1 Ostatnio edytowany przez pavros (2013-09-30 09:23:09)

Opracowałem nieco ulepszone wersje gier International Karate (IK) i World Karate Championship (WKC). Najważniejszą zmianą jest to, że są one teraz wersjami plikowymi i jednocześnie zawierają wszystkie 7 scenerii. Wiem, że istniały wcześniej dwie wersje plikowe WKC ale miały one pewne wady - jedna wymagała 130XE a druga miała uszkodzony dół ekranu i nie wyłączała dźwięku na czas podmiany scenerii.
Oto czym cechują się ulepszone wersje plikowe:
- wymagany rozmiar RAM to 64k (wersje dyskowe wymagały tylko 48k dzięki czemu działały również na Atari 800),
- maksymalne dopuszczalne MEMLO to $2E00, dzięki czemu gry powinny ruszyć pod każdym DOSem,
- dane graficzne scenerii spakowane exomizerem i przechowywane w pamięci pod OS ROM,
- kod gry spakowany exomizerem,
- dołączone oryginalne ekrany ładowania (w przypadku IK dodana informacja o zmnianie prędkości gry klawiszami X i 1-4),
- sprawdzanie rozmiaru pamięci RAM, MEMLO, obecności BASICa lub innych cartridge'y a komunikaty błędów wyświetlane w sposób identyczny jak w wersjach oryginalnych (choć jest ich więcej a niektóre mają nieco zmienioną treść),
- wykrywanie systemu video (PAL/NTSC) i dostosowanie do niego ustawień, dzięki czemu gry działają z właściwą prędkością w każdym systemie,
- możliwość zmiany ustawień dla systemu video na niewłaściwe (dla przyzwyczajonych do spowolnionego WKC w PAL lub przyspieszonego IK w NTSC) przy pomocy klawisza V w dowolnym momencie oraz możliwość przywrócenia właściwych ustawień przez Control-V,
- poprawna obsługa remisu w przypadku walki dwóch graczy - sędzia wypowiada komunikat "DRAW" (remis) a walka nie urywa się.
Oba pliki są intensywnie przetestowane, ale gdyby jednak udało się jeszcze znaleźć jakieś błędy to proszę o ich zgłaszanie.

Edit (2013.09.30 10.20): Podmieniłem wkc.xex. Poprawiony został obrazek widoczny podczas ładowania gry. Defekt zauważył Tezz. Plik powstał na WAP-NIAKu w piątek 27.09.

Post's attachments

ik.xex 36.89 kb, liczba pobrań: 34 (od 2013-09-26) 

wkc.xex 39.68 kb, liczba pobrań: 15 (od 2013-09-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Wielkie dzięki! - wszystko ładnie działa.

Hehh, to może jeszcze "Koronis Rift"?

Kontakt: pin@usdk.pl

3 Ostatnio edytowany przez pavros (2013-09-26 13:55:57)

Co za szybkość, Pin! Cieszę się. Czy sprawdzałeś z "urządzeniem na PBI"?

Edit: (dla testerów) przypominam, że aby wymusić zmianę tła należy wcisnąć kolejno A, D, Z i M, gdzie M musi być wciśnięte w trakcie walki tzn. gdy obaj zawodnicy trzymają się na nogach.

4 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-09-26 14:01:45)

Serdeczne dzięki Paweł! Po rozmowie nt. WKC/IK/IK+ w Głuchołazach (dzięki za prezentację!), z niecierpliwością czekałem na ten wypust - wspaniale, wieczorem potestuję na SIDE i SIO2SD! :)

@Pin
Koronis Rift istnieje, a skończone IK+ jeszcze nie, także... Ja trzymałbym kciuki za to ostatnie :)

5

Potestowałem i obie wersje są takie jak być powinny, doskonała robota! :)

Jedyne co zauważyłem, to uruchamiając spod MicroSpartaDOS-laodera, ładowanie IK+ w trybie 3xSIO (QMEG) potrafi się zawiesić i przestać wczytywać, podczas gdy migające logo INTERNATIONAL KARATE nadal miga. Pewnie to właśnie przez to migające logo się ładowanie nie wyrabia? Podobny problem z ładowaniem 3x SIO występuje w Yoomp!, gdzie z kolei podskakuje sobie piłeczka ;)

6

pavros napisał/a:

Co za szybkość, Pin! Cieszę się. Czy sprawdzałeś z "urządzeniem na PBI"?

Działa bez problemu na HDD, zresztą tak jak 95% softu.

Jedno, co jeszcze zauważyłem to interferencja na dwóch kanałach muzyczki (bodaj w IK) - efekt raz występuje a raz nie. Jest to dość upierdliwe, przyznam. Problem dotyczy oczywiście też wszystkich poprzednich wersji.

Kontakt: pin@usdk.pl

7

Jakie są różnice między IK a WKC?

poprawna obsługa remisu w przypadku walki dwóch graczy

A jak było wcześniej?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

8

ztcp to jeden tytul byl po prostu na rynek amerykanski

przechodze na tumiwisizm

9 Ostatnio edytowany przez pavros (2013-09-27 09:56:18)

@Jacques: Będziesz na WAP-NIAKu? Spróbujemy to może naprawić.
@Pin: Dokładnie. Problem istnieje również w oryginałach. Ja uważam to za cechę szczególną i nawet to lubię. Nie chcę tego zmieniać/poprawiać.
@Fox: W oryginałach w image'u gry (w stanie pamięci po załadowaniu ale przed uruchomieniem przez skok do $2708) jest dokładnie 10 miejsc, gdzie obie gry się różnią. Jedna najbardziej zauważalna różnica to treść napisu wyświetlanego na dole ekranu w trybie demo. W WKC są same spacje. Pozostałe 9 wynika z różnic między wersjami dla PAL i NTSC - prędkość animacji, odliczania czasu, odtwarzania muzyki, odtwarzania samplowanych odgłosów (w dwóch miejscach) oraz drobne różnice w użytych kolorach na dwóch ekranach - Pekin i Fujiyama (w sumie cztery miejsca). Co do tych różnic w kolorach to nie jestem w pełni przekonany czy to wynika z różnic w paletach kolorów. Są to zbyt drobne zmiany i raczej wygląda mi to na różnice w designie.
Co do remisu to chodzi o to, że w oryginale w momencie jego zaistnienia walka jest natychmiastowo urywana. Na C64 jest inaczej. Kiedyś opiszę to dokładnie. Myślę, że jak będzie okazja to opowiem też o tym na WAP-NIAKu.

10

WAP-NIAK niestety nie dla mnie ;)

11

A wykład Pavrosa był miodny ;) Oczekujcie jeszcze ciekawszej wersji - co poniektórzy mogli potestować na miejscu ;)
Btw, Pavros dostał wzornik czerwonego, więc może coś zrobi w tym temacie ;P

Sikor umarł...

12

Potwierdzam. Wykład był bardzo fajny!

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

13

Dzięki Panowie! Mi szczególną radość przyniosły rozgrywki najpierw z Grzybsonem a potem z Sikorem w trybie po OPTION. I chociaż obie przegrałem (tzn. poddałem się nie widząc szansy na dogonienie przeciwnika w punktach) to mam satysfakcję z samej przeróbki bo w tym trybie gra się naprawdę zajefajnie.