976

I roziskrzonym błędnym wejrzeniu.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

977 Ostatnio edytowany przez xxl (2013-11-05 18:26:45)

jak nic marketingowiec atari, tepe spojrzenie, bez cienia inteligencji. typowy lamer

:D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

978 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-11-05 21:01:17)

xxl napisał/a:

dzial rozwoju firmy atari wytyczyl kierunek rozwoju komunikacji I/O z urzadzeniami zewnetrzynmi, jako kontynuatorzy tej mysli tworczej na SV pojawi sie kiludziesieciu naszych reprezentantow w panelach dyskusyjnych.

jako, ze ok. 40% uczestnikow to nasi sympatycy przewidujemy przeprowadzic warsztaty dla programistow - grupy 2-3 osobowe, chec uczestnictwa nalezy zglosic naszym przedstawicielom w koszulkach SillyVenture2013.

zapraszamy!

Co do części pierwszej:

.. i na szczęście wymyślił w końcu coś pożytecznego: PBI (PeBeII) :P

.. co do sympatii, to kilka osób z demosceny i 95% z "degenerosceny" (gotowej na bolca, publicznie, lub nie) znacząco zaburzyło sens owego wyliczenia. I aż dziw bierze, że jesteś koderem :P. Matematyka, to podstawa!!!!1111 :D

EDIT:

Lecz sumarycznie to i tak chodzi o to, by poprzez trolwanie w wątku o  xBios ten był najczęściej w okolicach pierwszych 5 pozycji w dziale Fabryka 8-bit? Nie wiem tylko, czy jest to dobra reklama ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

979

Pin napisał/a:

.. i na szczęście wymyślił w końcu coś pożytecznego: PBI (PeBeII) :P


http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 29#p176129

:D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

980

xxl: ale czy wtedy nie koncentrowali się oni już na linii XE raczej niż na XL? W XE PBI jako takiego brak...

981

xe brak pbi ...?
*są takie ale bez przesady

982

... ale przynajmniej doszli do wniosku, że udupienie PBI jest bez sensu. No i projekt szczęśliwie poszedł do kosza. No i mamy NevDev

@XXL - zanim coś co ma mieć sens podlinkujesz, zastanów się dwa razy ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

983

niewygodne fakty co? :D

Twoj idol Tremiel doszedl do wniosku ze dzial rozwoju jest niepotrzebny, zamknal go (wszystkie projekty) i produkcja szla z zapasow magazynowych - tak umarlo 8-bitowe atari :D

fakty sa takie ze firma wycofywala sie z pbi (dopoki dzial rozwoju atari pracowal). sens istnienia pbi to budzetowa wersja atari - 600xl. firma zbudowala tylko jedno urzadzenie pbi (rozszerzenie pamieci), na poczatku produkcji serii xl i to wlasnie do jednego niskobudzetowego modelu - bezuzyteczne dla innych modeli. jaki sens bylo utrzymywac pbi podczas gdy okrojona wersja atari -  a600xl stanowi, podejrzewam, nie wiecej jak 3% wsyzstkich 8bitowych atari :-)

atari zrezygnowalo z pbi, przyszlosc widzieli w szybkich urzadzeniach szeregowych... przewidzieli...

xBiosa

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

984 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-11-05 22:29:03)

pracowali także nad Atari 1090XL. Ciekawe co to.

Inna sprawą jest to, że pomysł z PBI był znacznym krokiem w przód i teraz, bazując na tym co można w oparciu o ten standard uzyskać trzeba być wariatem, by nie wspierać tego rozwiązania ;).

Mamy więc do dyspozycji dwie maksymalne prędkości transmisji I/O. Ilość w kilobajtach na sekundę. Uwaga:

* 12kB/s
* 90kB/s

Są to dwa rozwiązania wypracowane w zasadzie pod koniec lat '70. Użytkowniku, które wybierasz? ;)

Odpowiedź 1:

- wybieram 12kB/s, gdyż i tak pod emulatorem istnieje funkcjonalność klawisza F7

Odpowiedź 2:
- wybieram 90kB/s, gdyż jestem Atarowcem i używam sprzętu na codzień ;)

-----------------------------------------------------

Udzielę też odpowiedzi opartej o realną sytuację. Gdyby nie NevDev na Atari, to na 100% napisałbym nie więcej niż 2-3 mody na Atari. Ma to związek z szybkością I/O po SIO która jest w tym przypadku totalnie niewystarczająca do sensownej pracy na real HW. Na szczęście dość szybko zanabyłem u Jacka pierwsze KMK/JŻ ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

985

> i teraz, bazując na tym co można w oparciu o ten standard uzyskać trzeba być wariatem, by nie wspierać tego rozwiązania

zwroc uwage ze, po pierwsze nie wszystko bedzie dzialac a po drugie ze... no wlasnie: "teraz" :-)
teraz mozna tez wsadzic 16 bitowy proc do atari, trzeba byc wariatem zeby tego nie wspierac ;-) parametry Twojego kompa zmienia sie diametralnie.

