1

http://www.poloniainfo.dk/images/atari/ … gress1.png

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

2

Zbliżają się długie jesienne wieczory :) Widzę że wcześnie zacząłeś sezon :D

A nie prościej było sobie zacząć od nowa i napisać coś "command-line" niż przegryzać się przez kod AspeQT? ;)

3

Coool!

Jak ma być szeroko używane to musi być GUI. To może tak prościej.

Nie wymaga specjalnej karty PCI z RS-232 jak AtariSIO? Wystarczy FTDI 232RL?

I jest szansa na, przepraszam, mniej chimeryczny rozwój AspeQT.

4

Tylko jaki byłby sens pisania dzisiaj narzędzia command line tego typu. Interfejst typu command line ma sens tam gdzie zdarza się że program się używa w trybie wsadowym,  a to raczej nie ten przypadek :) Pod współczesnymi systemami command line robi się trudniej niż GUI :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

5

Zawsze można odpalić programik w screenie bez xów. gui to zło i niedobro.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

6 Ostatnio edytowany przez Monsoft (2013-08-29 11:57:40)

@wieczor: Oj bredzisz stary bredzisz. 95% dobrego softu na Linuxie chodzi w trybie command line. Uwierz mi, zamiast klikac 50 razy myszka i tracic czas na szukanie jakiegos tam ustawienia, wszystko zalatwia sie podajac parametr w lini komend lub edytujac konfiguracyjny plik tekstowy.

7

Tylko po pierwsze - po co program tego typu odpalać w tle, przecież trzeba z nim rozmawiać, zmieniać dyskietki, a i widzieć co robi by się przydało. Po drugie - jedno nie wyklucza drugiego - jest trochę programów z gui, działających też w command line z parametrami. Po trzecie - o ile się orientuję to główną platformą Aspecta jest Windows :) A po czwarte - jasne zamiast tracić czas na szukanie łatwo dostępnych ustawień w interfejsie, lepiej go stracić na czytanie manuala - parametrów które musisz podać nie zgadniesz.

Ot wszystko ma swoje zastosowania - ważne jest aby dobrać odpowiednie podejście do danego zadania :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

8 Ostatnio edytowany przez mono (2013-08-29 12:09:58)

Z programem rozmawia się telnetem i killem.

Edit:

wieczor napisał/a:

o ile się orientuję to główną platformą Aspecta jest Windows

Dopiero od niedawna. Dlaczego qt? Nie prościej byłoby używać jakiegoś winapi?

wieczor napisał/a:

zamiast tracić czas na szukanie łatwo dostępnych ustawień w interfejsie, lepiej go stracić na czytanie manuala

Dzięki temu wiesz dokładnie co program może :P

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje
mono napisał/a:

Z programem rozmawia się telnetem i killem.

Edit:

wieczor napisał/a:

o ile się orientuję to główną platformą Aspecta jest Windows

Dopiero od niedawna. Dlaczego qt? Nie prościej byłoby używać jakiegoś winapi?

winapi prostsze od QT? Obśmiałem sie jak norka.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

10

Rozne podejsice do sprawy, dlatego ludzie korzystaja w roznych systemow.

11

QT jest nieco wygodniejsze od winapi - no i łatwiej skompilować pod inną platformę, tym nie mniej, jest to program pomyślany jako okienkowy :) Fani command line'a mają swoje narzędzia :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

12

Zawsze w opisie pola ustawiającego coś można podać jak mają wyglądać opcje do wstawienia w command line, bez RTFM.
Wiem, jesteśmy wygodni, ale co z tego. Renesans był z te 500 lat temu.

13

Adam Klobukowski napisał/a:

winapi prostsze od QT? Obśmiałem sie jak norka.

Chodziło mi o to, że skoro to dedykowane windowsowi, to może użycie jakiegoś api windowsowego pozwoli wykorzystać w pełni (i prościej) mechanizmy osa, bo mam wrażenie (może mylne, nie pisałem nigdy nic pod windowsa), że pisanie multiplatformowe stawia więcej ograniczeń.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

Pewnie i tak, chociaż z reguły dotyczy to bardziej zaawansowanych funkcji - te API różnych okienek są zaskakująco komplementarne, dlatego chociażby WINE jest możliwy.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

Sprawa komplementarności nie ma nic do rzeczy WinAPI jest API na o wiele niższym poziomie niż QT. Pisanie praktycznie dowolnej aplikacji w wykorzysatniem WinAPI będzie trudniejsze i bardziej pracochłonne niż przy wykorzystaniu QT.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

16

Zgadza się - chodziło mi tylko o to, że trzymanie się WinAPI nie oferuje nic specjalnego, czego nie można osiągnąć bez.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

17

Wszyscy macie rację.
Dlaczego zabrałem się za to w ten sposób ? A bo tak. I już.

