801

Nie rób ze mnie wariata :)

Czyli nadal w przypadku np. Karin Maxi oznacza to, że:

Pin napisał/a:

.. tzn, że chcesz mi jednak teraz pokazać intro 256 bajtów zajmujące 90 kilo w ateerze? :D

... co nie zmienia faktu, że do tego ateera można dograć pliki, które będą dostępne wyłącznie spod dos.

A nie prościej wychwycić fakt naciśnięcia innego niż shift klawisza?

Kontakt: pin@usdk.pl

802

Pin napisał/a:

... co nie zmienia faktu, że do tego ateera można dograć pliki, które będą dostępne wyłącznie spod dos.

nic podobnego, ale to:

Pin napisał/a:

A nie prościej wychwycić fakt naciśnięcia innego niż shift klawisza?

jest dobry pomysl. a jak wiadomo klawiatura jest w atari opcjonalna (firma sprzedawala atari xlgs bez klawiatury) wiec to bedzie ktorys z klawiszy konsoli. przy okazji dodam jedna mala funkcjonalnosc.

dobry pomysl.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

803

xxl napisał/a:

nic podobnego

No chyba tylko wówczas, jeśli uruchamiany tym sposobem na kmd program sam korzysta z reszty plików.

A opcja z klawiszami konsoli - dobre wyjście :)

Kontakt: pin@usdk.pl

804

zapewne klawisz start
argument iscie bezpodstawny
skoro juz to biblioteka dla gier, ktore lubia ograniczenia do 64k, to proponowalbym fire
oczywiscie firma atari nie sprzedawala komputerow wraz z joystickiem, jednakowoz wiekszosc gier (pomijajac tekstowki) go wspiera lub wrecz wymaga

przechodze na tumiwisizm

805

Może być HELP ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

806

help nie jest klawiszem konsoli
a kazdy, jaki by nie wybrac, powoduje natychmiastowy konflikt z czyms innym
start - magnetofon
select - qmeg
option - wiadomo
zostal reset, niewatpliwie jest to klawisz konsoli...

przechodze na tumiwisizm

807

Hmmm...
Reset może być używany do przełączania OS'ów.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

808

wylacze funkcje niwelowania drgan stykow a user w odpowiednim momencie bedzie musial wypowiedziec w strone klawiszy konsoli haslo "uwaga, wlaczamy faze". fraza zostanie odczytana z drgajacych stykow, zsamplowana i porownana ze wzorcem

tak sie to robi.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

809

To najbardziej sensowne rozwiązanie jest ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

810

gotowe

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

811

Co?

Kontakt: pin@usdk.pl

812

obsluga rozpoznawania mowy...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

813

xxl napisał/a:

jak wiadomo klawiatura jest w atari opcjonalna (firma sprzedawala atari xlgs bez klawiatury)

I każde Atari bez stacji dysków ani w ogóle żadnej pamięci masowej - trzeba to było dokupić oddzielnie.

KMK
? HEX$(6670358)

814

Ale BASIC był wbudowany.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

815

... tylko, że czasami trzeba było go dokupić.

Kontakt: pin@usdk.pl

816

W 400/800 i 1200XL nie - więc też jest, wg powyższej logiki, "opcjonalny" i nie można polegać na jego obecności ;)

KMK
? HEX$(6670358)

817

No to co było w standardzie?
OS, złącze SIO i joy. (i mniejwięcej tutaj koło się zamyka)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

818 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-03-22 22:34:21)

CPU, 48k RAM-u (ale w 400 i 600XL tylko 16k), OS ROM, porty I/O (ANTIC, GTIA, PIA, POKEY). Reszta jest "opcjonalna", gdyż Atari sprzedawało pozostałe komponenty oddzielnie (niekiedy dla wszystkich modeli, niekiedy dla paru a niekiedy dla tylko jednego - jak klawiaturę dla XEGS).

KMK
? HEX$(6670358)

819

jak Reksio szynke :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

820

drac030 napisał/a:

CPU, 48k RAM-u (ale w 400 i 600XL tylko 16k)

8, nie 16. Pierwsze 400-tki i 800-tki były sprzedawane z 8 KB.

Z GTIA też nie do końca prawda :)

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

821

Pierwsze PC'ty miały jakieś 640kB RAM ... a jakoś nikt tego za standard nie uważa.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

822

256 tak w sumie
mam 800 z 6502B i CTIA, a przeciez rownamy w dol

przechodze na tumiwisizm

823

@willy: przeciez nikt nie uwaza ze 8kb ram to standard :-)

a wracajac podobnie jest z systemem operacyjnym atari os, tez byl na kardrydzu i mozna go usunac zeby nie zabieral miejsca,
w pozniejszych modelach nie trzeba fizycznie usuwac OS bo konstruktorzy atari wiedzieli ze to dobre posuniecie i umozliwili programowe wylaczenie OS.

kolejna sprawa: wszystkie modele atari maja zlacze SIO ale juz gniazd PBI nie, niektore modele nie maja tez odpowiednika - zlacza ECI. konstruktorzy wygaszali technologe interfejsu rownoleglego, pojawialy sie modele bez PBI i bez ECI - tu co prawda mozna bylo sprzetowo przywrocic (lutujac kilka kabli) funkcje ECI.

za to wraz z pojawieniem sie modeli XL/XE wprowadzili sporo nowych mozliwosci, w kazdym jednym modelu instalowali procesor 6502C, pojawil sie MapRAM - na podobnej zasadzie jak z ECI mozna ta funkcje odblokowac sprzetowo kabelkiem.

wyznaczyli kierunek rozwoju atari - maszyna z interfejsem szeregowym... przewidzieli ze interfejs szeregowy jest przyszloscia a dla nas teraznieszoscia - wystarczy isc do sklepu, wszystko ma interfejs szeregowy...



i to jest wlasnie standard :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

824

W jakiej konkurencji trwa ten wyścig?

825

bzdura wczechczasow
xxl mysli ze jest zatrudniony w atari
pewnie biedakowi spadla na glowe ktoras z jego blach trapezowych

przechodze na tumiwisizm