http://www.joystiq.com/2013/02/20/sony- … are-specs/ ;)

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

2

Specyfikacja nowej konsoli Sony wygląda jak ... zwykły PC.
I gry zaprezentowane na meetingu nie zrobiły na mnie jakoś specjalnie wielkiego wrażenia.
Ot co -  na PeCetach taka grafika to po prostu norma. Cieszy fakt , że w związku z nową architekturą konsoli,
gry przeznaczone na rynek PC nie będą musiały być już na siłę okrajane - żeby łatwo je potem przeportować właśnie na konsole.

Nie znaczy to że nie czekam na PS4:)
a w szczegółnosci na nowe odsłony Tekkena,  Soul Calibura , GOW, Wipeouta itp..

I am operator of my pocket calculator

3 Ostatnio edytowany przez garynerwus (2013-02-22 16:41:20)

w przypadku ps3 twierdzono że cell jest ośmiordzeniowy,a okazało się żę jedno rdzeniowy,a pozostałe
to akcelerator fizyki,bo jego grafa tego nie miała,a w xboxie360 były trzy rdzenie oraz grafa ze zintegrowanym akceleratorem
początkowo twierdzono żę xbox jest słabszy ,a było na odwrót


ps4 jest kilka razy wydajniejszy od ps3 więc jak na odstęp 6lat pomiędzy konsolami to kicha

PORÓWNANIE WYDAJNOSCI

PS4 = 6 X  PS3 
PS3= 120X PS2
PS2= 200X PSX

WIĘC NIE ZACHOWANO SKOKU TECHNOLOGICZNEGO

ZACZYNAJĄ ROBIĆ TO CO APLLE Z  I IPHONEM NIEDŁUGO BĘDZIE PS5 PS6 7 8 9...... BEZ REZULTATÓW NA EKRANIE

Bucik Na Trola

4

x-pudło kuca do miecza ;)

gep/lamers^dial

5

No, tak jak miło kucać poprzednie do ps3, wszystko się okazało kłamstwem :P

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

6

Na szczęście to wszystko to tylko klony Atari VCS.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

7

To nie taki zwykły PC. Pamięć wspólna dla CPU i GPU - Toż to jak w Atari! :-)

8

albo tanim laptopie

przechodze na tumiwisizm

9

Niezupełnie. w Ps4 będziesz miał GDDR5, a cała pamięc będzie jednocześnie dostępna dla CPU i GPU (bez 'odgórnej' stałej alokacji tylko dla GPU).

10

darque napisał/a:

Ot co -  na PeCetach taka grafika to po prostu norma.

Uhm. Tylko, że im dalej w las, to będziesz miał ładniejsze gry, na - uwaga - tym samym pudełku. Szkoda, że na PC to nie norma.

darque napisał/a:

gry przeznaczone na rynek PC nie będą musiały być już na siłę okrajane

Tylko, że takich gier, jak na konsole (mówię o tytułach na wyłączność) mieć na PC nie będziesz.

garynerwus napisał/a:

ps4 jest kilka razy wydajniejszy od ps3

Skąd takie wyliczenia, Masz devkit?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

11

garynerwus napisał/a:

ZACZYNAJĄ ROBIĆ TO CO APLLE Z  I IPHONEM NIEDŁUGO BĘDZIE PS5 PS6 7 8 9...... BEZ REZULTATÓW NA EKRANIE

Chyba jednak nie do końca - spójrz na czas wydawania kolejnych konsol. Gdyby Sony wydawało sprzęt w takim tempie jak Apple to byśmy mieli chyba PS14.

Rezultat na ekranie to nie wszystko - grywalność się jeszcze liczy.

Co do gier na PC - często one kuleją przez konsole ze względu na późniejsze portowanie na PC. Spójrzcie na takie Crysisy itp, wyglądają ładnie, ale są robione z myślą o PC a nie typowe podejście konsola > port pc.

darque napisał/a:

gry przeznaczone na rynek PC nie będą musiały być już na siłę okrajane

Też nie do końca, tak jak @dely twierdzi, nie wszystko wyjdzie na PC. Co do okrajania na siłę i tak będą krojone przy przenoszeniu. Konsola taka starzeje się i w PC można mieć zdecydowanie mocniejsze części w krótszym czasie niż kolejny model konsoli zostanie wydany.

