526

Ach te falcony i Amigi 1200 z PCI....:)

a czy to jeszcze atarynka z tym Twoim ... ?

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

528

nie, to juz faptari

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

529

seban napisał/a:

#1) jeżeli oryginalny sprzęt generuje obraz RGB to masz rację, ale w przypadku Atari czy np. C64 gdzie chip graficzny natywnie generuje sygnały chroma i luma nic więcej niż graber z wejściem S-Video nie jest potrzebne.

#2) w przypadku Atari i produkcji przeznaczonych dla systemu PAL, dobrej jakości enkoder PAL będzie pozwalał zachować większą kompatybilność, zobacz sobie np. wszelakie tryby wykorzystujące specyfikę PAL (rozdzielczość chrominancji jest dwa razy mniejsza niż luminancji) na standardowym rdzeniu VBXE wyglądają dość blado albo wcale nie wyglądają

Racja, ale , ekhm, tu rozmawiamy o zrzucie z VBXE i konieczności degradowania jego sygnału RGB do s-video :)

seban napisał/a:

#3) pokarz mi tani frame-graber w wejściem RGB który poradzi sobie z 50Hz odświeżaniem. Jedyna karty przechwytujące które miały coś więcej niż S-Video to były jakieś nieliczne modele graberów firmy Lead-Tek, a i te miały tylko wejście component (YPbPr), a te modele na które trafiłem wcale nie miały jakiejś specjalnej jakości gdy wykorzystywałem wejście YPbPr, tak naprawdę jakość niewiele się różniła od tej którą można było osiągnąć poprzez wejście S-Video. Myślę iż tutaj ograniczeniem są same założenia systemu PAL :)

Ograniczeniem są założenia producenta, technicznie to będzie prostsze niż konwersja z s-video, gdyż sygnał i tak musi wrócić do RGB przed kwantyzacją. Ja bym spróbował to:

http://www.alibaba.com/product-gs/34243 … abber.html

Był na australijskim ebayu za 38 dolarów (australijskich), myślę że w Europie też się znajdzie, nie szukałem jeszcze - na razie mi wystarczy świadomość że istnieje i nie jest drogi, a szukałem długo, zachodząc w głowę, czemu popularne frame grabbery nie mają RGB...

seban napisał/a:

Po pierwsze emulacji dźwięku jeszcze dużo brakuje do oryginału. Po drugie z obrazem też nie jest tak pięknie, długo trwałem też w takim twierdzeniu i sądziłem iż Altirra niemal idealnie emuluje oryginał, jak zacząłem dumpować różne dema to się przekonałem jak daleko jej do oryginału...

Emulacji dźwięku brakuje, ale wcale nie dużo. To co korzysta ze standardowych technik pokeya gra idealnie tak samo. Problemem jest GTIA i niestandardowe techniki oparte na programowaniu rejestrów z dużą częstotliwością, ale poradzą sobie. Sprzętowy emulator pokeya działa, a to też tak naprawdę program.

Po drugie Altirra wcale nie jest taka świetna. Z emulacją dźwięku (oprócz GTIA, mówimy o pokeyu) o wiele lepiej radzi sobie A800Win - w wielu przypadkach. Pomijając już to, że zrzut video z A800Win działa o wiele lepiej - spróbuj z tego (Plus 4.1) i porównaj wtedy z oryginałem. Nie ma jednego Boga wśród emulatorów, Altirra jest jak na razie kandydatem, ale A800Win się nie poddaje, dużo pracy jeszcze przed nimi - ostatecznie myślę, że jak któryś autor się nie podda to będą oba. Altirra ma fajny debugger, ot co, jest lepsze do developmentu.

A na załączonych przykładach różnicę widzę ale niewielką :P ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

530

Hej!

ja tylko tak na szybko... obawiam się że ten "grabber" ma tylko złącze SCART ale wejścia RGB to on nie ma ma i ze złącza SCART wykorzystuje tylko sygnały chroma i luma. To tak z doświadczenia mówię, wszelakie scalaki które widziałem i dokonują takiej konwersji sygnału miały tylko wejścia chroma, luma. Jeden tylko potrafił obsłużyć YPbPr, żaden nie miał natomiast wejścia RGB. Takie z wejściem RGB to już segment pro i o zero więcej w cenie :)

531

No piszą że component też obsługuje, więc raczej RGB też ma. Zresztą braku tego nigdy nie rozumiałem, z gołego RGB przecież jest prościej, nie trzeba sygnału demodulować, ale faktem jest że taki chip znaleźć nie jest prosto.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

532

Candle napisał/a:

swinka, ale co do amigi?
za to vbxe do amigi - pewnie sie da i pewnie masz racje ze karty sa absurdalnie drogie
ale jesli mowa o klasycznym ocs czy ewentualnie ecs to po co karta?

VBXE jest ze cztery razy szybsze, używa chunky pixel zamiast bitplanów, ma więcej kolorów,
mieści się w obudowie, jak zauważyłem jest w miarę tanie, jest własną konstrukcją nie na pctowym układzie.
Co jeszcze?
Blitter VBXE ma dużo większe możliwości niż amigowy, bardzo mi się podoba skalowanie, tego w amigowym nie ma.
A najbardziej to blitter listy - super sprawa, tego bardzo amigowemu blitterowi brakuje.
To mi się bardzo podoba.

533

ajcek czyta?

przechodze na tumiwisizm

534

czy ktoś mógłby przerobić to VBXE2 żeby dało podłaczyć się to pod ST? :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

535

@Cyprian: Podłączyć się da, ale kto to oprogramuje ;P Wpadaj na sztaba w sobotę ;D

Sikor umarł...

536

@Sikor: ale czymś więcej oprócz masy ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

537

@maskotka: tak, więcej ;P Na przykład podłączysz jeszcze +5V ;P A na poważnie - wyprowadzenie sygnałów nie powinno być trudne, kwestia oprogramowania rdzenia - a z tym już mogą być kłopoty...

Sikor umarł...

538

znafca

przechodze na tumiwisizm

539

chodzi mi o podłączenie VBST2 :) poprzez szynę 68k - 16bit / 8Mhz

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

540

Sebol sie nie odzywa. wie ja sie dopisze...

Post's attachments

VBXE21.jpg 174.64 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

541 Ostatnio edytowany przez wieczor (2013-05-14 08:53:48)

Ja przepraszam że tutaj, ale tylko taki mały offtop - na netusbe jest jakaś szansa wkrótce? pliiiiz :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

542

odpwiedz szzcerze - byles na  mojej www ?
ale naprawde tak szczerze...

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

543 Ostatnio edytowany przez wieczor (2013-05-14 09:00:33)

Tak naprawde szczerze to bylem i wyrazilem chec nabycia korzystajac z zamieszczonej opcji, pare miesiecy temu :) Ostatnio nawet wczoraj i status produktu wyglada tak samo, czyli, ze czekamy :D

Edit: a przepraszam teraz zauwazylem daty i info o progresie. Czyli, ze czekamy :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

544

lotharek: link do info od autora ultrasatana wisi w powietrzu:

http://joo.kie.sk/ultrasatan/steproblem/

The requested URL /ultrasatan/steproblem/ was not found on this server.

545

http://joo.kie.sk/?page_id=250
Pewnie przerobił stronę na dynamiczną ze statycznej albo rewrite url wyłączył.