26

A....a.....a.......le
Tą nazwę wymyślił Jer, a manipulator dźwigniowy to z jakiejś publikacji z przed lat, więc też nie moje dzieło.
Słowem, niedziela się udała, choć pada.

27

bezrobotny napisał/a:

czy w SpartaDOS X ten numer z control i strzałka też działa?

W SpartaDOS X, jak sama nazwa wskazuje, działa tylko X.

28

Ja w kwestii formalnej, owszem, w Atari BASIC nie ma instrukcji AND, ale nie usprawiedliwia to stosowania od razu assemblera(USR...). Jak Basic To Basic.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

29

Nie ma też instrukcji OR, chyba że są to operatory logiczne.

30 Ostatnio edytowany przez seban (2013-09-15 19:24:01)

@willy: bez USR oczywiście da się zrobić :) ale musiałbym napisać parę linijek więcej... :) no i byłoby wolnej :P (magia pakietu FP :P )

31

larek napisał/a:

W SpartaDOS X, jak sama nazwa wskazuje, działa tylko X.

Puknij się w ten przerośnięty awatar.

KMK
? HEX$(6670358)

32 Ostatnio edytowany przez seban (2013-09-15 21:34:47)

@willy: no specjalnie dla Ciebie, wersja bez USR i żadnego POKE :) Pure Atari BASIC Power!

10 GRAPHICS 5+16
15 SETCOLOR 0,3,8:SETCOLOR 1,12,8
20 IF O<>Q THEN PUT #6,125:O=Q
25 COLOR 1:IF STRIG(0) THEN COLOR 2
30 X=40:Y=20:PLOT X,Y
35 Q=STICK(0):B=Q
40 IF (B/2)=INT(B/2) THEN Y=Y-20
41 B=INT(B/2)
42 IF (B/2)=INT(B/2) THEN Y=Y+20
43 B=INT(B/2)
44 IF (B/2)=INT(B/2) THEN X=X-20
45 B=INT(B/2)
46 IF (B/2)=INT(B/2) THEN X=X+20
60 DRAWTO X,Y
90 GOTO 20

ps1) dodam iż to wersja bez optymalizacji i istnieje tutaj spora możliwość przyspieszenia tego :]
ps2) mam nadzieję iż domyślacie się że jaja sobie robię i że można to załatwić bez karkołomnych obliczeń FP :)

33 Ostatnio edytowany przez seban (2013-09-16 02:12:56)

no dobra... pogadam sam ze sobą... skoro nikt nie chce podjąć się optymalizacji powyższego, to uczynię to sam ;-)

10 GRAPHICS 5+16:SETCOLOR 0,3,8:SETCOLOR 1,12,8
20 C=STICK(0):IF O<>C THEN PUT #6,125:O=C
30 COLOR 1:IF STRIG(0) THEN COLOR 2
40 X=40:Y=20:PLOT X,Y
50 B=C/2:C=INT(B):IF B=C THEN Y=Y-20
60 B=C/2:C=INT(B):IF B=C THEN Y=Y+20
70 B=C/2:C=INT(B):IF B=C THEN X=X-20
80 B=C/2:C=INT(B):IF B=C THEN X=X+20
90 DRAWTO X,Y:GOTO 20

34

drac030 napisał/a:

Puknij się w ten przerośnięty awatar.

Genialne!

35

prawdę mówiąc straciłem chyba orientację kto co na serio, a kto co na poważnie :)

36

Wszystko na poważnie.
Programy są działające, z jednym ale. Wyniki zaokrąglone są do liczb całkowitych, ma się rozumieć z pominięciem tego co po przecinku.
Zatem ruch w lewo daje 11 zamiast 11.00