otoz nie. tu sie roznimy :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

986

willy napisał/a:

Chyba pomyliłeś fotki. To pracownik działu marketingu. (po uśmiechu poznałem)

zwracam uwagę że ów bojownik (bynajmniej nie syjamski) ma panzerfausty zwane dziś granatnikami przeciwpancernymi skrzyżowane w symboliczne X jak... :D

gep/lamers^dial

987 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-11-05 23:08:35)

no właśnie, odwracając kota ogonem, to nie wszystko działa z PBI na SIO tak, jak ze SIO na PBI, więc weź sobie teraz oszczędź dywagacji na temat '816, bo nie ma to kompletnie związku z dyskusją w żaden sposób. ;)

... a rozmowa o 65c816 rozpoczęła się dopiero wówczas, jak powstały produkcje oparte o nielegale 65c02, które w 99% jak do tej pory niczego nowego / innowacyjnego nie wniosły w kod ponad to, co można uzyskać w oparciu o standardowe instrukcje 6502. Nie wiem więc czemu służy to całe gadanie.

Są tylko dwa wyjątki w stosunku co do nielegali. Dwa Twoje, wprost powiem. Ostatni engine do muzaków (podesłałeś pliczek - fenomenalnie brzmi - GTIA), oraz engine z grafą do Cybernoida. W tych dwóch przypadkach można przyznać, że poszło do przodu.

Kontakt: pin@usdk.pl

988

gepard napisał/a:

zwracam uwagę że ów bojownik (bynajmniej nie syjamski) ma panzerfausty zwane dziś granatnikami przeciwpancernymi skrzyżowane w symboliczne X jak... :D


no wez przestan, doszukujesz sie zwiazku uzytkownikow Sparta Dos X z jakims lamerem o tepym spojrzeniu?


w sumie... wyglada na zagubionego

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

989

@XXL - lubię i szanuję Geparda, nie wiem dlaczego chcesz nas poróżnić ;) Jakieś są tego przyczyny?

Kontakt: pin@usdk.pl

990

Toms Rules!!!
No panowie przestańta!!

991

... no ale ja się chętnie z XXL'em napije na SV, problemu nie ma. W odróżnieniu od co_poniektórych nie traktuję tej dywagacji personalnie, więc spokojnie :)

Kontakt: pin@usdk.pl

992

dajcie spokój - za dwa dni party - DEMKA posypią sie szerokim strumieniem :)

gep/lamers^dial

993 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-11-05 23:24:38)

:( - tylko praktycznie żadne na xBiosa :D hahahahhahhh

EDIT:

... przepraszam, może jedno.

Kontakt: pin@usdk.pl

994

jak skoncze....

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

995

Mam nadzieję.

Kontakt: pin@usdk.pl

996

Celem tegorocznego SV2013 bylo lokowanie produktu xBios.

w dni wczorajszym w jednym z peneli dyskusyjnych wylonil sie komitet standaryzacji, powolani zostali takze koordynatorzy na samodzielne stanowiska ds. logistyki, ktorzy oprocz spraw zwizanych z organizowaniem kolejnych atarowskich zlotow/sztabow/parties zajmowac sie beda szeroko rozumiana promocja, otrzymali takze uprawnienia do wydawania certyfikatow zgodnosci xB "Atari aware".

wczorajsze warsztaty zakonczone zosty kosmopolitycznie - wystepem specjalnie na ta okazje zaproszonego francuskiego barda UltraSyda oraz poczenstunkiem w formie szwedzkiego stolu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

997

A na homesoft leży sobie deadchase XE działające bez X-BIOSa... ;P
Zasadniczo - nic do X-BIOSa nie mam, ale nudzi mnie ta dyskusja...
ziew...

Sikor umarł...

998

obudzilismy z letargu scene crackerow... i dobrze.

szkoda tylko, ze zle skrakowana wersja: nie dziala podsystem hiscore, brak zapisu/odczytu :D brak muzyki podczas I/O :(

swietna reklama xB - porownaj wersje z i bez :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

999 Ostatnio edytowany przez Sikor (2013-11-09 20:40:20)

Nie wnikam - ale trollowanie to Twoja specjalność. A w tym wątku - Twoja i Pinokia :D
Zasadniczo - wolę X-BIOSa od sparty, ale i tak pozostanę przy MyDOSie... :P
===>EDIT
A w sumie to HOMESOFT cały czas działa, więc nie wiem, czemu mówisz o przebudzeniu...

Sikor umarł...

1,000

Fajnie, że spiracili do normalnej plikówy, przynajmniej mogę sobie wygodnie trzymać na SDX-owym ATR z kompilacją moich ulubionych gier na SIO2SD ;)