51

Tego nie próbowałem, bo i nie ma sensu. Dlaczego? - bo każda z dwóch części magazynu zawiera się w więcej niż jednym obrazie *.ATR i w czasie "działania" maga nie mam możliwości podmiany *.atr. Wyjątkiem tu będzie SIDE. Tam taka możliwość została "dorobiona" z czego pamięć mnie nie myli.

Kontakt: pin@usdk.pl

52 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-01-08 21:24:39)

W załączniku Open Inspektor ;) Zmiany:

1) wymieniony loader, nowy nie zawiera nielegalnych rozkazów oraz nielegalnych odwołań do ROM-u, poza tym instaluje się jawnie jako urządzenie "D:".

2) pliki i katalog dyskietki odkodowane.

3) resztki zabezpieczenia usunięte.

EDIT:

4) usunięte odwołanie do PENTV (legalne na XL OS, ale nie na wcześniejszych), zatem może na 400/800 też pójdzie - przynajmniej jeśli chodzi o loader, bo za resztę nie odpowiadam :)

5) załączony kod źródłowy loadera (w formacie MAE) i pomocnicze pliki pozwalające wygenerować plik *.bin pod SDX

Chyba działa, ale nie miałem za bardzo cierpliwości w to grać, zatem gdyby ktoś miał zgłaszać błędy, to szybko, póki pamiętam, o co w tym chodzi.

Pod DOS - o czym pisałem powyżej - program nie da się prosto przenieść, bo uzależniony jest od niskiego MEMLO, i to tak, że MEMLO w okolicach $0E00 jest za wysoko. Grę trzeba nadal uruchamiać z ATR-a, który znajduje się w archiwum.

Post's attachments

open-inspektor-updated.arc 62.03 kb, liczba pobrań: 7 (od 2013-01-08) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
KMK
? HEX$(6670358)

53

Doskonaly kandydat na Xbiosa :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

54

Kocha przestrzeń 40 KB.

KMK
? HEX$(6670358)

55

w jakim sensie kocha? posuwisto zwrotnym? ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

56

Nie, w sensie duchowym ;) = nie może żyć bez.

To jest napisane w BASIC-u, ale ma moduły binarne, które ładuje pod konkretne adresy, w tym np. muzyczkę (kolegi Husaka) pod (oidp) coś $6400 (25600 dec), a główny program ma ok. 22 KB. Oryginalny loader daje MEMLO chyba $07E2, a nowy $07D1, zatem nawet po wymianie powinno spoko chodzić.

KMK
? HEX$(6670358)

57 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-01-10 16:32:46)

Działa ;)- tnx!

EDIT: :)

Draco - ostatni z koncertu życzeń, przynajmniej na jakiś czas:

Koronis Rift.

Da się coś zrobić, coby działał z pliku *.ATR pod IDE+?

Kontakt: pin@usdk.pl

58

To ja dodam coś do listy bo dzisiaj się bawiłem i coś odkryłem:

   - World Karate Championschip (całodyskowa) u mnie pali, ale po przejściu levelu jak ma dograć New York w tle to DISK ERROR i dalej walka w Sydney, ale to akurat pikuś bo jest plikowa wersja 130XE z wszystkimi planszami.
   - Pirates of Barbary Coast - Insert Side B i zdechł

Tyle mojego bo większość gier mam plikowych, za głupoty odgórnie przepraszam  :)

59 Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-06-07 13:29:49)

WKC w wersji całodyskowej na sztywno odwołuje się do D1, zamiast do bieżącego napędu. Także nawet po SIO jak bootuje się pod QMEGiem np. z D5 to wyskoczy ten błąd przy próbie ładowania następnego levelu.

60

Może źle rozumuje ale Karin`ka jest urządzeniem PBI a WKC było palone jako D1, więc albo źle zaklasyfikowałem Karin`ke albo WKC nie idzie po PBI ;)

61

Ale może jeżeli urządzenie PBI będzie zamapowane jako D1 to pójdzie. Chyba, że WKC całkowicie pomija procedury systemowe.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

62

Nie wiem co masz namyśli pisząc "zamapowane jako D1", napęd z którego paliłem WKC jest u mnie w jako D1, chyba że jest jakaś różnica w systemie między D1 z SIO a D1 z PBI, zresztą nevermind, myśle że problem WKC akurat jest mało istotny bo można odpalić wersje 128kb a wątpię żeby ktoś kto korzysta z PBI miał jeno 64 kilo ;)

63

Niestety, wersja plikowa (128 KB) WKC to NTSC i działa wolniej niż powinna. Pełna wersja PAL to International Karate i jest tylko w ATR - nikt nie zrobił plikówki.

64

W załączniku pełna wersja International Karate (PAL) w ATR, która niestety nie doczekała się edycji plikowej ;)

Post's attachments

International Karate.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 17 (od 2013-06-09) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

65 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-07-13 11:39:50)

.. jeśli WKC olewa system, to nie poleci z PBI. Zaraz to sprawdzę.

WKC w wersji PAL bez problemu ładuje się z IDE+. Nie ma więc problemu z urządzeniami PBI w tym przypadku.

Może z Karinki nie poszło ze względu na nieprawidłowo wykonany format? ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

66

Format w jakim sensie? Dysk z grą zdobyłem jakieś dobre 10 lat temu razem z LDW 2000 z którą bez problemu chodziła, zawartość dysku nie wskazywała na czyjąś ingerencję ;)

67

Jeśli masz możliwość, to dla pewności zrób coś takiego. Podłącz KarinMaxi jako D1: i np. jakiś drive na D2: z WKC. Zrób sektorowo kopię D2:->D1: oczywiście z formatem docelowego.

Nie mam pojęcia, jak sobie radzi KMD z zapisem z LDW.

Z kolei na IDE+ (PBI) wychodzi, że wszystko jest ok. W trybie "demo" ładuje co jakiś czas obrazki tła bez problemu.

Kontakt: pin@usdk.pl

68

Dysk z WKC sformatowałem w cholere, poza tym jak napisałem w innym temacie sprzęt mi się wysrał, dyski z gierkami plikowymi i loaderami w ED i DD robione na LDW bez problemu wchodziły na KMD, Cyborga i Tekblasta miałem ori z jakimiś zabezpieczeniami i LDW bardzo niechętnie to wczytywało,, KMD nie miało z tym problemu, ogólnie często tam gdzie LDW siało błędami KMD szło jak przeciąg, głównie problemy na KMD występowały w całodyskowych i to raczej kwestia soft'u niż hard'u, jako ciekawostkę mogę dodać że takie cudo Kuby Husaka jak AuDecoder z KMD bez problemu działa, aczkolwiek ja tam słaby w te klocki jestem więc nie wiem jak KMD wpływa na ten soft :)

69

Jedną właśnie dziwną rzecz zauważyłem. WKC ze SIO2SD odpali w std 19200 bps, zatrzymuje się jednak w około połowie, jeśli ładujemy np. z prędkością 81000 bps. Z IDE+ *.ATR odpala jak wspominałem 100/100.

Kontakt: pin@usdk.pl

70

W kwestii IK i WKC proszę spojrzeć tu