mam gorącą prośbę, czy Ktoś mógłby mi tu napisać w Basicu program do testowania joysticka? chodzi tylko o odczyt stanu portów joysticków i wyświetlanie tego na ekranie...
ja już nic nie pamiętam i sam sobie nie poradzę...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » tester joysticka w basicu potrzebny
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
mam gorącą prośbę, czy Ktoś mógłby mi tu napisać w Basicu program do testowania joysticka? chodzi tylko o odczyt stanu portów joysticków i wyświetlanie tego na ekranie...
ja już nic nie pamiętam i sam sobie nie poradzę...
To dosyć skomplikowany program, wygląda mniej więcej tak
10 PRINT STICK (0)
20 GOTO 10
ZAMIAST 0 WSTAWIASZ 1 I TESTUJESZ DRUGI MANIPULATOR DŹWIGNIOWY JEDNORAMIENNY
NIŻEJ TEST PRZYCISKU
10 PRINT STRIG (0)
20 GOTO 10
I JAK POPRZEDNIO 1 ZAMIAST 0 I TESTUJESZ PRZYCISK W MANIPULATORZE 2
Program Zenka nie będzie dobrze działał. Ten jest lepszy o 30% ;)
0 ? CHR$(125);:POKE 752,1
1 FOR A=17 TO 21:READ B:POSITION A,0:? CHR$(B);:NEXT A
2 POSITION 3,1
10 ? STICK(0),STICK(1),STRIG(0),STRIG(1):GOTO 2
11 DATA 82,84,70,77,33
Czy padnie pytanie... szto eta RTFM!
Obstawiamy, warto coś wygrać.
Panowie,
To zupełnie nie tak... wasz kod jest zupełnie nieczytelny i niezrozumiały... to musi być tak:
10 GOSUB 1000:GRAPHICS 5+16
15 POKE 708,200:POKE 709,56
20 IF O<>Q THEN PUT #6,125:O=Q
25 COLOR 2:IF PEEK(644) THEN COLOR 1
30 X=40:Y=20:PLOT X,Y
35 Q=PEEK(632)
40 IF USR(1536,Q,4)=0 THEN X=X-20
41 IF USR(1536,Q,8)=0 THEN X=X+20
50 IF USR(1536,Q,1)=0 THEN Y=Y-20
51 IF USR(1536,Q,2)=0 THEN Y=Y+20
60 DRAWTO X,Y
90 GOTO 20
999 END
1000 RESTORE 1001:FOR I=1536 TO 1551:READ D:POKE I,D:NEXT I:RETURN
1001 DATA 104,104,104,133,212,104,104,37,212,133,212,169,0,133,213,96
;-)
EDIT: Wersja 1.1, poprawiona :) poprzednio zapomniałem o Fire! :P
No i to rozumiem.
A nie tam jakieś RTFM.
Może by jakieś compo na najfajniejszy test joysticków :)
to już takie były... nawet z testem wytrzymałości ... czyli wszelakie gry sportowe gdzie trzeba było machać na boki aby biec szybciej, etc :P
np. http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=4511
EDIT:
Ale faktycznie... pomysł z kompo przedni :) czekam w takim razie na jeszcze inne wersję testu joy-a :P zaczyna się robić zabawnie :)
Programy niewątpliwie prezentują wysoki poziom, generując dosyć dokładne wyniki pomiaru. Charakteryzuje je jedna wada. Brak dźwięku w momencie poruszania manipulatorem dźwigniowym jednoramiennym ręcznym.
Przy okazji tematu ...kompo.
Zdaje się że do dziś nie ustalono polskiej nazwy na to urządzenie. Swego czasu toczyła się dosyć intensywna wojna, jak to nazwać, jak pamiętam bez zwycięscy. Może przy okazji tworzonych prac autorzy wysilą się nieco bardziej i zaproponują w miarę polską nazwę bez głosek SZ, CZ, i tym podobnych, by cała gawiedź mogła to poprawnie wymawiać.
a wiesz Zenon iż myślałem aby dodać dźwięki :) Może pomyślę nad atrakcyjnymi dźwiękami w wersji V2 :P
dz.
a jeszcze mam zagadnienie, jak wklepać te programy na komputer w którym nie działa spacja? może macie jakieś triki?
control działa dzięki, a czy w SpartaDOS X ten numer z control i strzałka też działa?
a ja próbowałem jakichś cudów...
Jak spacja nie działa.... rozebrać klawisz, przeczyścić styki bo zabrudzone, zaśniedziałe, poskładać, nikomu nie mówić że naprawiane, bo model osiągnie niższą cenę na allegro.
;) a jak mi się wszystko wysypie...
;) a jak mi się wszystko wysypie...
To na allegro jako stan nieznany, nie przyjmuje zwrotów, negatywów etc. ;)
Znalazlem u dziadka na strychu :)
Albo jako: "NOWOŚĆ Atari puzzle"
Taki upust kreatywności dla jednego trolla który nic dla was nie zrobił i jeszcze was wykorzystuje? Naprawde wstyd.
syscall, ale to nie dla niego ... to dla siebie :) fajnie było po tylu latach napisać coś z ponownie w Atari BASIC :)
to dobrze na mózg wpływa czasami wygrzebać z jego czeluści starą wiedzę :) taki DRAM-Refresh :)
A poza tym np w TV same pierdoły.
Niedziela, można by się odprężyć, coś lekkiego zobaczyć, pośmiać się z dobrej komedii. A tu same dyrdymele z debilnymi reklamami włącznie. Więc... dla odstresowania, jak wskazał poprzednik, warto coś przećwiczyć w BASICu, który mimo upływu lat dobrze się trzyma i pozwala w super prosty sposób realizować skomplikowane zadania, ot, choćby odczyt stanu przycisków DŻOJSZCZYKa
Ja rozumiem aspekt samorealizacji :) ale naprawde potrzebujecie do tego bezrobotnego? ;)
bezrobotny jest tylko pretekstem ;) Bo powiedz mi jakbyś skomentował mój post pt. "popełniłem super-megaz-giha-hyper test Joysticka w Atari BASIC!" ;-) he he he :) i do kompletu temat pt "test JOY-a"... to ostatnie co by mi przyszło do głowy :P
ps) wybacz Zenon że używam starej nazwy, ale nawet nie jestem w stanie poprawnie wymówić Twojej nazwy Joysticka ;)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » tester joysticka w basicu potrzebny
Wygenerowano w 0.027 sekund, wykonano 65 zapytań