1 Ostatnio edytowany przez bartek030 (2013-02-27 15:13:59)

Wczoraj przyszedł mail :)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Witam

Chcieliśmy poinformować, że zostanie wystawiona faktura dopłatowa do zlecenia xxxxxxxxx-xxxxxxxxxx w wysokości 19,68złbrutto .

Powód wystawienia dokumentu to stwierdzenie niestandardu, przesyłki niesortowalnej.  Protokół w załączniku.
UPS zastrzega sobie prawo do naliczenia opłaty za dodatkową obsługę dla każdej paczki, która w jego ocenie wymaga specjalnej obsługi.
Poniżej przesyłamy czynniki które decydują o tym że Firma Kurierska uznaje przesyłkę za niestandardową:

Elementy niestandardowe (tylko UPS) - opłata za obsługę przesyłek zawierający elementy niestandardowe, np. przedmioty:
•             opakowane w zewnętrzne kontenery wysyłkowe wykonane z metalu lub drewna,
•             o kształcie cylindrycznym, takie jak: beczki, bębny, wiadra lub opony, które nie są całkowicie zamknięte w opakowaniu zewnętrznym z tektury falistej,
•             o kształcie okrągłym, cylindrycznym, owalnym, o nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami lub z lepką powierzchnią, uniemożliwiającą swobodne zsuwanie się, których zawartość stanowią luźne, ciężkie elementy lub płyny (w tym chemikalia),
•             których długość przekracza 120 cm lub szerokość 80 cm lub wysokość 80 cm lub suma długości i obwodu przekracza 300 cm,
•             których waga rzeczywista lub wymiarowa jest większa niż 30 kg.

Dopłata zostanie wystawiona zgodnie z regulaminem i cennikiem serwisu Sendit.pl.

W przypadku pytań lub wątpliwości proszę kontaktować się BOK sendit.pl pod adresem e-mail biuro@sendit.pl

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

w załączniku protokół z jedna pozycja: Opłata za dodatkową obsługę .
brak konkretnych wyjaśnień itp.

dla wyjaśnienia: paczka o standardowych gabarytach czyli zapakowana w karton o regularnym kształcie prostopadłościanu i owinięta folia strecz.

temat już wałkowany forach itp , sytuacja dotyczy rownież wysysłajtaniej.pl - tam też kurierem jest UPS

http://e-prawnik.pl/forum/biznes/windyk … kacja.html


Na razie przyszły 2 maile, ale pewnie zaraz pojawia się kolejne, w tej chwili trwa wymiana maili z sendit

chyba znów trzeba będzie z pocztą polska przeprosić.....

Who loves kids? Charlie Waffles!! Damn right...

2

Prosta sprawa - przyjmujący kurier powinien zwrócić uwagę na niestandardowość paczki. Nie wykonał tego - odwołaj się na tej podstawie i zażądaj dokładnego protokołu z opisem i zdjęciem paczki, numerem listu przewozowego i numerem kuriera, który paczkę przyjmował. Dodatkowo zgłoś fakt, że rozważasz przesłanie kopii ich faktury do kontroli do izby skarbowej ze zgłoszeniem próby wyłudzenia i matactwa. Dodatkowo - wszelkiej dalszej korespondencji wymagasz na piśmie.
To powinno nieco ostudzić ich zapał. Żerują na tym, że większość ludzi nie wnika i płaci, a dali za niskie stawki preferencyjne (poniżej kosztów) i teraz próbują się odbić. Paczkę mają prawo zakwestionować tylko i wyłącznie w momencie nadania - a gdy mają jakiekolwiek wątpliwości (na przykład brak możliwości zważenia bądź zmierzenia) - odpowiednie uwagi kuriera powinieneś mieć na liście przewozowym. Jak takowych nie było - mogą Cię cmoknąć w przysłowiową trąbkę...

Sikor umarł...

3

Kurier akurat nie musi tego stwierdzać przy odbieraniu przesyłki. Generalnie póki co nie dostałem FV tylko maila, na który już dostali stosowne odpowiedzi.

A najlepsze jest to że nawet paczka oklejona taśmą może być w ich rozumieniu traktowana jako niestandardowa, bo może utrudnić przesuw na taśmie w sortowni :)

Paczka została wysłana w grudniu, termin po jakim się odzywaja to 2-3 miesiące bo podobno tyle trwa u nich rozliczenie z UPS-em. I w dodatku UPS zawsze był droższy niż DPD z którym tego problemu podobno nie ma.

Generalnie temat jest przestrogą dla wysyłających paczki, zobaczymy co bedzie dalej bo jeszcze kilka podobnych paczek pojechało ostatnio :)

Who loves kids? Charlie Waffles!! Damn right...

4

W przypadku sendit nie miałem takich problemów ale do tej pory były to przesyłki o kształtach prostopadłościanu i nie ofoliowane tylko kartony.
Jakoś tak z reguły wybierałem DPD.

5

No ale jest napisane w warunkach, że folia stretch ("o lepkiej powierzchni") to element niestandardowy. Z tego co pamiętam ostretchowane paczki można wysyłać DHLem i nie jest to element niestandardowy.

Dziwi mnie też korzystanie z serwisu monopolisty (Grupa Allegro) w sytuacji, gdy portali tego typu są dziesiątki, a wiadomo, że im mniejsza firma, tym łatwiej się dogadać z obsługą. Jeszcze parę lat i Allegro będzie w Polsce jak Google - a wiadomo jak działa monopol...

Krzysztof [Atari 1040 STE + 65 XE]