701

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

jakbym miał tylko 64K, to bym interface'u SIDa nie kupił, gdyby oprogramowanie wymagało więcej, niż 64K. To jasne chyba. :)

Oczywiście, jest to jasne. Masz odpowiednio 256kB ram, oraz 1088kB ram. To jest najjaśniejsze :D

Ja np. nie kupię tego na dzień dzisiejszy dlatego, że nie ma do urządzenia dobrego playera ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

Wieeeeem, tak tylko gadam.

Ale zapomniałeś o jednym komputerze. :)

Mam - odpowiednio - 64Kb ram (mój pierwszy Atari XL), 256kB ram, oraz 1088kB ram. :)

Nie wspominając o tym, że wciąż mam jeszcze drugiego 64Kb od Pana Her Dark Majesty, który nie wiadomo co u mnie robi, od roku. ;) To chyba po to zostawił, żeby mieć dobre wytłumaczenie, czemu nic nowego nie koduje na A8. ;)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

703

xbios smialo mozna przeniesc do przeszlosci, side loader oferuje nizsze memlo, 4 kanaly dla dzwieku i ladowanie pod dowolnie wybrany obszar w pamieci
oczywiscie system trzeba sobie samemu wylaczyc, ale coz to dla fachowcow

przechodze na tumiwisizm

704

Do the SIO routines in XBIOS use the Pokey timers? In short, I could use a custom SIO routine which doesn't disable IRQs or NMIs and can work with - say - a Pokey interrupt triggering 800 times a second and a lengthy DLI running once per frame. High bitrates aren't really needed...

705 Ostatnio edytowany przez xxl (2013-03-05 00:44:06)

> Do the SIO routines in XBIOS use the Pokey timers?

no. NMI & IRQ are for user use.

here example of user nmi during i/o: http://www.youtube.com/watch?v=NhHkjjib9KU

---
more info & tutorials: http://xxl.atari.pl/?p=1076

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

706

Great stuff. Any advice on source code for interrupt-free SIO? That's all I need - I'm writing the file system and API myself.

707

flashjazzcat napisał/a:

Great stuff. Any advice on source code for interrupt-free SIO? That's all I need - I'm writing the file system and API myself.

In this archive you will find the appropriate sources. But it is only SIO reading procedure (in two versions - one page version and relocatable version).
Writing to SIO is very similar to the reading.....

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

708

Pecus napisał/a:

In this archive you will find the appropriate sources. But it is only SIO reading procedure (in two versions - one page version and relocatable version).
Writing to SIO is very similar to the reading.....

Great stuff - many thanks. :) If I get stuck with writing, I'll be back asking for more help. ;)

709

Tezz na forum AAGE udostepnil kilka gier:

http://www.atariage.com/forums/topic/20 … try2713867

Zybex - z kolorowa grafika podczas ladowania

Blinky animacja i dli podczas ladowania

http://www.atariage.com/forums/topic/20 … try2703555

Arkanoid z grafika podczas ladowania i zapisem/ladowanie hiscore

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

710

Zybex - obrazek podczas wczytywania bezproblemowo można dołączyć integratorem i nie bawić się w kombinowanie
Blinky's - nie wiem, nie znam się, bo tu już animacja wchodzi

Sikor umarł...

711

integrator nie pozwala wyswietlac obrazka podczas wczytywania.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

712 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-03-12 10:17:23)

Skoro ktoś zadał sobie trud, te podrasowane obrazki mogłyby być także dołączone do plikówek i np. wyświetlane przez kilka sekund lub poganiane spacją przed samą grą... Specjalne wsiadanie na ATR-y i montowanie w SIO2SD, żeby zobaczyć obrazek trochę średnio mnie bawi ;)

713

srednio Cie bawi? imo to czysta glupota...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

714

xxl napisał/a:

integrator nie pozwala wyswietlac obrazka podczas wczytywania.

Bzdura, należy tylko tak zmienić kod wyświetlający obrazek, aby nie zmieniać trybu graficznego podczas dalszej transmisji.

Sikor umarł...

715

swietna wiadomosc. moglbys zrobic jakis przyklad? jakis obrazek g2f dodany integratorem tak zeby sie wyswietlal podczas ladowania?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

716

Nie, nie mógłbym, bo nie znam assemblera. Ale XBIOS jest tu zbędny na bank (w Zybexie).

Sikor umarł...

717

szkoda, bo przez chwile myslalem ze wiesz o czym mowisz.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

718

wiem, ale nie potrafię napisać. Choć może... Ale to dopiero, jak swoje sprawy finansowe poprostuję, bo jest źle.

Sikor umarł...

719

Obrazek podczas wczytywania? Czysta rewelacja. Back to the roots!

720

Czy xbios nie powinien mieć opcji aby sam siebie maskować ?

Menu w którym mam np.
1. xbios.com
2. cokolwiek1
3. cokolwiek2

Wg mnie powinno być pozbawione 1 pozycji. (taka kosmetyczna opcja konfiguracyjna moze)

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

721 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-03-13 22:48:28)

.. może by wówczas raczył zniknąć z dyskietki nawet. Jest taka opcja: Delete się nazywa :)

A co do reszty, to faktycznie jaki problem pod plik podczepić obrazek, klepnąć spację czy coś tam i poczekać te 2 sekundy bez obrazka na ekranie?

Jedyna różnica to może ta animka w Boulder Dasch i Blinky. To wygląda ładnie, fakt - wada taka że trzeba odpalać specjalnie z tej okazji jakiś sprzęt na SIO ;)-

O SIO mówię ponownie i celowo dlatego, że:

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 98#p167098

nadchodzi trzecia seria IDE+ :D

Kontakt: pin@usdk.pl

722

Pin napisał/a:

wada taka że trzeba odpalać specjalnie z tej okazji jakiś sprzęt na SIO

A to toto cały czas nie działa z PBI?

KMK
? HEX$(6670358)

723

Działa od jakiegoś czasu, ale "z ograniczeniami OS" (jak to mawia XXL), czyli jeśli programista zapragnie: grać muzyczkę w czasie I/O, obrazek na DLI w czasie I/O, czy zapakować coś bezpośrednio pod ROM to daje 100% że uruchamiany program się nie uruchomi. Jeśli coś źle napisałem to proszę mnie poprawić ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

724

W przypadku PBI nie ma czegoś takiego, jak "ograniczenia OS", chyba że zlekceważyło się nietykalność DCB. Jeśli tak, to mamy do czynienia z ograniczeniem, ale chyba akurat nie ze strony OS-u.

Dla muzyczek i obrazków podczas ładowania nie ma żadnych przeszkód, no chyba że AŁTOR(YTET) się uprze, żeby DL albo player umieścić akurat pod $D800-$DFFF. Ale na to też jest proste lekarstwo: do rozwiązania problemu zaleca się wtedy użycie komendy SDX brzmiącej "DEL nazwapliku".

KMK
? HEX$(6670358)

725

Takich spraw nie wytłumaczę autorowi /xBios - biblioteka IO dla gier które lubią przestrzeń/, ponieważ nie jestem koderem. "ograniczenie OS" to ulubione określenie XXL'a, wiec pozwoliłem je sobie tu przytoczyć ;)

Kontakt: pin@usdk.pl