76

bardzo ładny pic się zapowiada, jok

PunBB bbcode test

77 Ostatnio edytowany przez jok (2013-04-18 12:15:29)

Dzięki Xeen
- jeszcze nawet nie półmetek

To odpowiedz do Wieczora - synchronizacji czasowej znów zabrakło
- może przesadzadziłem, ale wyczuwam jakieś napięcie ;)
"
Hmm...
chyba nie zrozumiałeś/nie czytałeś postów wcześniejszych..

dzięki za przykłady, nie wiem tylko co z tego ma wynikać? Że atarowe rysunki mogą być fajne? Wiem, większość z nich sobie już zdążyłem zobaczyć (i wiele innych, np. prawie wszystkie z tagiem atari st na artcity)
- poza tym jaki ma sens rysunek na jednym rampie narysowany w tym kontekście? to jakieś atarowe kompleksy/tabu? że napisałem amiga i c64?? - Nie miałem zamiaru nadepnąć nikomu na odcisk

Po prostu piszę, że przy moich dotychczasowych doświadczeniach jest to nowość - trudno się zmieścić w takiej palecie - jest to wyzwanie i właśnie dlatego to robię. I cieszę, się - chyba wyświetlają się emoty..

Fajny rysunek da się zrobić i w 2 kolorach a co dopiero w 4
http://img51.imageshack.us/img51/1747/zrzutekranu20130418godz.png

co nie znaczy, że jest łatwo
peace
"

78

A jakie tam kompleksy, jak przejrzysz forum to zauważysz, że ja akurat jestem fanem Amigi (ciiiii.... ;) ) tylko zakłuło mnie w oczy to "nie sposób" :D W żaden sposób nie odwołuję się tu do sprzętu i jego możliwości - oczywiste jest, że są ograniczone. Chodzi tylko  o twórcze podejście do ograniczeń - ja teraz np. wracam po wielu latach do kodowania na małym Atari i też ciężko mi jest się wbić w te 2 megaherze z moimi wizjami :D

Ale chodzi właśnie to że "sposób" - trzeba go znaleźć ;) Bo mając truecolor pod ręką to już wystarczy tylko talent do rysowania (ja go nie mam, jakby kto pytał), a tak trzeba jeszcze mieć zmysł do kombinowania, tym się różni vintage computing od nowoczesnego ;) Muzyków zresztą też dotyczy to zagadnienie.

Idzie Ci fajnie, w przeciwieństwie do moich przykładów, tu jest styl kreskówkowy, może by jakaś animacja ? ;) A obrazek powyżej bardzo klimatyczny, paleta mi Spectrumem pachnie :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

79 Ostatnio edytowany przez jury (2013-04-18 14:28:28)

jok napisał/a:

Możliwość modyfikacji daje poczucie, że można sobie coś wybrać i jest fajnie - ale zmieścić się w 16kol prawie nie sposób.

Taki urok tej maszyny :) ( nie cierpię ich za to do dzisiaj ;) ) Mi zawsze na niej brakowało jakichś 8 kolorów, a jak było by już 32 to uważałem, że każdy możliwy świat mógłbym na tylu kolorach przedstawić ( tyle, że ja zawsze patrzyłem przez pryzmat gier :) )  A tak, trzeba kombinować i kombinować :)

Edit:
A graficzka cholernie pięknie już wygląda. Akurat w moim najulubieńszym klimacie :)

jok napisał/a:

co nie znaczy, że jest łatwo
peace
"


Łooooooooooooooo Jezuuuuuuuuu, ja Cię chłopie przecież kojarzę - to Ty zrobiłeś "Nieżywe dziewczynki grające w łapki na Księżycu"!!!!!!! Aaaaaaaaaaaaaale jaja. No klasyczna grafika już dzisiaj. :)  :)  :)  :)  :) To ona już 13 lat ma. Matko Bosko Czenstohosko, jak to leci.

To Panowie, zanim zaczniecie go tu opier..tego, to sprawdźcie najpierw, jak rysuje. :)
http://www.pixelart.iserwer.pl/jokov
Nie przydałby się ktoś taki w PL na scenie 16/32?


Ale to, łaskawco, nie widzę, żebyś miał problem z 16-toma kolorami?
http://www.pixelart.iserwer.pl/files/artworks/humanoid_12.png

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

81

hej, no dzięki :)
- poczekajcie trochę, jeszcze masa dłubania,

no pewnie to właśnie ograniczenia wyzwalają kreatywność
ale te 8 kolorów - eh ;)

Yerz: - czyli byłeś na  Satellite w 99? Nie wiedziałem że ktoś ten rysunek zauważył :) Taki był słaby kontrast na big screenie...
To już 14 lat
(i nie strasz jakimiś koszmarami z przeszłości tu, tfu tfu ;P )

82

Jok, muszę przyznać, że fiu fiu, ładne cacko. Zmyliłeś mnie tym narzekaniem :) Ale ja też narzekam, że mi mało kanałów ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

