101

ad 1: zrobi się.

ad 2: wywal z config.sys SET COMSPEC=, za to do autoexec.bat wpisz na końcu (po POKE'ach) SC, a będzie Ci dane. ;)

KMK
? HEX$(6670358)

102

co do ad 1: dzięki. To samo można by zrobić w loaderze SDLOAD, oraz w loaderze IDE+. Jeśli pod SDLOAD mamy np. 3 kolumny wpisów, to możemy się przemieszczać np. w prawo. Jeśli kursor osiągnie wpis przy prawej krawędzi, to następne naciśnięcie kierunku w prawo mogło by ustawiać kursor na ostatnim wpisie w ostatniej kolumnie, lecz na dole. Da się? ;)-

ad 2: - faktycznie :D

Kontakt: pin@usdk.pl

103

Z tym przewijaniem dobry pomysł, żeby było page up, page dn, ale gdy pozostało mniej pozycji w katalogu niż strona, żeby kolejne przewinięcie dn powodowało ustawienie na ostatnim wpisie, a up na pierwszym, czyli ..  w przypadku bycia w podkatalogu lub pliku/katalogu w przypadku kat. głównego.

104

Nie do końca jednak wszystko jest ok. Nie mogę jeszcze ustalić prawidłowości, objawia się to często po restarcie SC.

Wygląda to tak:

http://www.ghnet.com.pl/~pin/draco/IMG_1173.JPG

chodzi o ścieżkę u góry okna. W panelu fizycznie jest zawartość b:> (główny), pozostała część wpisu to reszta poprzedniej używanej ścieżki, która znajduje się na o:>test\xxl\mazazem>*.*

Żeby pozbyć się znaku o kodzie 27 wystarczy zmienić napęd na dowolnie inny niż w tym przypadku b:

Kontakt: pin@usdk.pl

105 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-09 23:38:56)

Poniżej nowa wersja do testowania, 0.8.5. Koncert życzeń częściowo uwzględniłem :) Jest sporo zmian w środku, na oko wszystko działa, no ale wiadomo.

EDIT: GOTO POST#111

KMK
? HEX$(6670358)

106

pin, test\xxl\mazazem <- to musialo sie tak skonczyc!

przechodze na tumiwisizm

107

... czekałem tylko na komentarz z tym związany :D. hahahahh .. no i jest ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

108 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-02-09 20:34:29)

:) - co do SC. Jest prawie dobrze, lecz można poprawić jedną rzecz. Dla przykładu, otwieramy sobie na lewym panelu D:>games>m>mazazem>*.*. Przechodzimy na panel prawy (na którym jest dowolnie inny napęd, niż D:) i ładujemy dysk D:. Wg. nowej funkcjonalności mamy dwa identyczne katalogi na dwóch panelach. Wracamy do palenu lewego, wychodzimy piętro wyżej. Kursor ustawił się na katalogu "M" - ok, wracamy wyżej, kursor na "GAMES" - ok. idziemy do prawego panelu i robimy to samo. Efekt jednak będzie inny, niż dla lewego. Czy wartości (tablice, czy co to tam) ustawień "powrotów" można by przenieść w tym przypadku z panelu na panel?

EDIT: - sorki za post pod postem, coś się u mnie pochrzaniło.

Kontakt: pin@usdk.pl

109

Powinno się spoko dać, nie wiem, dlaczego sam o tym nie pomyślałem.

KMK
? HEX$(6670358)

110

Jeszcze jedno, co mi przyszło właśnie do głowy. W SysInfo udało się opcjonalnie przyspieszyć rysowanie okienek przy pomocy kawałka kodu dla 65c816. Czy dało by się dorobić tę funkcjonalność do RC_GR8.SYS na takiej zasadzie, że gdy sterownik uruchomimy na 6502c, to działa normalnie, lecz po wykryciu '816 wykonuje część kodu do szybszej obsługi ekranu?

Pod SysInfo zysk prędkości był prawie dwukrotny ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

111 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-10 00:13:44)

Czy to Twoje jedyne zmartwienie? ;P

Poniżej wersja z tym kopiowaniem powrotów i paroma innymi drobiazgami.

EDIT: GOTO POST#113

KMK
? HEX$(6670358)

112

... prawie ok ;)-

jest np. sytuacja taka:

* prawy panel mamy ustawiony na C:>
* lewy panel mamy ustawiony na C:>
* na lewym wchodzimy w katalog: C:>DEMO>LP98>
* przechodzimy na prawy, dajemy ctrl+L i następnie "C". Nic się nie dzieje. Domniemam, że to przez założenie, że jeśli jesteśmy na C:, to po kiego jeszcze raz odczytywać katalog. Przydało by się to jednak do "synchronizacji" katalogów. Da się to oczywiście obejść tak, że dajemy ctrl+L i np. D:, i jeszcze raz to samo, tylko "C".

Poza tym - powyższe zmiany znacząco poprawiły intuicyjność funkcjonowania programu. Tnx!

