1

Witam

Czy ktoś już próbował się bawić w emulację SIDa na POKEYU , chodzi mi dokładnie o procedury z dem HADRU. Ostatnio zdeasemblowałem kilka SAP-ów i gdyby to kogoś interesowało to chętnie wymienię się uwagami.
Po za tym napisałem od nowa procedurę emulującą ADSR SID-a , tak że obwiednia w 70% jest taka sama jak w orginale.

2

gumi/tight podlaczyl sida do atarki i odgrywal na nim muzaxy z dem hardow prawie bez przerobek...graly normalnie jak komoda

All I hear is the sound of me falling on the ground

3

Jak mnie pamięc nie myli to Orneta 96 8)
tam officjalnie to pokazał

4

gumi/tight podlaczyl sida do atarki i odgrywal na nim muzaxy z dem hardow prawie bez przerobek...graly normalnie jak komoda

...prawie... ;)

Prawdopodobnie dzielem Hard-ow w tej dziedzinie byla emulacja rejestrow SID-a na POKEY-u, a sama procedurka odgrywajaca na SID-zie wraz z muzyka byla juz oryginalnie "rznieta" (sorka za wyrazenie) z C-64. Wystarczylo wrzucic SID-a w odpowiedni obszar adresowy Atari, a procke emulujaca unieszkodliwic (wszelkie bajty w procedurce o wartosci $d2 zamienic np. na $04) i gra (procedura robiaca puste przebiegi w tle nie psula nic, i tak to bylo granie 1 na ramke).

5

W demo-wersji MENTAL AGE jest tez muzyka "sidowa". Nie wiem jednak czy autor sam wymyslil procke odtwarzajaca czy uzyl dokonania grupy HARD...  :rolleyes:

6

Święty: właśnie mógłbyś zdeasemblować Mental`a i zobaczyć - bo bas w jednej z muzyczek to brzmiał już konkretnie. :)

(podejrzewam że to niezupełnie procka HARD`ów)

I Ty zostaniesz big endianem...

7

I tu chłopaki macie rację , piszę bo zdeasemblowałem cały grajek - tam jest to tak zrobione że procedura playera jest oryginalna z C64 , podmienione w playerze są tylko rejestry - nie zrzuca ich pod $d000 - jak w komciu , tylko do pamięci , później konwertuje w locie te dane z C64 do Atari. Player już mam zrobiony , lepiej emuluje ADSR , poprawiłem obsługę szumu i próbowałem odpalać inne muzyczki z C64 - niektóre nawet nieźle chodzą.
Miker : spróbuję to zrobić.

Co do problemów technicznych - zrozumiałem dlaczego HARDzi poprawiali muzyczki - bas jest 2 kanałowy przełączony zegar na 1.79 Mhz i musi  chodzić na 3 kanale SIDa.

8

A może jakiś mega-róló playerek na Atarkę?

Sikor umarł...

9

Co do problemów technicznych - zrozumiałem dlaczego HARDzi poprawiali muzyczki - bas jest 2 kanałowy przełączony zegar na 1.79 Mhz i musi  chodzić na 3 kanale SIDa.

A moze warto pomyslec o wykorzystaniu dwoch POKEY-ow ? Praktycznie w dzisiejszych czasach to jest standard, a kto nie dysponuje w Atarce dwoma POKEY-ami, to zawsze ma mozliwosc skorzystania z emulatora. I przyjac zasade, ze muzyczki SID-owskie sa sluchane przy zmixowaniu kanalu lewego i prawego. Co ty na to ? IMHO wydaje mi sie, ze mogloby to ulatwic emulacje.

10

Wreszcie ktos konkretnie ruszyl ten temat. Swiety, trzymam kciuki.

11

prosimy o jakiegos beta playerka!

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

12

Na razie jest procedurka playera , jak ktoś chce posłuchać to mogę mu podesłąć plik exe z muzyką. No problem. Z playerkiem to trzeba się trochę wstrzymać - o 2 Pokeyach też myślałem i jeżeli powstanie jakiś player to będzie to miał jako opcję.

13

Acha , jeszcze jedno - jak ktoś ma pomysł na generację PWM na pokeyu. Chodzi mi o modulację współczynnika wypełnienia , najprostsza metoda to syntezowanie jak sampel , ale może przez szybką zmianę rejestrów POKEYA , np. co linie rastra można uzyskać taki efekt . Nie wiem jak to robią na AY w Spectrumie więc rzucam temat.
Nawet jakieś rozważania mogą być pomocne.

A jakby ktoś chciał się dołączyć do współpracy przy tworzeniu playerka to zapraszam.

14

Nie potrafię tu pomóc, ale trzymam kciuki...

15

Święty: jeśli kojarzysz MPTka - to tam się włączało "syntha" np. $d208 < 04, a następnie co ramkę robiło się arpeggio (szybką zmianę wysokości dźwięku), ale nie co nutę, ale o sąsiednią (w górę lub w dół) wartość częstotliwości - i już wychodził dźwięk podobny do ST-kowskiego "sida". :)

Jak coś to mogę podesłać exampla w MPT, a o demówkę SID-playera też poproszę! :)

I Ty zostaniesz big endianem...

16

Może mi ktoś podesłać na maila  "Mental AGE" , chciałbym rzucić okiem na playera ...

Miker: Co ramkę to wyjdzie niestety Vibrato , ale spróbuje np co 5 lini i zobaczę.

17

Zdeasemblowałem procedury IRQ i NMI z Mental AGE i okazało się że bas jest syntezowany jak sampel na przerwaniu IRQ Pokeya !
Proawdopodobnie przerwanie generowane jest np. 16 razy szybciej niż wymaga tego częstotliwość basu ale w ten sposób można uzyskać 4 bitowy współczynnik wypełnienia.
W  ten sposób można syntezować falę prostokątną dowolnej częstotliwości o dowolnej głośności , mając 2 liczniki - 1 - ile taktów zegara jest wartość głośności , 2 - ile taktów zegara jest 0.
Z tym że w przypadku powyższym 2licznik=15-1licznik.

Jeszcze za czasów ZELAXu próbowaliśmy syntezować taki bas i się udawało. Niestety z braku czasu (lenistwa) nikt nie napisał do tego edytora i tak zostało.

Tak najprawdopodobniej jest odtwarzana muzyka z mentala.

18

odsluchalem kilka muzyczek z tego playerka, taki cybernoid 1 i 2 brzmia calkiem spoko jak na bete :-) trzymamy kciuki bo widze ze technicznie pokey podola heh.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

odsłuchałeś gdzie ..gdzie jest ta beta ...skąd ją można ściągnąć i co na niej  można słuchać - mniej konspiracji panowie

All I hear is the sound of me falling on the ground

20

Święty: no właśnie a`propos tego basu to mi dziś coś chodziło po głowie, że to może być coś a`la SOFTSYNTH i widzę, że dużo się nie pomyliłem. :)

A taki edytorek - hmmm... fajnie by było - przynajmniej napisać/wyciąć taką prockę do basu i już można by było poszaleć.

Btw. MPT miał kiedyś odtwarzać instrumenty SOFTSYNTHa, ale niestety zostało to ostatecznie zarzucone, szkoda...

I Ty zostaniesz big endianem...

21

To ja poprosze o ten plik exe z muzyka.
Dzieki

22

Spokojnie , jak ktoś może udostępnić pliki exe to chętnie mu podeślę , a co do playerka to robi się i może pod koniec tygodnia coś się urodzi.

Na razie jest kilka przykładów , ma je XXL i Miker

23

i sa coraz to lepsze...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.