1

https://bitbucket.org/laoo/ptb/wiki/Home

https://www.youtube.com/user/psu65816

http://atariage.com/forums/topic/213028 … tari-xlxe/

Szacun dla twórców.

So, at the end we get:
- 65C816 CPU operating at 16MHz completely asynchronously to Atari bus, VCC at 5V (unlike the rev.1b where ~14MHz clock is used and 3.3V),
- 512kb or 1MB of zero waitstate SRAM,
- up to around 30.5MB of storage ram - SDRAM clocked 128MHz (14.5MB and 113MHz for rev.1b),
- 512kB of Flash memory (256kB is reserved for fpga cores, 256kB for OS and New Device handler)
- 256b of I2C EEPROM for settings (rev.1c only)
- and more features implemented inside the fpga, but I don't want to describe them now.

2 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-06-05 23:55:16)

... jest i prototyp rodzimej manufaktury o analogicznej funkcjonalności. Wydaje mi się, że masowa produkcja to kwestia czasu.

XXL będzie nieszczęśliwy :P

Kontakt: pin@usdk.pl

3

@Pin: Ale przeca to Pasiu robi, więc to jest ten sam produkt ;)

Sikor umarł...

4

@Pin: Moze sie myle, ale w tej wersji sa 2 procesory. Org. 6502c i 65816 wiec prawdopodobnie bedzie mozliwosc uruchomienia tego w trybie natywnym :) Dlatego mi sie to podoba.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

5

http://atarionline.pl/forum/comments.ph … =1#Item_10

tutaj też trochę info o tym...!

6

Zawsze mnie zastanawiało dlaczego wymiana a nie dołożenie procesora. Nareszcie zostało to poprawione - click i mamy oryginał, click i mamy potwora :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

7

Wymiana jest znacznie latwiejsza. Dolozenie spowodowalo koniecznosc uzycia fpga i znacznie skomplikowalo uklad - ale z jaka wielka korzyscia :D

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

8

nie ma znaczenia czy wymieniasz  czy dokladasz, jak chcesz wiecej niz stock spid, to fpga cie nie minie

przechodze na tumiwisizm

9

W koncu ktos z glowa sie za to zabral. No i skoncza sie skamlenia o nieuzywanie nieudokumentowanych rozkazow :D

10

Widzę, że wątek i tutaj się o tym rozpoczął :).
Sprawa nie jest nowa. Niektórzy widzieli już prototyp na ostatnich Głuchołazach. W tym roku może będzie więcej do pokazania.

Jakby się mocno uprzeć, to można pozbyć się fpga i mocno okrojoną, podstawową funkcjonalność wsadzić do większego CPLD. A wtedy może i 20MHz stanie się możliwe... FPGA daje jednak masę innych możliwości!

11

@pasiu a dałoby się dołożyć jeszcze 6809 (Liber809) :D
To byłby już kombajn :D

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

12

Pasiu, czekamy :)
Kiedy preorder ...?

13

ja procki cały czas trzymam i czekam ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

14

U Lotharka właśnie pokazała się ankieta dotycząca karty: http://www.lotharek.pl/product.php?pid=108

:)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

15

> F7 Accelerator specification

F7 - dobra nazwa

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 921#p14921

;-)

Rapidus i F7 roznia sie tylko sposobem podlaczenia?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

16

A obsługują MapRAM?

17

Problem z WSYNC został rozwiązany i Pasiu wrzucił filmik prezentujący demo "Control" działające już jak należy. :)

http://www.youtube.com/watch?v=9w-S6sMyu-Q

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

18 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-04 18:40:55)

Nieźle daje ten Rapidus. Z czego właśnie widzę, to można będzie pisać dobre dema pod Turbo-Basicem :D hahahahh


Udało się to nawet upchnąć koło vbxe ;)

http://pin.atari.pl/AtariORG/Rapidus/IMG_5223.JPG

Kontakt: pin@usdk.pl

19

i sie nie fajczy? ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

20 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-05 02:16:34)

Już nie. Wyjszło, że podstawka pod flesza była felerna i trzeba było zrobić jej drobny tuning. Po tym zabiegu ogólnie (mimo, że to wstępny prototyp) karta działa dość stabilnie, czasem mam jednak jakieś kłopoty z liniowym '816 co jest akurat cechą tego konkretnie egz. karty.

Ogólnie - robi wrażenie, szczególnie komfort pracy pod SDX (/vbxe), oraz kosmiczna prędkość operacji I/O na HDD - nawet 250-300 kB (BAJTÓW) / s ;)

EDIT:

Jutro sprawdzę, jak działają programy najbardziej mnie interesujące, czyli NeoTracker, TMC, MPT ;)

TBXL niekompilowany działa na Rapidusie mniej więcej tak, jakby skompilowany program przyspieszyć tak na dzień dobry kilka razy :D

Edit2:

Overmind wygląda fantastycznie ;) - .. a Stickman, to wybiegł mi prawie z monitora ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

21 Ostatnio edytowany przez grzybson (2014-01-05 03:15:28)

Pinek - odpal na tym moją prodkę z Głucholców: http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=5375
Jestem ciekaw jak na tym chodzi logo Atari, które tam zakodowałem - czysty, niekompilowany TB XL :D

grzybson/SSG^NG

22

boogie nights odpal

przechodze na tumiwisizm

23 Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-05 18:32:02)

Hahahh - NAOS, Druciaki chodzą całkowicie płynnie, ogień też, nic się nie rozjechało ;)-

Boogie Nights posypało się.

EDIT:

Dużo jeszcze trzeba zrobić. Ogólnie, to w trybie 65c816 + liniowy fast jest opcja przełączania liniowej 64k w tryb fast i można to robić blokami po 16kB. Możliwie bezkonfliktowy tryb, to fast dla $0-$3FFF, oraz $C000-$FFFF, jednakże np. po włączeniu $0-$3FFF w tryb fast przestaje poprawnie działać np. SideLoader ;). Szkoda, że nie da się dopalać pamięci bardziej "wybiórczo".

Kontakt: pin@usdk.pl

24

Pin, w tej chwili o tym czy procesor ma uzyskać dostęp do podstawowego obszaru Atari decyduje niemal 30 warunków, gdzie każdy jest określony stanem nawet 9 sygnałów. I jest to tylko dla pamięci Atari podzielonej na bloki po 16k. Podzielenie tego na mniejsze kawałki to zadanie dość karkołomne, bo ilość rzeczy do ogarnięcia wzrasta nam dość szybko.

Sam dostęp do pamięci jest nie tylko, kiedy ustawimy sobie bit od danego bloku 16k. Trzeba pamiętać, że musi on być również zapewniony w trybie szybkim karty, bo w Atari przecież może siedzieć dodatkowa pamięć portb, lub jakieś urządzenie typu New Device. O obszarze rejestrów sprzętowych, czy o danych pamięci ekranu nie będę wspominać.

25

Czy w docelowej wersji karty można będzie uzyskać tryb np. taki, że mamy odpowiednik 65c816 adp + liniowa, oraz możliwość programowego przełączenia się w "turbo"?

Obecny tryb po załadowaniu rdzenia do karty jak wiesz trochę od tego stanu odbiega ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl