Zauwazylem, ze muzyka w tej grze, zarowno na ATARI 800XL jak i emulacji XL/XE jest strasznie znieksztalcona , natomiast prawidlowo dziala jedynie kiedy wlacze OS-B. Czego to moze byc przyczyna ? Czy Mario Bros. bylo pisane pod OS-B ?

W zwiazku z powyzszym mam rowniez inne pytanie: jak to jest, ze niektore gry ktore chodzily na ATARI 800XL, teraz pod emulatorem (Atari800Win) dzialaja tylko na OS-B, a za nic nie chca ruszyc na XL/XE ?
Inne z kolei wymagaja abym ustawil conajmniej 128KB pamieci, podczas gdy spokojnie dzialaly na nierozbudowanym ATARI 800XL.

2

Co do OS-b to sie nie wypowiem, bo sie nie znam. A jesli chodzi o pytanie o gry, w ktorych musisz pamiec ustawic na 128KB: "konretnie! nazwiska!"

3

Jak dobrze pamietam, to charczy tez Gremlins i Moon Patrol  :D ... Dzwiek za to dobrze gra, gdy odpali sie te gierce pod Q-Megiem. Wszystkie te 3 tytulki to konwersje z Atari 5200, a w nim POKEY ma rejestry chyba na stronie $EA albo na $E8... ^_^

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

4

Ooo wlasnie dokladnie jeszcze te gry maja problemy z muzyczka. Pierwszy raz w zyciu uslyszalem, ze w Moonpatrolu jest wogole jakas muzyka na emulatorze :D. Zawsze myslalem ze takie charczenie ma byc bo tak mialem na atarce :)

Co do tych gier wymagajacych 128K to poszukam, poprostu przy przegladaniu cos takiego zauwazylem , ale napisze jak tylko cos znajde.

Z innych ciekawych rzeczy, ten patch SIO. Wylaczony - Robbo Konstruktor dziala, podobnie sprawa sie ma z Capture the Flag firmy Sirius. Czemu tak sie dzieje ? :)

5

Gry wymagajace 128 kb to np.  GATO (symulator lodzi podwodnej), AIRBALL (labiryntiowka izometryczna).
Pamiec przydaje sie tez przy ARTEFAKCIE PRZODKOW (muzyczka) i MEGABLASCIE (to samo).

Istnieja tez specjalnie przerobione wersje znanych gier na 128 kb (szybsze wczytywanie) - WORLD KARATE CHAMPIONSHIPS, KARATEKA, THE GOONIES, BARAHIR (fajlowy !).

6

Powyższe gierki, tzn. Mario Bros i Moon Patrol (i zapewne coś jeszcze się znajdzie), odpalają się "z reseta" i stąd te jazdy z muzą. Należy wpisać do komórki $d20f wartość $03 (zamiast obecnej tam wartości $28) i można pohulać!

ps. wygląda na to że bez przypadek dorobiłem się Mastaha!

GREETZ!!!

I Ty zostaniesz big endianem...

7

Powyższe gierki, tzn. Mario Bros i Moon Patrol (i zapewne coś jeszcze się znajdzie), odpalają się "z reseta" i stąd te jazdy z muzą. Należy wpisać do komórki $d20f wartość $03 (zamiast obecnej tam wartości $28) i można pohulać!

A najlepiej odpalać te 3 gierki z kartridży pod Atari 5200 (obowiązkowo w NTSC :-)), ponieważ i na XL, i na OS-B wszystkie literki w trybie GR.0 są w Inversie. Wygląda to obciachowo i jakoś... nieoryginalnie :-D

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

8

A w ogóle to polecam wersję Mario Bros na Atari XEGS - znalazłem ją na www.atari8bit-software.de w dziale gierek na kartridżach - zajesuper :-)

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

9

Kolejna gra z charczaca muzyka dopoki sie nie przelaczy na OS-B to Captain Cosmo :)

10

Dziwne... Mój Cosmo brzmi tak samo na obu platformach...

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

11

U mnie tez na poczatku bylo ok (odpalilem dwuklikiem Capt. Cosmo z ustawieniami XL/XE 1088kB RAM) - co wydalo mi sie dziwne bo na atari mialem ta znieksztalcona muzyke. ALe po kilku eksperymentach z przestawianiem XL/XE<->OS-B , iloscia pamieci i BASIC'iem ON/OFF wrocilo do normy :) tzn. do brzeczenia jakie slyszalem na atari :)

12

Dobre, dobre! Może jak powłączać i powyłączać opcje w odpowiedniej kolejności, to da się wycisnąć z emulatorka obraz w TrueColorze :D

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

13

Sluchaj ja sie nie znam :) Ale moge jakby co podac linki do obu wersji muzyczek z Cosmo (dobrej i znieksztalconej) :)
Wersja OS-B
Wersja XL/XE

14

Aaah, wszystko jasne :D. Captain Cosmo nie wiedzieć po co próbuje czytać ze stacji przy uruchamianiu. Ale po włączeniu SIO patcha dźwięk stacji jest wyciszany i wszystko gra  :)
Swoją drogą pamiętam dobrze, jak kiedyś dawno temu grałem w toto na moim 65XE - dźwięk był w porząsiu ... :?

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

15

Gry wymagajace 128 kb to np.  GATO (symulator lodzi podwodnej)

Na szczęście jest jeszcze silent service co działa pod 65xe.

16

A ja mam problem z Henry's House - te wersje co posiadam nie uruchamiaja mi sie - próbowalem, OS-B, XL/XE, 128 kb i nic. Jak trzeba ustawic emu, aby to chulalo jak nalezy. I dziwne - w Henri - kowadla nie zabijaja przeciwników - brak kolizji spritów, podobnie w Abracadabra klucze nie dzialaja - lecz w starszych wersjach emu - wszystko jest ok?

I jeszcze - jak nazywaja sie wszystkie czesci Crumble's Crisis? Druga Space Lobsters, a trzecia????

sm,sf,film,emulacja

17

w super cobrze tez nie dzialaja kolizje

All I hear is the sound of me falling on the ground

18

a czy nie korzystacie przypadkiem z pierwszej bety 4.0 ? Bo z tego co kojarze to wlasnie z tym byly problemy, ale w drugiej odslonie 4.0 juz to naprawiono