83

Piesiu napisał/a:

na jakimś pecetowskim sofcie do oglądania eSTekowej grafiki

http://recoil.sourceforge.net/

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

84

super programik,
szkoda, że nie ma builda na osx :(

85

W następnej wersji będzie. Tymczasem na OS X możesz odpalić wersję HTML 5.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

86 Ostatnio edytowany przez jok (2014-05-18 10:53:17)

wrzucam tutaj swój 2 atarowski rysunek, poniekąd to pokłosie tego wątku:
rozgrzewka przed outline
jest niedokończony, ale już nie mam siły i ochoty go męczyć
http://i59.tinypic.com/2viphte.png
- paletę ST (bo ograniczam się celowo tylko do 16 z 512 kol.) już w sumie opanowałem i całkiem mi się teraz podoba
acha - nie jest to żadna konwersja - nie robię takich rzeczy (piszę bo ostatnio zdarzały mi się takie zarzuty)
pozdr.
jok

87

Zajebista grafika!
Nie myślałeś aby to wystawić na zlocie???

88 Ostatnio edytowany przez jok (2014-05-18 10:51:55)

eee - jakim zlocie?
ja z lasu jestem - nic nie wiem ;)
i dzięki!

89

Jok, świetny obrazek. Wyjdź czasem z lasu do ludzi, na zlot :)

Ridiculous Reality, Assembloids XE, Deathchase XE, Total Eclipse, Hobgoblin 2 (w produkcji)

90

x-Adam-x napisał/a:

Jok, świetny obrazek. Wyjdź czasem z lasu do ludzi, na zlot :)

z miłą chęcią, ale może ktoś mnie w końcu biednego oświeci co za zlot? (wybieram się na SV jeśli o to chodzi)
a rysunek był wystawiony na VIP we francji (mocno atarowe party jak się wydaje) - nie ma jeszcze wyników
no i dzięki

91

Super, podoba mi się:)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

92

jok napisał/a:

(...) może ktoś mnie w końcu biednego oświeci co za zlot? (wybieram się na SV jeśli o to chodzi)

SV - dobra decyzja :)

Ridiculous Reality, Assembloids XE, Deathchase XE, Total Eclipse, Hobgoblin 2 (w produkcji)

93

No to JOK jak skończysz te grafiki i wygrasz na zlocie (lub nie) to prześlij mi te prace. Adres jest na stronie ST Grafika. Dawno nic na stronie nie poprawiałem, zawsze dostaję bodźca jak ktoś jakieś grafiki przyśle. Więc mile widziane są twoje prace.

Atari 130XE, LDW Super 2000, Atari410.

94

Mimo  deklaracji z Outline nie dałem rady niestety - grafa wciąż nie dokończona.
Ale na SV szykuję pixela pod ST - może teraz się uda :)

ming:
Nie za bardzo rozumiem co tego co piszesz wynika - serio

Dla wyjaśnienia jeśli to dotyczy moich prac - do każdej mojej grafiki są zawsze dołączone workstages, każda była też "malowana" z łapy w Ps czy w Grafx (Brilliance, DP, Artrage, P1 itd). Niektórych "podstawą" była fota, a częściej kilka + szkice, ale zawsze mojego autorstwa. Podstawą to nie znaczy że wczytałem sobie do szopa i przerabiałem - każdy pixel jest zawsze postawiony przeze mnie. Kilka razy było tak, że robiłem szkic na papierze - potem robiłem sesje - wybierałem fotki i a ich podstawie rysowałem szkic, albo od razu pixela. Kolarzy nie robiłem nigdy (na scenę)
A co mówią obrazki (i komu) tego nigdy nie wiem (jako autor), dopóki się ów ktoś nie wypowie.

Ja np. się już wiele razy zdziwiłem - i pozytywnie i negatywnie oceniając pracę bez info o tym jak powstała.

No ale pojemność "scenowej grafiki" jako pojęcia jest bardzo duża i na wiele rzeczy jest tu miejsce.

MrKaczorsky: spox

95

helm - autor obrazka jest trochę związany ze sceną - chyba zaczynał na amidze - później robił też coś na c64 (nawet wystawiane były na party) ale ogólnie funkcjonuje jako artysta - ilustrator zajmujący się dodatkowo pixelartem (w tej chwili jest już w tym środowisku "kultowy")

Rzeczywiście sporo pixel-artowców inspiruje się sceną - a może bardziej 8/16 bitowymi maszynami (c64, nes, amstrad, atari, amiga na ile zauważyłem) i ich ograniczeniami (głównie palety, ale czasem też restrykcje konkretnych trybów)

Dokładnie - takie samoograniczenia później zresztą procentują przy innych pracach - mniej restrykcyjnych.

Te kolory - to  prostu kolory podstawowe - w sumie słusznie skojarzenie, bo z nich zbudowana jest właśnie paleta spectrum (czyste r g b + b/w + cyan yellow magenta i ta sama ósemka tylko 50% ciemniejsze = 16 kolorów spectrum)

Pixelart, czy 8bit gfx już od pewnego czasu "wchodzi na salony" i nawet odciska się w sztuce - np. co może wydawać się dziwne w malarstwie współczesnym (a nawet bardziej w głównym nurcie, pop kulturze)

sorry za nieskładną odp.