1 Ostatnio edytowany przez jury (2013-01-16 15:36:00)

Próbuję skompilować kloca który ma bardzo dużo incbin'ów z plików po kilka czy nawet i kilkadziesiąt KB.
Devpac dość szybko wywala się komunikatem "program buffer full" przy prawie 400KB zajętości owego.
Przeczesałem 2 razy wszystkie opcje konfiguracji i nie natrafiłem na miejsce gdzie ustawia się ten bufor.
Ratuj kto, gdzie to znaleźć, bo zwariuję :) Jak sobie w głowie wyliczyłem to brak mi jakichś max 100KB.
( no chyba że te 400KB to max jaki Devpac "wewnętrznie" przydziela na bufor programu i kropa, ale w to nie wierzę )

Pamiętam, jest od tego opcja, poszukaj dokładniej :P
(nie mam pod ręką żeby dokładnie sprawdzić)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

jak nikt ci nie pomoze - moze zastanow sie nad uzyciem gas, tj. gnu assemblera (tam gdzie masz gcc, tam i on bedzie). moze miec niestety nieco inna skladnie...
gas nie powinien miec takich ograniczen, a dodatkowo bezproblemowo na pece bedziesz mogl go uzyc, cross assemblujac na wynikowego st.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

4

Ufff, znalazłem :)
( options -- control -- format -- i tu się podaje wielkość bufora )

5

gas to nie jest pełnoprawny assembler, nadaje sie tylko do kompilacji tego co wyprodukuje kompilator. Np. nie ma funkcji incbin.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

6

jeśli kros kompilacja źródeł Devpaca to VASM

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

7 Ostatnio edytowany przez jellonek (2013-01-16 18:06:41)

sqward: to pelnoprawny assembler, tyle ze outputem jest plik objektowy a nie binarny. by dolaczyc binarne dane pewnie trzeba sie posluzyc odpowiednim link scriptem dla ld.

w sumie - zaciekawiles mnie z ta "pelnoprawnoscia" :D
masz jakas jej definicje na podoredziu?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

8

Ja zaproponuje taka pseudo-definicje:
Asembler 'pełnoprawny' w tym rozumieniu jest asemblerem dla człowieka.
Tzn ułatwia mu zadania przy kodowaniu (np ten incbin jest ułatwieniem dla człowieka) :)
Natomiast gas jest asemblerem 'dla kompilatora' i nie musi rozumiec idiomow ludzkiego 'programowania' natomiast doskonale wie jak przekształcic to co wypluwa kompilator w kod wynikowy. Te dwa podejscia zasadniczo sie roznia :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

9

jury napisał/a:

Ufff, znalazłem :)
( options -- control -- format -- i tu się podaje wielkość bufora )

jurex, co tam dziergasz?
skończyłeś grę czy jakiegoś demosa?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

10

syscall: to juz wolalbym rozrozniac jako assembler kodu czlowieko-przyjemnego od assemblera "maszynowego".
poki co - oba sa pelnoprawnymi assemblerami. przeksztalcaja kod z jezyka mnemonicznego do kodu binarnego. jeden generuje pliki binarne, drugi objektowe, tym samym wymagajac linkera, ale i tym samym dajac wieksza elastycznosc (choc to pewnie jest dyskusyjne).

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

11 Ostatnio edytowany przez jury (2013-01-18 11:21:28)

Cyprian napisał/a:

jurex, co tam dziergasz?
skończyłeś grę czy jakiegoś demosa?

Ocipiałeś? http://desmond.imageshack.us/Himg35/scaled.php?server=35&filename=22736696.gif&res=landing

A na poważnie, to coś tam sobie chcę przekompilować z innej platformy opartej też na 68000
Tak więc lepiej nie filozuj tylko pomóż :)
Niby dostałem informację, że cały kod jest w 68000, ale teraz wywala mi się ( krzycząc: not allowed addressing mode ) na zybelionie instrukcji typu: tst.l zmienna(PC). Sprawdziłem w książce o 68000 i oczywiście, że ten tryb adresowania nie jest dostępny ( więc, coś autor mnie chyba oszukał, że ten kod jest na 68000 :) )
Więc, dobrze rozumuję, że mogę te wszystkie instrukcje zamienić na tst.l zmienna ?
:)

Prawdopodobnie to jest jakiś pseudo-tryb, który jest zamieniany na jakiś faktyczny, tj. taki syntactic sugar.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

13

jury napisał/a:

chcę przekompilować z innej platformy opartej też na 68000

Nie wal takiego incognito tylko napisz wprost, że chodzi o Amigę... Nie wstydź się, najlepszym się zdarza :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

14

etam, to pewnie z sun-1 portowane ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep