26 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2013-03-23 00:58:21)

jest spoko, chwilę pograłem.
muzyczka robi fajne tło

Jeśli chodzi o debugger to proponuję Hatari albo Steem:
- ten pierwszy ma bardziej zaawansowany debugger ale niestety w trybie tekstowym;
- drugi ma całkiem przyjemny debugger okienkowy.

tutaj znajdziesz najnowszą (27/02/2013) wersję Steem SSE 3.5.0 Debug:
http://ataristeven.t15.org/Steem_all_builds.htm

a tu co parę dni jest publikowana aktualna (20/03/2013) wersja Hatari:
http://antarctica.no/~hatari/latest/

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

27

Są jakieś szybkie metody obliczania adresu w pamięci ekranu przy takiej organizacji bitplanów?
Czy najlepiej to sobie zrobić tablicami? Mulu trochę czasu zajmuje i przy wielu powtórzeniach zrobi się sporo cykli.

28

chodzi o przeliczanie współrzędnych X,Y na adres ekranu?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

29

Tak

30

tak na szybko zrobiłem małą procedurę która rysuje punkt w trybie 16 kolorowym. z tym że rysuje tylko na pierwszym bitplanie no nie jest zoptymalizowana.

Adres ekranu wstawiasz do "ADRES_EKRANU"

movea.l    $044E.w,ADRES_EKRANU

Do rejestru D0 wartość X, do DY wartość Y i wywołujesz

bsr    Rysuj_punkt



Rysuj_punkt
; X - D0
; Y - D1
    lea        TABLICA_ADRES_Y(PC),A0
    move.l    ADRES_EKRANU(PC),A1

    add.w    D1,D1
    add.w    (A0,D1.w),A1    ; adres linii

    move.w    D0,D2
    and.w    #$000f,D0        ; numer piksela w slowie
    and.w    #$fff0,D2        ; numer slowa w linii

    lsr.w    #1,D2            ; adres slowa w linii
    adda.w    D2,A1            ; adres finalny

    move.w    (A1),D2
    not.w    D0
    and.w    #$000f,D0
    bset    D0,D2
    move.w    D2,(A1)

    rts

ADRES_EKRANU
    dc.l    0

KROK_Y SET 0
TABLICA_ADRES_Y
    REPT 200
        dc.w    KROK_Y
KROK_Y SET KROK_Y+$A0
    ENDR

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

31

@Eagle

Tak tylko zapytam, bo we właściwym wątku odpowiedź nie padła... Silk Worm odstawiony na boczny tor?

32

@Jacques:
Nie wdając się za mocno w sprawy osobiste odpowiem krótko że nie został odstawiony na boczny tor.
Poprostu odstawione było ostatnio wszystko, ale zostanie skończony i ma wysoki piorytet. :)

33

Acha, no to bardzo się cieszę, bo szkoda byłoby tak doskonale zapowiadającej się gry :)

34 Ostatnio edytowany przez mkm (2013-03-25 16:58:01)

Eagle napisał/a:

Nie wiedziałem że rozszerzenie muzyki *.ym jest rozszerzeniem które muszę rozpakowywać winrarem żeby wydobyć z niego już prawidłowy *.ym który mogę już jakoś odtwarzać.

Tak, pliki YM sa spakowane lha. Po rozpakowaniu sa spore bo to jest dump wszystkich rejestrow YM'a i mocno powiekszaja one sam program wykonywalny. Zastanawiam sie czy sa dostepne jakies lha routines dla ST (nie znalazlem na stronie dhs'ow)?
Najchetniej bym rozpakowywal YM'a dopiero po uruchomieniu np. intra (by miec maly rozmiar pliku).

Czy moze lepiej odpuscic sobie format YM bo scena uzywa w produkcjach czegos innego?

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

Ym mozna sobie odpuscic bo to format przeznaczony dla emulatorow. Na ST bedzie bez potrzeby proca obciazal. Radze zamiast tego zainteresowac sie formatem SNDH.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

36 Ostatnio edytowany przez Eagle (2013-03-25 17:49:28)

Ja w końcu opanowałem mod'y chociaż dalej do końca tego nie ogarniam tematu z tymi emulatorami Pauly.
Oraz właśnie w końcu udało mi się odpalić player SNDH - Crappy SNDH-player
http://sndh.atari.org/files/krap14.zip
Był mały problem w źródle i cały czas Vasm mi to wywalał.
Okazało się że dwie etykiety .no_ber i .get_ber w includzie ice_unp2.s mają jakiś znak o kodzie którego mi nie wyświetla a assembler nie jest w stanie strawić.

    bmi.s    .no_ber
.get_ber:
    bsr.s    .get_d0_bits
.no_ber:

37

Adam Klobukowski napisał/a:

Ym mozna sobie odpuscic bo to format przeznaczony dla emulatorow. Na ST bedzie bez potrzeby proca obciazal. Radze zamiast tego zainteresowac sie formatem SNDH.

Dzieki Adam, tym bardziej ze odgrywanie SND okazuje sie byc duzo prostrze niz YM. 3 linijki kodu:)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

38

Skorzystam jeszcze raz bo nie mam tyle czasu żeby wertować internet.
Chcę użyć trybu ze zmianą koloru co linię.
Jak to zrobić żeby nie obciążać procka na maxa przez 200 lini.
Interesują mnie też tryby ze zmianą kolorów w lini. Jeśli się dobrze orientuję to coś jak Spectrum512, Photochrome.
Więc może jakieś przykładziki, źródełka...
A i jakiś tools do konwersji bo jak na razie używam HamLaba ale to trochę wstyd używać toolów amigowskich dla eSTeka.

BTW
Zmiana 16 kolorów co linię w HAM6..... long long long time ago.... ;)
Aż mi się łezka w oku zakręciła....

http://hol.abime.net/pic_full/screenshot/4201-4300/4269_screen26.png

39 Ostatnio edytowany przez Adam Klobukowski (2013-04-02 18:54:11)

Eagle: bez obciążania procesora się nie da. Na ile sprawnie jesteś w stanie to zrobić, na tyle zmniejszysz obciążenie.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

40

Eagle, tutaj znajdziesz małe cocnieco o multikolorowych trybach na ST: http://dhs.nu/misc.php?t=special&fe … ulticolour
Na samym dole są linki do stron ze źródłami programów i konwerterów.  Ze względu na metodę działania te tryby zjadają sporo mocy procesora ale dają 32kilo kolorów na ekranie na raz.
Jeśli chodzi tylko o zmianę 16 kolorów co linię, to najszybszą kombinacją będzie blitter plus Timer B. Jak chcesz to mogę napisać przykład.

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

41 Ostatnio edytowany przez jury (2013-04-02 22:27:31)

Tu masz też gotowca do wyświetlania obrazka formatu Spectrum 512:

http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … 1650#p9868


Cyprian napisał/a:

Jeśli chodzi tylko o zmianę 16 kolorów co linię, to najszybszą kombinacją będzie blitter plus Timer B. Jak chcesz to mogę napisać przykład.

Tak z ciekawości, po co Blitter? Kiedyś coś takiego napisałem i chyba używałem tylko Timera B, choć to było ze 20 lat temu, więc mogę już średnio pamiętać :)

42 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2013-04-02 22:49:28)

blitter sporo szybciej podmieni paletę kolorów niż cpu

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

43

Super. Dzięki wam.
Zaoszczędziłem sporo czasu ;)
O blitterze z timerem też myślałem, jakby Ci się chciało coś naskrobać przykładowo to byłbym wdzięczny.
Chociaż nie spodziewam się doprowadzić do takiego obciążenia procka żebym musiał walczyć o każdy cykl z tych dwustu lini.
No ale nigdy nie wiadomo, chociaż nie mam zamiaru walczyć o każdy cykl jak commodorowcy przy otwieraniu borderów.
W sumie się dziwię czemu jeszcze scena ST nie zapełniła się nimi przecież tu na każdym kroku podobieństwa.
Znacie może jakieś przykłady praktycznego wykorzystania podobnych trybów w grach?
Każde info mile widziane.
Jeszcze raz dzięki.

44

może jakieś podobieństwa są ale commodore to nie atari :P

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

W grach: Obsession, Stone Age, Ancient art of war in the Skies i spoooooro innych (głównie wykorzystujacych rastry w tle: Gods, Magic Boy, itp itd.)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

46

Cyprian napisał/a:

blitter sporo szybciej podmieni paletę kolorów niż cpu

To dawaj ten przykład, chętnie obadam :)
Bo blitterem nigdy się nie bawiłem ( z wyjątkiem korzystania z jakiejś gotowej procedury do przewalania bitmapy po ekranie, ale nie wgłębiałem się w nią ) i zawsze wydawało mi się, że blitter jednak trochę cykli potrzebuje na inicjalizację i takie tam, a zwykła podmiana palety to tylko move do 16 rejestrów. A skoro piszesz, że blitter sporo szybciej to podmnieni to mocno to mnie ciekawi :)

47

Cyprian napisał/a:

może jakieś podobieństwa są ale commodore to nie atari :P

Ale Amiga to nie Commodore :P

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

48

Wieczor, jak nie jak tak :P

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

49

Amiga to Amiga. To że Commodore przykleił etykietkę to wiesz... Ja równie dobrze mogę powiedzieć że Amiga to Escom - tyle samo mają z nią wspólnego :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

50

Idźcie stąd z tymi filozofiami. Proszę ...