251

Poprawione kilka błędów, loader nie korzysta teraz ze stosu.

Konfigurację włączanie i wyłączanie opcji zrobię w najbliższym czasie. Póki co można /HELP/ nacisnąć aby przejść do głównego folderu.

Zmieniłem też drobną ale przynajmniej mnie irytującą rzecz, Naciśnięcie /RESET/ powoduje teraz ponowną aktywację SIDE.

Post's attachments

side2loader_20130502.xex 15.01 kb, liczba pobrań: 7 (od 2013-05-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

252 Ostatnio edytowany przez willy (2013-05-05 17:39:12)

Wersja nadająca się już do użytku.
Dodany konfigurator.

ctrl+B - Włącza/wyłącza BASIC (dubluje option) - ta opcja nie jest zapamiętywana nigdy!
ctrl+F - Włącza/wyłącza wyświetlanie rozmiarów pliku
ctrl+R - Włącza/wyłącza handler RESET (po naciśnięciu RESET, SIDE jest ponownie aktywowane i uruchamiane)
ctrl+H - Włącza/wyłącza szybki loader
ctrl+V - Włącza/wyłącza "wizualizację" w szybkim loaderze
ctrl+L - Włącza/wyłącza zapisywanie ostatniego stanu przy odpaleniu programu

ctrl+S - Zapisuje aktualny stan (przydatne np. przy wyłączeniu zapamiętywania ostatniego stanu)

Uruchomienie SIDE z przytrzymanym SHIFT lub naciśnięcie HELP z przytrzymanym SHIFT zeruje wszystkie ustawienia.

Zmieniona linia statusu:
Mała litera oznacza opcję wyłączoną.
Duża litera w inverse oznacza opcję włączoną.

W załączniku wersja w pliku xex do załadowania z SIDE2 do testów, jak i rom.

Post's attachments

side2loader_patched_by_willy_20130505.rar 113.28 kb, liczba pobrań: 12 (od 2013-05-05) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

253

"Na papierze" brzmi świetnie, za niedługo potestuję "luźną" binarkę. A co do zawartości paczki, to .bin jak rozumiem zawiera sam loader, .rom wraz z SDX (w jakiej wersji?), teraz tylko gdzie znaleźć narzędzia by odpowiednio dla SIDE1 i SIDE2:

1) zaprogramować sam loader
2) zaprogramować SDX + loader
?

Bo na sieci jest to strasznie porozwalane, co nieco jest u Candle'a (Spiflash.org), co nieco u Flashjazzcata ( http://www.atari8.co.uk/side/default.html ) i jak tu się w tym gąszczu odnaleźć, żeby nie uwalić SIDE 1 bądź 2 (zdaje się, że nie można programować takim samym wsadem)?

254 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-05-07 08:19:20)

No i potestowałem, dzięki willy za usprawnienia loadera, z tą szybkością i opcjami teraz naprawdę już jest super. Jedna sprawa, w przeciwieństwie do ostatniej pozycji w katalogu (która reaguje poprawnie na stan L wł / wył.),  ostatni stan opcji F R H V L jest zapisywany zawsze, nawet jeśli L jest nieaktywne, tak ma być?

255

Przyglądnę się temu i poprawię jak dokończę ostatnią rzecz :)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

256 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-05-07 11:55:05)

A, jeszcze coś... Mnie bardzo cieszy opcja wyłączenia wizualizacji :) Teraz w trybie szybkim, bez zbędnego prrr ładuje się migiem i bardzo elegancko, nawet Bomb Jack niemal tak szybko jakby siedział w ROMie :) Oczywiście co kto lubi, ale super, że te wodotryski są konfigurowalne.

257

SIDE1 and SIDE2 have a different SDX hardware base, so require two different SDX builds. As for the XEX loader: I'll gladly link to it from my website, but I won't host it... since it's not my program, and most recent version might change without my knowledge.

258

@flashjazzcat
It's still CANDLE's software. Only the XEX loader and some extra features are written almost from scratch by me.
So,  it's up to You. You can do whatever you want :D but I'll recommend you to wait until i'll finish that. There is still some minor bugs, and missing features that I want.

If you wish, I can update You when I finish.

And remember:
I have not been blessed by CANDLE ,-)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

259

no, you have been not ;)
you're closer to being exiled of the church of candle ;)

przechodze na tumiwisizm

260

willy napisał/a:

@flashjazzcat
It's still CANDLE's software. Only the XEX loader and some extra features are written almost from scratch by me.
So,  it's up to You. You can do whatever you want :D but I'll recommend you to wait until i'll finish that. There is still some minor bugs, and missing features that I want.

