image 4gb od Zaxona .
AS... napisał/a:Jest na pigwie image 4gb od Zaxona .
Są jakieś 2 niekompletne tutaj: http://ftp.pigwa.net/projects/SIDE/ , albo ja nie potrafię znaleźć.
Witam czy może ktoś podrzucić linka bo ni chu-chu sam nie mogę znaleść na pigwie.
Pigwa jest częściowo w remanencie i katalog projects znajduje się właśnie na zewnętrznym dysku, który jest w trakcie porządkowania i stąd brak katalogów na serwerze.
Jakiś czas temu szczęśliwym zbiegiem okoliczności zgrałem stamtąd te pliki i zaraz je wrzucę we właściwe miejsce. :)
EDIT: z racji tego, że w głównym nie mogę utworzyć katalogu, to pliki na razie będą w http://ftp.pigwa.net/stuff/projects/SIDE
Dzięki wielkie za udostępnienie. Sam też nagromadziłem sporo ale co drugi program nie uruchomia się, i nie mam pewności czy ja coś skopsałem czy nie działający jest, a tak będę miał pewność żę tylko ja mogłem coś skopsać.
Witam, czy obraz karty, który znajduje się w tym katalogu będzie działał prawidłowo również SIDE2? Ja również posiadam wyłącznie stockowe 64kB i nijak nie jestem w stanie spartycjonować karty spartowym fdiskiem (zbyt mało pamięci). Chętnie skorzystałbym z gotowego obrazu (choćby miał być nawet pusty).
Witam
Niestety ja nie pomogę bo założyłem też Ultimate i już nie pamiętam czy bez U1 działało czy nie.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » SIDE2, jaka karta, gdzie obraz
Wygenerowano w 0.023 sekund, wykonano 61 zapytań