Gdyby nie to nigdy bym się ani za Qt ani C++ nie zabrał, a teraz to już za późno żeby się wycofać. Przeryłem cały kod AspeQT, nauczyłem się c++ (na tyle ile można tego dokonać w tydzień wieczorami), Nauczyłem się korzystać z Qt (patrz uwaga poprzednia) ... i więcej raczej nic nie napiszę korzystając z tego duetu :D

Ogólnie jak popatrzyłem w zdeasemblowany kod prostej funkcji ... bardziej niż kompilator c++ to już chyba tego zagmatwać się nie da.

Cała komunikacja oparta jest o winapi i ft232(b). Na razie działa w standardowej prędkości, ale celem napisania tego było umożliwienie zgrywania dyskietek w prędkości warp 10 :D - co jeszcze nie zostało osiągnięte.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

18

Hej!

willy napisał/a:

Ogólnie jak popatrzyłem w zdeasemblowany kod prostej funkcji ... bardziej niż kompilator c++ to już chyba tego zagmatwać się nie da.

A ja myślałem że jestem osamotniony w mojej interpretacji "rzeczywistości kompilator-owej" ;) Miło iż ktoś ma podobne zdanie na temat tego całego śmietnika :D

Tak naprawdę to nie wiem dokąd to zmierza, ale nic dobrego z tego nie będzie i tłumaczenie że inaczej się nie da, bo to wymyślone po to aby dało się pracować w dużych zespołach, i że potem takie podejście owocuje tym iż duże programy piszą piszą setki ludzi i to jakoś działa, etc. jakoś do mnie nie przemawia :D

Właśnie to "jakoś" mnie przeraża ;/ z wydajnym kodem to już od dawna nie ma nic wspólnego :) Wystarczy popatrzeć w "task manager" na dowolny program który nie robi jakichś skomplikowanych rzeczy i zajmuje zasobów w stosunku do tego co robi :P

19 Ostatnio edytowany przez Monsoft (2013-08-29 21:19:42)

Heh, dlatego kernel Linuxa caly czas jest pisany w C a nie C++.

Ja pamietam ze na studiach mielismy Turbo Pascala i pozniej Ansi C. Oba jezyki bardzo lubialem. W nastepnym roku akademickim dostalismy C++ i Assemblera na PC. C++ mnie zabilo i gdyby nie to ze oba jezyki wykladal ten sam koles to bym chyba ledwo przeszedl semestr. Jako ze czlowiek obyty byl z assemblerem na mala atarke to i kumalem niezle assemblera na pc i to mnie uratowalo.

20

willy napisał/a:

Cała komunikacja oparta jest o winapi i ft232(b). Na razie działa w standardowej prędkości, ale celem napisania tego było umożliwienie zgrywania dyskietek w prędkości warp 10 :D - co jeszcze nie zostało osiągnięte.

Mam nadzieję, że jak pójdzie warp, to zrobisz też tryb Turbo 1050 (i ew. (super)Synchromesh), bo nie wszyscy mają stacje z UltraSpeed.

21

monsoft, nie wiem czym sie zajmujesz, ale ja niestety musze czasami tego kernela poprawiac/dodawac cos  od siebie dla platform embeded - wiekszego syfu, niz ten ktory jest w tamtym kodzie to ja naprawde nie widzialem :/

wyglada to wszystko tak, jakby pisali to ludzie z przypadku, bo np umie sprawnie pisac na klawiaturze i to bylo glownym kryterium przy "zatrudnianiu"

nie podoba mnie sie open source - prowadzi wlasnie do takiego przerostu formy nad trescia - mowcie co chcecie, ale jakos nie widze projektow assemblerowych typu "open source"

przechodze na tumiwisizm

22 Ostatnio edytowany przez Monsoft (2013-08-30 17:41:49)

Ja, obecnie sie obijam.

23

Jest Open Source i Open Source ...
Porównaj Linuxa i FreeBsd, oba są Open Source ... ale jednak jak wielce się różnią (chodzi mi o zarządzanie projektem nie o funkcjonalność)

A co do AspeQT-1050-2-pc żeby nie było OT - koniec projektu.
Za dużo pracy w dostosowaniu do potrzeb, startuje od zera jako osobny projekt.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

24

Stałego cytatu nie było, ale zawsze jest tak, że własny kod od zera będzie lepszy niż poprawiany w dużej ilości cudzy.

25

Candle napisał/a:

monsoft, nie wiem czym sie zajmujesz, ale ja niestety musze czasami tego kernela poprawiac/dodawac cos  od siebie dla platform embeded - wiekszego syfu, niz ten ktory jest w tamtym kodzie to ja naprawde nie widzialem :/

Jeśli to co w tym wątku http://lkml.indiana.edu/hypermail/linux … 00905.html przypadkiem poczytałem jest prawdą, to się nie dziwię.