12 Ostatnio edytowany przez garynerwus (2013-02-23 11:20:52)

trocher dziwna sprawa

bo ps3 ma gpu  o wydajnosci 1,8 tflops    czyli  tyle co karta gtx660

a ps4  ma mieć 4,2 tflops  przy dobrych prognozach  więc postęp żaden ,za rok karta pc za 300zeta go przycmi

mysle że nowe    xpudlo przebije ten szajs

Bucik Na Trola

13

pawel napisał/a:

Też nie do końca, tak jak @dely twierdzi, nie wszystko wyjdzie na PC

Tak tylko widzisz, do tej pory PS nie miało nic wspólnego z x86, było oparte na technologii PPC. Wygląda na to, że następna wersja zintelowacieje, co może oznaczać wiele różnych rzeczy np. kompatybilność z PC.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

14

garynerwus napisał/a:

bo ps3 ma gpu  o wydajnosci 1,8 tflops    czyli  tyle co karta gtx660

Tak? :) a skąd to wiesz? :)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

15

sqward napisał/a:
garynerwus napisał/a:

bo ps3 ma gpu  o wydajnosci 1,8 tflops    czyli  tyle co karta gtx660

Tak? :) a skąd to wiesz? :)



Wujek google ci powie

Bucik Na Trola

16

Aha, no tak. Ale ja miałem lepszych informatorów :)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

17

wieczor napisał/a:

kompatybilność z PC

co przez to rozumiesz? kompatybilnosc z windowsami? z directx?

sila playstation to nie sprzet, to tytuly. w pece zawsze sie cos moze zjebac, moze sie zawirusowac, moze sie przytkac przez mallware, jest wielozadaniowy - w sensie nadaje sie do szerszej gamy zastosowan, co jest w pewnych sytuacjach plusem dodatnim, w innych ujemnym.

konsole sa wyspecyfikowane w dosc waskim zakresie i spelniaja swoje zadanie dobrze, majac cholernie uproszczony interface.
na tym polega ich glowna przewaga nad pece. na specjalizacji.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

18

PC to hardware. Zjebać, zawirusować to się może system. Nie sądzę aby na PS postawili Windowsa. Mac to też PC - można sobie zainstalować na nim Linuxa, Windowsa - ale OsX jakoś się nie jebie i nie wirusuje. Chodzi mi o to, że hardware PS miał dotąd odmienną architekturę (tak jak niegdyś Mac na PPC), a w tym momencie architektura stała się zbliżona. Co oznacza, że portowanie gier pomiędzy obiema platformami bez dokonywania zmian może okazać się trywialne.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

19

Zgadzam sie z przedmówcą czyli jellonkiem  ale :) .... narzedzia do pisania wirusów/trojanów/innego badziewia pod x86 są powszechnie dostępne a o PPC to niewiele osób wie, że istniało a jak to programować, to już prawie nikt. I to była gwarancja stabilności "ekosystemu" konsol tego typu. A popularnośc wynikała raczej z wydajności sprzętu do ceny. Tak jak obecnie wydajność środowiska ARM do ceny/prądożerności bije na głowę x86 tak i PPC miało swój czas. Niestety MIAŁO bo to świetna realizacja RISC była.

20

A ja jeszcze raz powiem że wirusy/trojany/inne badziewie pisze się pod system. PC z Linuxem czy Mac to też x86 a plagi owych nie doświadczają :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

21

Na PS3 ciężko napisać program który się uruchomi bez "błogosławieństawa" Sony, więc pewnie z wirusami też prosto nie jest. PS4 jeśli chodzi o zabezpieczenia pójdzie jeszcze dalej. Szyfrowany RAM, dane dla CPU i co tam jeszcze tylko się da. To, że architektura będzie x86 nie znaczy, że w konsoli będą montowane sklepowe AMDki.
@sqward: Czyżbyś wiedział coś więcej na temat nowych konsolek...? :-)

22

garynerwus napisał/a:

trocher dziwna sprawa

bo ps3 ma gpu  o wydajnosci 1,8 tflops    czyli  tyle co karta gtx660

a ps4  ma mieć 4,2 tflops  przy dobrych prognozach  więc postęp żaden ,za rok karta pc za 300zeta go przycmi

mysle że nowe    xpudlo przebije ten szajs

myslę że prognoza "zdupy" ale czas pokaże, bo liczy sie nie to co jest pod maską a pomysł na INNOWACYJNE gry. Rynek tak jest przepełniony grami, że superwypasiony produkt jakich tysiące nie warty jest nawet splunięcia przy czymś co jest świeże i ma super pomysł.

