I roziskrzonym błędnym wejrzeniu.
niewiedza buduje, wiedza rujnuje
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FujiNet. Artykuły odkrywające możliwości Jak urządzenie łączy Atari z nowoczesnością, umożliwiając społecznościową rywalizację w grach i korzystanie z sieciowego OS.
Last Party 2025 - wyniki i stuff Echa zeszłotygodniowego party w Licheniu Starym.
Silly Venture 2024WE - stuff Trzyczęściowa paczka z produkcjami
FastBasic 4.7 Szybki interpreter języka BASIC dla komputerów Atari 8-bit oraz konsoli Atari 5200.
New Years Disk 2025 Pierwszy stycznia, a już nowe produkcje dla Atari 8-bit!
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Strony Poprzednia 1 … 38 39 40 41 42 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
I roziskrzonym błędnym wejrzeniu.
dzial rozwoju firmy atari wytyczyl kierunek rozwoju komunikacji I/O z urzadzeniami zewnetrzynmi, jako kontynuatorzy tej mysli tworczej na SV pojawi sie kiludziesieciu naszych reprezentantow w panelach dyskusyjnych.
jako, ze ok. 40% uczestnikow to nasi sympatycy przewidujemy przeprowadzic warsztaty dla programistow - grupy 2-3 osobowe, chec uczestnictwa nalezy zglosic naszym przedstawicielom w koszulkach SillyVenture2013.
zapraszamy!
Co do części pierwszej:
.. i na szczęście wymyślił w końcu coś pożytecznego: PBI (PeBeII) :P
.. co do sympatii, to kilka osób z demosceny i 95% z "degenerosceny" (gotowej na bolca, publicznie, lub nie) znacząco zaburzyło sens owego wyliczenia. I aż dziw bierze, że jesteś koderem :P. Matematyka, to podstawa!!!!1111 :D
EDIT:
Lecz sumarycznie to i tak chodzi o to, by poprzez trolwanie w wątku o xBios ten był najczęściej w okolicach pierwszych 5 pozycji w dziale Fabryka 8-bit? Nie wiem tylko, czy jest to dobra reklama ;)
.. i na szczęście wymyślił w końcu coś pożytecznego: PBI (PeBeII) :P
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 29#p176129
:D
xxl: ale czy wtedy nie koncentrowali się oni już na linii XE raczej niż na XL? W XE PBI jako takiego brak...
xe brak pbi ...?
*są takie ale bez przesady
... ale przynajmniej doszli do wniosku, że udupienie PBI jest bez sensu. No i projekt szczęśliwie poszedł do kosza. No i mamy NevDev
@XXL - zanim coś co ma mieć sens podlinkujesz, zastanów się dwa razy ;)
niewygodne fakty co? :D
Twoj idol Tremiel doszedl do wniosku ze dzial rozwoju jest niepotrzebny, zamknal go (wszystkie projekty) i produkcja szla z zapasow magazynowych - tak umarlo 8-bitowe atari :D
fakty sa takie ze firma wycofywala sie z pbi (dopoki dzial rozwoju atari pracowal). sens istnienia pbi to budzetowa wersja atari - 600xl. firma zbudowala tylko jedno urzadzenie pbi (rozszerzenie pamieci), na poczatku produkcji serii xl i to wlasnie do jednego niskobudzetowego modelu - bezuzyteczne dla innych modeli. jaki sens bylo utrzymywac pbi podczas gdy okrojona wersja atari - a600xl stanowi, podejrzewam, nie wiecej jak 3% wsyzstkich 8bitowych atari :-)
atari zrezygnowalo z pbi, przyszlosc widzieli w szybkich urzadzeniach szeregowych... przewidzieli...
xBiosa
pracowali także nad Atari 1090XL. Ciekawe co to.
Inna sprawą jest to, że pomysł z PBI był znacznym krokiem w przód i teraz, bazując na tym co można w oparciu o ten standard uzyskać trzeba być wariatem, by nie wspierać tego rozwiązania ;).
Mamy więc do dyspozycji dwie maksymalne prędkości transmisji I/O. Ilość w kilobajtach na sekundę. Uwaga:
* 12kB/s
* 90kB/s
Są to dwa rozwiązania wypracowane w zasadzie pod koniec lat '70. Użytkowniku, które wybierasz? ;)
Odpowiedź 1:
- wybieram 12kB/s, gdyż i tak pod emulatorem istnieje funkcjonalność klawisza F7
Odpowiedź 2:
- wybieram 90kB/s, gdyż jestem Atarowcem i używam sprzętu na codzień ;)
-----------------------------------------------------
Udzielę też odpowiedzi opartej o realną sytuację. Gdyby nie NevDev na Atari, to na 100% napisałbym nie więcej niż 2-3 mody na Atari. Ma to związek z szybkością I/O po SIO która jest w tym przypadku totalnie niewystarczająca do sensownej pracy na real HW. Na szczęście dość szybko zanabyłem u Jacka pierwsze KMK/JŻ ;)
> i teraz, bazując na tym co można w oparciu o ten standard uzyskać trzeba być wariatem, by nie wspierać tego rozwiązania
zwroc uwage ze, po pierwsze nie wszystko bedzie dzialac a po drugie ze... no wlasnie: "teraz" :-)
teraz mozna tez wsadzic 16 bitowy proc do atari, trzeba byc wariatem zeby tego nie wspierac ;-) parametry Twojego kompa zmienia sie diametralnie.
