Oto schemat obwodu silnika XC11:
Jak widać silnik M1 zasilany jest z pinu 10 (READY) złącza SIO. Na pinie tym występuje napięcie zasilania komputera przez cały czas jego włączenia. Gdy silnik ma być uruchomiony do zapisu lub odczytu, to po sygnale trąbki i naciśnięciu klawisza "any key" pojawia się napięcie na pinie 8 SIO (MOTOR ON) i przez R143, D105, Q105 oraz bazę Q10 płynie prąd, co powoduje otwarcie tranzystora Q106 i podanie masy na silnik, który zaczyna się kręcić.
Gdy silnik ma tylko przewijać taśmę, to przez zwarty styk podklawiszowy S1 prąd podany jest przez R149 na bazę Q104, który otwiera się i przez R150 podaje masę na silnik, który kręci się wtedy.Przyczyny słabego silnika należy szukać w napięciu i wydajności zasilacza komputera (5V), jakości styku S1 i R150. Sprawdż jak przewija silnik po zwarciu pinów 6 i 7 złącza silnika CNP12 i jakie jest na nim napięcie. Powinno być 5V. Jeśli jest mniejsze - sprawdź zasilacz.
jer,
jako że Twój post najwięcej mi dał muszę podrążyć ;-). Public bo może komuś się jeszcze przyda. Na przewijaniu z którym sobie już magnetofon nie dawał rady i się zatrzymało zwarłem jak radziłeś pin 6 i 7 (niebieski z czarnym) i od razu magnetofon z werwą zaczął przewijać. Z pinem niebieskim napięcie na złączce silnika 2,26V z czarnym 4,95V. Czytając Twój opis został mi tylko R150 jako podejrzany. Zwarłem go i efekt taki sam, magnet rusza. Rozumiem że z nim coś nie tak. Pytanie czy wymieniać na nowy/inny czy po prostu zrobić jego obejście kabelkiem? Tylko po coś on tam chyba jest ;-). Paski brązowy, zielony, i 2 złote to jaka to będzie rezystencja - niby są opisy w necie ale cuś nie mogę tego rozszyfrować? Omomierz pokazuje 9,2 potem skacze, nawet 2,1 pokazał.