Amiga to tak naprawdę Atari ;)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

52 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2013-04-03 11:29:30)

wieczor napisał/a:

Amiga to Amiga. To że Commodore przykleił etykietkę to wiesz

wieczor, to samo można by powiedzieć o Lynxie, Jaguarze, Portfolio czy Falconie
ja jestem starej daty i "Commodore Amiga" to "Commodore Amiga"

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

53

Adam Klobukowski napisał/a:

W grach: Obsession, Stone Age, Ancient art of war in the Skies i spoooooro innych (głównie wykorzystujacych rastry w tle: Gods, Magic Boy, itp itd.)

Bardziej chodziło mi o zmianę kolorów w lini.
Coś na wzór atrybutów. Powiedzmy że używamy z podstawowej palety 12 kolorów a pozostałe 4 zmieniamy w "locie".
Oczywiście byłyby pewne ograniczenia ale zakładając że blitter podobno jest w stanie zmienić 3 palety w ciągu scanline to można by zmieniać 2 kolory co słowo.
Czyli dla każdych 16 pikseli lowres mielibyśmy extra 2 niezależne kolory, oczywiście mapa "atrybutów" by się zmieniała co 8/16 lini bo szkoda marnować tyle danych.
Ja oczywiście szukam rozwiązań pod siebie bo o ile normalnie te tryby spectrum512 i photochrome są fajne to oprócz wyświetlania ich do niczego się więcej nie nadają.

54 Ostatnio edytowany przez jury (2013-04-03 13:08:44)

@up
Takiego sposobu "w locie" to chyba nigdzie nie widziałem. To było by raczej masakryczne do wykonania.

Zmiana w linii może w Obesssion było, ale to bardzo rzadkie, bo i trudne Możliwe że gry z cyklu Ishar to też miały. Jak już napisałem, najczęściej stosowano zmianę jednego koloru w linii jako rastra w tle pola gry (Gods, Magic Boy i ogólnie platformówki), potem zmianę całej palety raz lub kilka razy na ekranie (np jakiś status bar w innej palecie niż reszta ekranu) np. w Stone Age. Wielokrotne zmiany palety też pewnie się zdarzały ale nieczęsto.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

56 Ostatnio edytowany przez Eagle (2013-04-03 19:20:26)

Dobra biorę się za cyklowanie, zobaczymy co z tego będzie i na ile dokładnie uda mi się zgrać.
Na początek zacznę "rozpętlonym" kodem a potem jak coś z tego wyjdzie to spróbuję skracać ;)
Jakąś graficzkę do tego celu w necie wyszperałem i z bożą pomocą gimpa i grafx'a przystosowałem do swoich potrzeb.
Co do komody to opierałem się na opiniach innych ;)
http://www.c64scene.pl/viewtopic.php?p=19090#19090
EOT

57

Pomoże ktoś?
Nie jestem w stanie wyrównać cyklowania do bajtu. Robię coś źle czy się po prostu nie da?
Mam przesunięcie o jeden pixel w prawo. Co odpowiada jednemu cyklowi.
Nie znam cyklowo nieparzystych rozkazów więc troszkę zgłupiałem.
I nie wiem czy mnie emul zwodzi czy ja coś gdzieś źle robię.
Czas chyba esteka na ibaju poszukać żeby takie wątpliwości mnie nie męczyły.
Z braku miejsca będzie sobie wygodnie leżał pod łóżkiem z Apple LCII :D

http://images.tinypic.pl/i/00360/v56ebs0v4nfl.png

58

paletę kolorów można zmieniać co minimalnie 4 piksele więc to przesunięcie o 1px to nie wina cyklowania.
może bitmapa jest przesunięta? albo poziomy skrol ekrany ustawiony jest na 1px?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

59 Ostatnio edytowany przez Eagle (2013-04-04 21:32:11)

Bitmapa to linie kodu

dc.w    $8080,0,0,0,$8080,0,0,0,$8080..........
.........
.........
dc.w    $8888,0,0,0,$8888,0,0,0,$8888........
.........
.........
dc.w    $AAAA,0,0,0,$AAAA,0,0,0,$AAAA........

więc ciężko coś przesunąć.
Scroll też nie ruszam ale myślałem żeby nim wyrównać.

60

sprawdziłem pod emu i faktycznie jest to przesunięcie o 1px,
w weekend odpalę realny sprzęt i zobaczę czy w STf i STe jest takie samo

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

61

Dzięki. Oszczędziłeś mi sporo czasu.
Czekam na info i jak się okaże że tak ma być to będę kombinował inaczej.

62

@Cyprian:
Udało Ci się coś ustalić?
Ja na sprawdzenie na real ST nie mam szans w najbliższym czasie bo tak się rozklikałem w ten weekend na ibaju że przez przypadek kupiłem a1200 i tym samym wyczerpałem limit retro sprzętu na ten miesiąc ;)

63

no niestety jeszcze nie, dzieci skutecznie okupują TV.
teraz czekam na grabber usb easycap więc może na dniach uda mi się sprawdzić

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org