otoz nie. tu sie roznimy :-)
Chyba pomyliłeś fotki. To pracownik działu marketingu. (po uśmiechu poznałem)
zwracam uwagę że ów bojownik (bynajmniej nie syjamski) ma panzerfausty zwane dziś granatnikami przeciwpancernymi skrzyżowane w symboliczne X jak... :D
no właśnie, odwracając kota ogonem, to nie wszystko działa z PBI na SIO tak, jak ze SIO na PBI, więc weź sobie teraz oszczędź dywagacji na temat '816, bo nie ma to kompletnie związku z dyskusją w żaden sposób. ;)
... a rozmowa o 65c816 rozpoczęła się dopiero wówczas, jak powstały produkcje oparte o nielegale 65c02, które w 99% jak do tej pory niczego nowego / innowacyjnego nie wniosły w kod ponad to, co można uzyskać w oparciu o standardowe instrukcje 6502. Nie wiem więc czemu służy to całe gadanie.
Są tylko dwa wyjątki w stosunku co do nielegali. Dwa Twoje, wprost powiem. Ostatni engine do muzaków (podesłałeś pliczek - fenomenalnie brzmi - GTIA), oraz engine z grafą do Cybernoida. W tych dwóch przypadkach można przyznać, że poszło do przodu.
zwracam uwagę że ów bojownik (bynajmniej nie syjamski) ma panzerfausty zwane dziś granatnikami przeciwpancernymi skrzyżowane w symboliczne X jak... :D
no wez przestan, doszukujesz sie zwiazku uzytkownikow Sparta Dos X z jakims lamerem o tepym spojrzeniu?
w sumie... wyglada na zagubionego
@XXL - lubię i szanuję Geparda, nie wiem dlaczego chcesz nas poróżnić ;) Jakieś są tego przyczyny?
Toms Rules!!!
No panowie przestańta!!
... no ale ja się chętnie z XXL'em napije na SV, problemu nie ma. W odróżnieniu od co_poniektórych nie traktuję tej dywagacji personalnie, więc spokojnie :)
dajcie spokój - za dwa dni party - DEMKA posypią sie szerokim strumieniem :)
:( - tylko praktycznie żadne na xBiosa :D hahahahhahhh
EDIT:
... przepraszam, może jedno.
Celem tegorocznego SV2013 bylo lokowanie produktu xBios.
w dni wczorajszym w jednym z peneli dyskusyjnych wylonil sie komitet standaryzacji, powolani zostali takze koordynatorzy na samodzielne stanowiska ds. logistyki, ktorzy oprocz spraw zwizanych z organizowaniem kolejnych atarowskich zlotow/sztabow/parties zajmowac sie beda szeroko rozumiana promocja, otrzymali takze uprawnienia do wydawania certyfikatow zgodnosci xB "Atari aware".
wczorajsze warsztaty zakonczone zosty kosmopolitycznie - wystepem specjalnie na ta okazje zaproszonego francuskiego barda UltraSyda oraz poczenstunkiem w formie szwedzkiego stolu.
A na homesoft leży sobie deadchase XE działające bez X-BIOSa... ;P
Zasadniczo - nic do X-BIOSa nie mam, ale nudzi mnie ta dyskusja...
ziew...
Nie wnikam - ale trollowanie to Twoja specjalność. A w tym wątku - Twoja i Pinokia :D
Zasadniczo - wolę X-BIOSa od sparty, ale i tak pozostanę przy MyDOSie... :P
===>EDIT
A w sumie to HOMESOFT cały czas działa, więc nie wiem, czemu mówisz o przebudzeniu...
Fajnie, że spiracili do normalnej plikówy, przynajmniej mogę sobie wygodnie trzymać na SDX-owym ATR z kompilacją moich ulubionych gier na SIO2SD ;)
Strony Poprzednia 1 … 38 39 40 41 42 … 71 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » xBios - biblioteka IO dla gier ktore lubia przestrzen
Wygenerowano w 0.060 sekund, wykonano 30 zapytań