Kontakt: pin@usdk.pl

113 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-10 02:50:49)

Proszę. :)

EDIT: GOTO POST#115

KMK
? HEX$(6670358)

114

dziękuję ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

115 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-12 02:28:08)

Nie ma tak dobrze:

1) w panelu z kursorem wybieramy jakiś długi katalog (parę paneli długości)

2) podjeżdżamy na sam koniec

3) robimy Ctrl/Q

4) pod CP zmieniamy katalog bieżący tego samego dysku na dowolny inny, byle dużo krótszy niż ten wybrany powyżej

5) odpalony teraz SC z postu 113 wpada w nieskończoną pętlę (166 Range error na przemian z próbami otwarcia katalogów)

EDIT: GOTO POST#120

KMK
? HEX$(6670358)

116 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-02-10 22:53:07)

o - na to nie wpadłem ;)-

no to kolejny up :D

EDIT:

Jednak przyspieszenie kursora poke'ami to zły pomysł. Wystarczy użyć edytora ED, by ten przywrócił prędkość do STD. Takich programów jest więcej. Nie lepiej zapisać te wartości w konfigu SC, albo po prostu ustalić to na zjadliwym poziomie "na sztywno"? Wartości 10 i 2 spisują się wyśmienicie ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

117

Pin napisał/a:

Wystarczy użyć edytora ED, by ten przywrócił prędkość do STD

U mnie nie przywraca ... jesteś pewien, że nie wcisnąłeś resetu gdzieś po drodze?

KMK
? HEX$(6670358)

118 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-02-11 20:46:41)

Sprawdziłem. Nie wiem który program mi tego dokonał, bo faktycznie ED tego nie robi. Hmmm..

Kontakt: pin@usdk.pl

119 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-02-11 22:25:11)

Wytropiłem właśnie jedną rzecz, która jest raczej prosta do zrobienia a brak jej potrafi na dłuższą metę irytować. Otóż przeglądam sobie kilkadziesiąt grafik z Rasta Convertera każdorazowo po powrocie z "obrazka" do SC w linii poleceń pojawia mi się znak, który jest przyporządkowany do klawisza naciśniętego w czasie oglądania obrazka z Rasta celem wyjścia do SC. Można by przy odpalaniu SC kasować kod ostatnio naciśniętego klawisza?

Jedna rzecz jeszcze. Jeśli uruchamiany spod SC program (gra / demo) kończy się wyłącznie poprzez cold reset, to po uruchomieniu ponownym sdx i sc ten ostatni nie pamięta ostanio ustawionych ścieżek. Ustawia mi obydwa panele na B:>, czyli na dysku z którego został uruchomiony.

Kontakt: pin@usdk.pl

120 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-15 01:07:22)

Ad 1: zrobione.

Ad 2: istotnie, był w tym jeszcze wielki mały bug, który miejmy nadzieję, odszedł już do krainy wiecznych BSOD-ów.

Ma być tak, że w panelu z kursorem otwiera się dysk i katalog bieżący, natomiast w drugim panelu - dysk i katalog zapisany w pliku SAV.

Dorobiłem też (w końcu) zmianę dysku bezpośrednio z linii komend, to znaczy, poprzednio niby też się dało, ale teraz odbywa się to dużo sprawniej :)

Ktoś się skarżył na niemożność zainstalowania SC w katalogu głównym, teraz już powinno się dać.

EDIT: patrz niżej.

KMK
? HEX$(6670358)

121 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-12 21:48:37)

Wersja 0.8.7, gł. zmiany:

1) konfigurowalne kolory ekranu (na razie tylko dwa: tekst i tło), opóźnienie dla klawiszy + mały bajer

2) ślad powrotu do katalogów nadrzędnych jest teraz zapisywany do pliku SC.SAV, przez co jest w stanie przetrwać uruchomienie zewnętrznego programu, zimny start itd.

3) na dole panelu, oprócz "KB free" wyświetli się też nazwa dysku

PS. Sorry za post pod postem.

EDIT: patrz niżej.

KMK
? HEX$(6670358)

122

Dopiero co zaktualizowałem sobie do wersji 0.86, a tu już 0.87 ;) OK, pora zacząć się bawić... Na początek może to, że po CTRL + T nie pojawia się romb wskazujący na zaznaczenie. Dopiero po powrocie kursorem do zaznaczonego wcześniej pliku zaznaczenie się pojawia. Podobnie było zresztą w 0.86, działam na najnowszej wersji S_VBXE i CON.SYS.

123 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-15 01:07:47)

Faktycznie. Poprawka:

EDIT: patrz niżej.

KMK
? HEX$(6670358)

124 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-02-12 22:03:44)

Poprawka poprawiła ;) A zmiana operowania PG UP/DN z <> na strzałki jest bardzo ergonomiczna :) MKDIR/RENAME jeszcze kiedyś tam i w ogóle będzie świetnie, a tymczasem idę poedytować SC.INI :D

125

SC.INI? coś mnie chyba ominęło :>

Kontakt: pin@usdk.pl