Da się tak zrobić, aby hardware'owe sprite'y były niewidoczne, ale jednak wykrywały kolizje? Mam taki pomysł, aby kolizje wykrywać sprzętowo, ale  sam rendering sprite'ów robić programowo (APAC), co pozwoliło by na ładną grę bez wynajdywania na nowo koła (tj. pisania systemu kolizji).

2 Ostatnio edytowany przez sqward (2013-04-15 22:02:13)

"System kolizji" to kilka porównań, jest to jakis problem na 6502?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3

Nie, ale po co wynajdywać na nowo koło, jak Atari może to zrobić za ciebie?

4

Priorytety - jest o tym na przykład w Migucie.

Sikor umarł...

5

W czym?

6

W tym: http://atarionline.pl/biblioteka/materi … 0(v1).djvu

7

Nie ma w bardziej strawnym formacie, np. PDF? Mój komputer nie czyta djvu, a nie chce mi się szukać/ściągać programu do tego.

8

Widzę trzy możliwości:

1. Ustawiasz priorytet sprite-ów tak, aby były przykryte przez pole gry. Ale piszesz o APAC, czyli GR. 11 + GR. 9, a w tych trybach nie da się tego zrobić.

2. Ustawiasz sprite-y nie w tym miejscu, gdzie znajdują się sprite-y programowe, tylko przesunięte poziomo lub pionowo tak, żeby nie było ich widać (tj. na ramce). Warto też ustawić im kolor ramki. Tu uwaga: pole wykrywania kolizji sprite-ów jest większe, niż pole wyświetlania, ale mniejsze niż wskazywałyby na to rejestry pozycji poziomej.

3. Najprościej będzie zastosować się do rady z postu #2. :)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

9

@darkhog: zainstaluj sobie plugin w przeglądarce , szybko i prosto. Olbrzymia większość materiałów do atari, które mogą Ci pomóc i wiele wyjaśnić , jest w djvu. Działa to o wiele lepiej od pdfów.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

10 Ostatnio edytowany przez Fox (2013-04-16 10:48:31)

http://atariki.krap.pl/index.php/Rejestry_GTIA rejestr $D01B, ale jak pisałem dwa posty wyżej, w APAC się nie przyda.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

11

darkhog napisał/a:

a nie chce mi się szukać/ściągać

ja już to gdzieś kiedyś słyszałem ;-)