Sorry - you misunderstand. I was referring to Candle's XEX loader, in light of comments that software was not centrally hosted. Haven't had time to try the amended loader...

261 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-05-09 22:42:48)

Kolejny feedback... :)
Poładowałem sobie testowo to i owo i zauważyłem następujące problemy objawiające się przy aktywnym szybkim ładowaniu:

1) demo Boogie Nights ma czarny ekran po poprawnie wyświetlonym efekcie, w którym na górnej połowie ekranu leci wielki migający scroll a na dole w lewo i w prawo hulają kolorowe prostokąty ;)
2) demo Oldschool (VBXE) Lamersów nie ładuje się

Po wyłączeniu przyspieszonej transmisji problem nie występuje.

262

willy, gdzie w pamięci siedzi ten turboloader ?

@swinkamor12: Amiga tak zresztą jak ST jest 32 bitowa bo procesor jest 32 bitowy, int w C jest 32 bitowy, a to po ilu bitach się komunikuje z resztą jest nieistotne.

263

@Jacques - na emulatorze tylko sprawdzalem na szybko Boogi Nights i wszystko smiga. Jutro może na real hw sprawdze.

@ajcek od $0700 do $0bff i nie korzysta ani ze stosu ani z ze strony zerowej.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

264

Tak jeszcze tylko dla ścisłości: testując korzystałem z "luźnej" binarki w xex.

265 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-05-11 11:38:32)

Ta oto przykładowa animka (TIP anim) także nie ładuje się w szybkim trybie.

Post's attachments

TRANSCEN.XEX 363.94 kb, liczba pobrań: 12 (od 2013-05-11) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

266

Jakieś "njusy"? ;)

267

(za) Dłuuugi i ciężki weekend był w Danii ...

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

268

moze glupie pytanie ale korzystajac z loadera plikow wykonywalnych mam komunikat przy odczycie katalogu "directory was truncated" i nie wyswietla mi wszystkich podkatalogow, cos z tym da sie poczynic? :)

Atari800XL 130kb, Atari130XE, Atari65XE, SIO2SD, Atari 1040STe, Atari 2600, Atari 7800

269

podzielic na 2 mniejsze katalogi
katalog ma maks 254 pliki

przechodze na tumiwisizm

270 Ostatnio edytowany przez willy (2013-05-15 14:04:32)

Poskładałem wszystko do kupy.

- poprawione drobne błędy
- dodane, szybkie wyszukiwanie plików poprzez wpisanie początku nazwy.
- klawisz ESC pozwala wyjść bezpośrednio na samą górę katalogu, ponowne naciśnięcie powoduje wyjście z katalogu o poziom wyżej.

Post's attachments

side2loader_patched_by_willy_201305015_rc1.xex 15.01 kb, liczba pobrań: 11 (od 2013-05-15) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

271 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-05-15 22:51:11)

Uruchomiłem, ale na prawdziwej Atarce nadal:

1) w szybkiej transmisji nie ładują się np.: Oldschool (VBXE), animka TRANSCEND (załączona) powyżej, a Boogie Nights działą nieprawidłowo (nie wyświetla jednego z efektów).
2) ostatni stan opcji F R H V L jest zapisywany zawsze, nawet jeśli L jest nieaktywne

I to chyba tyle, także na razie różnic jakichś nie wyłapałem ;)

272

Możesz mi podać swoją konfigurację sprzętu?
Bo tak:
Animka wymaga ram>320
Oldschool (vbxe) wymaga vbxe
Boogie Nights wymaga ram>128

Niestety mój sprzęt na chwilę obecną żadnego z tych wymogów nie spełnia ;( więc nici z testowania tego u mnie.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

273

To niemożliwe, Boogie Nights są "PIN ready", demko odpala spod SpartaDOS X.

KMK
? HEX$(6670358)

274 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-05-16 07:13:06)

Owszem, odpala. Ale spod loadera w szybszej transmisji krzaczy się jeden (co najmniej) efekt, a właściwie go brak. A te wspomniane przeze mnie dwie inne rzeczy (Oldschool VBXE i animka TIP) ładują się w szybkości candlowej, a nie ładują w willowej ;)

275

W łikenda postaram sie ramu dołożyć i sprawdzić chociaż te które vbxe nie wymagają.
Kod przejrzałem kilka razy, i nie widzę nigdzie babola. Jedyne co mi do głowy przychodzi to karta się nie wyrabia ... chociaż jakoś mało prawdopodobne mi się to wydaje.
Ale jak masz możliwość sprawdzenia na innej karcie to sprawdź proszę.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477