26 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2013-06-25 11:38:41)

Gepard po prostu zluzuj swoje trolownie to nie będziesz postrzegany jako amigowiec

at0m^Lamers napisał/a:

Żeby to zdanie bardziej oddawało realia to należało by napisać że demko bije na głowę nie jedno amigowe czy ST'kowe demo ... ale jak widać tutaj można źle pisać jedynie o Amidze.

to nie jest pisanie źle o amigach tylko dobrze o tym demie

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

at0m: ja akurat słabo kojarzę tytuły dem na XL/XE, ale Numenem mogę rzucić :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

28

będzie to demo na ATARI?  czy będziecie jak co roku jęczęć i p*.* a i tak c*** zrobicie?

bo że gazobeton będzie dalej zbrojony to juz wiem

gep/lamers^dial

29

Adam Klobukowski napisał/a:

at0m: ja akurat słabo kojarzę tytuły dem na XL/XE, ale Numenem mogę rzucić :)

Ja jakoś nie kojarzę by tam były efekty 2D na cało-ekranowej grafice w loresie.  Poza tym Numen to raczej ścisły top dem na Atari XL/XE i to, że jest lepszy od "Phortem" nie podlega dyskusji ... przynajmniej od strony technicznej.

30

Ja mogę zaproponować znakomite demko na małe Atari: Boogie Night by Lamers. :)

"Pamiętaj, że być dobrym obywatelem to znaczy nie mieć kłopotów, a nie będziesz ich miał jeżeli nie będziesz kłopotem dla innych."

31

Cyprian: jestem amigowcem, jestem atarowcem, jestem komodziarzem, jestem konsolowcem, jestem amstradowcem i mógłbym tak jeszcze wymieniać... ale nad to jestem SCENOWCEM

to jak mnie postrzegasz to MAM W ODBYCIE żeby była jasność :)

gep/lamers^dial

at0m: tam sa efekty 2D, całoekranow, w Hiresie z grafiką.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

33

Adam, odpalimy produkcję na najbliższym sztabie i się zobaczy.

34

ajcek napisał/a:

    Jak widać wiele osób ma inną definicje design-u. Dla mnie ta produkcja jest świetnie „zdizajnowna”, wszystko świetnie pasuje do tematu dema.
jak dla mnie demo jest naprawdę git, bije na głowę nie jedno amigowe demo

Fakt, jest konsekwencja w tematyce grafiki, coś a'la "mini-opowieść". :)  Czuje się powiew lat 90.-tych z atarosceny (szczególnie 8-bitowej polskiej) gdzie królowały czaszki, pentagramy, demony i inne takie. ;)
Acha, Batman na końcu fajnie narysowany i w ogóle, ale nie był aż tak potrzebny chyba, że aluzja do poprzedniego amstradowego dzieła. :)


gepard napisał/a:

będzie to demo na ATARI?  czy będziecie jak co roku jęczęć i p*.* a i tak c*** zrobicie?

bo że gazobeton będzie dalej zbrojony to juz wiem

:lol: Hehehe, intencje masz dobre, ale nie tędy droga... Na ambicje w obecnych czasach nikomu nie wjedziesz aby zachęcić do działania... :P   Kasa, kasa (może modny "crowfunding" a'la Kickstarter)... no i nauka programowania od podstaw, przecież kod się sam nie napisze.... :P   Tylko komu się będzie chciało, jak scenowców coraz mniej (sławny portal scene.pl nie  istnieje już chyba od ponad roku :( ).

35 Ostatnio edytowany przez gepard (2013-06-25 14:46:39)

Michał: a jednak udało sie zebrać ekipę i coś tam zrobić mimo iż zostałem na początku obśmiany i "wylolowany", może i teraz sie uda kogoś zachęcić :P

demou please... :)

co do klimatu w demie na Amstrada, to czuje tu podobny co w Mortality by TULOU (do znalezienia na YT i obędzie sie bez promowania "brzydkiej" platformy)

Edit. a niech tam...:

http://www.youtube.com/watch?v=Fxq7aX9MnAY

gep/lamers^dial

36

Cyprian napisał/a:

tutaj trafiłeś, te amigowe porty działają lepiej/płynniej na Atari niż na Amidze. Czy są fajne to już inna broszka

Bo Amiga nie ma chunky pixel w standardzie.

37

Swinkamor12 te porty nie używają trybu chunky (HiColor) tylko 8 bitplanowego - 256 kolorów.
Czemu są szybsze? W Falconie pomimo że szyna danych jest 16bitowa to jest on szybsza od 12% (w przypadku Longwordów) do 60% (w przypadku Wordów) niż 32bitowa w A1200. no i oczywiście CT60 ma szybszy procesor i pamięć.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

38

Być może moja ocena jest krzywdząca, i to z wielu powodów - po pierwsze nigdy nie przepadałem za Amstradem. Nie "czuję" tego sprzętu kompletnie, dlatego piękny 6128 wylądował u Pinokia :) "Batman Forever" było pierwszą produkcją na ten sprzęt, kiedy żałowałem tego kroku :) Oglądając poszczególne części wymsnęło mi się nie raz "o kur.wa". Nie znam dokładnie możliwości Amstrada, ale Phortem zdecydowanie brakuje dynamiki, a dobra muzyka DMA-SC po prostu nie pasuje. "Boogie Nights" w moim subiektywnym odczuciu audio-wizualnym bije tę produkcję na głowę. Lepiej się je ogląda i człowiek jest ciekawy co będzie dalej. I (przede wszystkim) chce się do niego wrócić...

@Cyprian: pewnie Ciebie zaskoczę, ale jestem pewien, że gdyby tylko w Lamersach pojawił się człowiek który umiałby i chciałby coś zakodować na ST - Gepard byłby motorem napędowym takiego projektu. Na pewno nie można mu zarzucić, że jest ślepo zapatrzony w Amigę... po prostu lubi wsadzić kij w mrowisko, a Ty robisz w nim za królową :)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

39

zupelnie slabe
moze ladny slajdszou, ale poza paroma efektami przejscia miedzy pikczersami + moze 3ma (chyba ze sie drzemnolem w trakcie ogladania, ale jesli - nie zauwazylem i tego) efektami per se to tam nic nie ma
muza jest ehm, cienka, grafa - kto co lubi, dla mnie nie bardzo, straszne monochromy
nie znam mozliwosci cpc+, ale skoro sa duzo wieksze niz cpc (np sprajty i skrol w sprzecie), to porownujac to do batman forever, coz... dno i metr mulu ;)

to bylem ja

przechodze na tumiwisizm

40

Dodatkowo demo opisywane w tym oto topicu prawie cały czas czyta coś z dyskietki. Widać to szczególnie na real HW. Wyciągnąłem dysk na TWIRLU ... i efekt stał się całkowicie statyczny. Jakby to obrazek był ;)-

Grey - tnx za Amstrada :D

Kontakt: pin@usdk.pl

41

@pin: "oddaj to. oddaj to mi!" :D haha.

Może ktoś jeszcze zapodać coś wartego uwagi na Amstrada?

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

42 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-06-25 21:26:19)

Proszę:

https://www.youtube.com/watch?v=IKR5tugo3sY

https://www.youtube.com/watch?v=OkslG1SBRo8

https://www.youtube.com/watch?v=TJvE3oGtsgg

... ta z tego, co mi w tej chwili do głowy przy(j)szło .

Kontakt: pin@usdk.pl

43

Cyprian napisał/a:

Swinkamor12 te porty nie używają trybu chunky (HiColor) tylko 8 bitplanowego - 256 kolorów.

A wiesz może dlaczego oni coś takiego robią?
C2P jest jakoś magicznie szybsze od bezpośredniego wrzucenia 2 razy więcej danych?

Czemu są szybsze? W Falconie pomimo że szyna danych jest 16bitowa to jest on szybsza od 12% (w przypadku Longwordów) do 60% (w przypadku Wordów) niż 32bitowa w A1200.

Niestety.

swinakamor12: zapalenie pixela w trybie chunky +C2P jest relatywnie szybsze niż zapalenie go w trybie planar. Do tego wszelkie przekształcenia (przeźroczystość, ściemnianie/rozjaśnianie) robi się o wiele prościej mając pixele chunky. Jeżeli dany efekt nie jest zaprojektowany dla trybu planar, to chunky +C2P będzie szybsze.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

45

@pin: dzięki za linki :) fajny ten Wake-Up, nie powiem :)

Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)

46

Adam Klobukowski napisał/a:

swinakamor12: zapalenie pixela w trybie chunky +C2P jest relatywnie szybsze niż zapalenie go w trybie planar.

No właśnie.
Nie rozumiem dlaczego oni te dema z Amigi przenieśli do trybu planar zamiast do chunky?

swinkamor: na Atari nie ma trybu chunky. Na Amidze te dema używają trybu chunky + C2P i tak samo na Falconie, z tym że organizacja trybu chunky na Atari różni się od Amigi, i na Atari C2P jest nieco prostsze i szybsze.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

48

Ale na falconie jest tryb chunky stąd moje pytanie:
Po co używać c2p na falconie jeśli można przenosząc soft który i tak trzeba pozmieniać, zrobic go tak by od razu używać trybu chunky pixels?

swinkamor12: na falconie nie ma trybu chunky.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

50

Tryb truecolor 16bit to przecież tryb chunky?