Na temat grafik w palecie STE nie będę się wypowiadał, bo nigdy w takiej palecie na Atari nie rysowałem, wg mnie standardowa paleta 512 kolorów w zupełności wystarczy (chociaż jest "trochę" nieosiągalnych odcieni co czasem może wnerwić ;)), pójdzie to to na każdym eSTeku, wszystkie edytory graficzne to obsługują, poza tym im mniejsza paleta barw tym mniej kombinacji i obrazek szybciej powstaje :).
Na ST do standardowego pixelowania w 16 kolorach bezkonkurencyjny jest tak jak już pisano wyżej CrackArt, chociaż jeśli ktoś wychował się na amigowym sofcie typu DeluxePaint, Personal Paint itd. (jak np ja) to chwilę zajmie przestawienie się na nieco inną filozofię obsługi, ale nie jest to żadna czarna magia i po godzince każdy powinien mieć CrackArta w jednym palcu :).
Na PC do pixelowania nie spotkałem nic lepszego od GrafX2, który do eSTekowej grafy nadaje się idealnie. Poniżej kilka rad jak w GX2 zrobić estekową grafę (16k/p512):
- ustawiamy rozdziałkę (ikonka z monitorem) na 320x200
- wybieramy zakres barw, prawy guzik myszy na ikonce 'PAL', gdzie ustawiamy RGB scale na 8, co da palete 512 kolorów, taką jak w standardowym ST
- z tej palety używamy maksymalnie 16 kolorów
- pixelujemy :)
- zapisujemy grafikę w formacie PI1 i odpalamy na ST, emulatorze, albo na jakimś pecetowskim sofcie do oglądania eSTekowej grafiki np Atari Graphics Viewer
i to wszystko :).
800xl _ 65xe _ 520st _ 1040ste _ mega4 _ falcon _ 2600 _ 2600jr _ jaguar