Temat podobny do obśmiewanego przeze mnie pisania demek na dzisiejsze PC. Część z nich wygląda jak wyplute z demomakerów (co poniekąd i w duzym uproszczeniu jest prawdą jak wywnioskowałem  po przyjrzeniu sie dzisiejszym narzędziom do pisania na grzybolu) :D

gep/lamers^dial

23

BartoszP napisał/a:

narzedzia do pisania wirusów/trojanów/innego badziewia pod x86 są powszechnie dostępne a o PPC to niewiele osób wie, że istniało a jak to programować, to już prawie nikt.

Akurat architektura nie jest tutaj problemem (jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić). Problemem jest system. Po co pisać trojany/wirusy/szkodliwy stuff na coś co jest mało popularne? Jeżeli interesuje Ciebie określony cel - czyli np jakaś konkretna ilość zainfekowanych maszyn to chyba w PC najlepiej celować.
Fakt architektura trochę utrudnia życie, ale jak jest jakaś luka w systemie i występuje ona w kilku wersjach to w zależności od kompilatora podejrzewam że ją wykorzystasz. Przykład to Windows Server dla x86 i Itanium - to są dwie różne platformy a niektóre "dziury" występują/występowały identyczne dla obu platform.

wieczor napisał/a:

Tak tylko widzisz, do tej pory PS nie miało nic wspólnego z x86, było oparte na technologii PPC. Wygląda na to, że następna wersja zintelowacieje, co może oznaczać wiele różnych rzeczy np. kompatybilność z PC.

To że zintelowacieje to wg mnie nie ma znaczenia - jak sprzęt pójdzie do przodu i konsola będzie już mocno do tyłu z technologią w stosunku do PC to przecież nie będą się spinali aby wyglądała kilkadziesiąt razy lepiej niż konsoli bo to czas, a czas to pieniądz.
Zresztą jak już po drodze ktoś napisał - to nie będzie raczej stało na Windowsie, architektura to jedno, system to drugie. Gdyby to było takie proste to każdą grę by portowali na Linuxa tak by działała natywnie a tego nie robią. Windows i Linux postawisz na tej samej maszynie ale aby coś odpalić z Linuxa na Windowsie czy na odwrót to bez zmian się nie obejdzie, tym bardziej jak np używamy DirectX itp.

24

wieczor napisał/a:

A ja jeszcze raz powiem że wirusy/trojany/inne badziewie pisze się pod system. PC z Linuxem czy Mac to też x86 a plagi owych nie doświadczają :)

Co nie oznacza, że ich nie ma.
https://help.ubuntu.com/community/Linuxvirus#Viruses
http://community.f-secure.com/t5/Mac-Pr … d/td-p/631

pawel napisał/a:

Windows i Linux postawisz na tej samej maszynie ale aby coś odpalić z Linuxa na Windowsie czy na odwrót to bez zmian się nie obejdzie, tym bardziej jak np używamy DirectX itp.

Ale gdyby pisano część graficzną przy pomocy OpenGL, to "portowanie" byłoby znacznie prostsze.

Tak czy inaczej PS4 nie jest już innowacją typu "opad szczeny".

25

pawel napisał/a:

Po co pisać trojany/wirusy/szkodliwy stuff na coś co jest mało popularne?

Po co pisać wirusy, jeśli i tak ich zasięg wyniesie 0 (zero).

BartoszP napisał/a:

Tak czy inaczej PS4 nie jest już innowacją typu "opad szczeny".

Konsole sprzętowo nigdy nie wywoływały opadu szczeny i nie miały nigdy takich aspiracji. Opad szczeny wywołują ekskluzywne gry, ich jakość, płynność powtarzalna na każdym egzemplarzu. Coś, czego PC nie miało i nie będzie miało nigdy.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.