Witam.
Czy ANTIC potrafi wygenerować dane dla więcej niż 240 fizycznych linii? (nie pytam się czy TV to wyświetli)
Pozdrawiam :)
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » ANTIC (za) długa DLI'sta
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam.
Czy ANTIC potrafi wygenerować dane dla więcej niż 240 fizycznych linii? (nie pytam się czy TV to wyświetli)
Pozdrawiam :)
Oczywiscie, co wg ciebie mu przeszkadza?
Najzwyczajaniej w świecie nie pamiętam ... a sprawdzić nie mam jak bo właśnie swoją atarynkę ubiłem :(
Przeżyła kilkanaście lat codziennego męczenia, kilkanaście lat w pudle, i po kilku godzinach z lutownica i oscyloskopem Ferdek umarł (chyba, jeszcze nie mam diagnozy pełnej)
Oczywiście, że nie. Przeszkadza mu wewnętrzny licznik linii.
Natomiast całkiem niedawno Pavros znalazł sposób, aby GTIA mogło wygenerować więcej, niż 240 linii - w dodatkowych liniach mamy do dyspozycji wyłącznie duszki.
Atarynka już działa, zworę wylutowałem i zapomniałem jej włożyć na miejsce :)
GTIA mnie nie interesuje.
Obrazek Irwina ( pomoc Pavrosa , Phaerona , Tebe)
160 x 288 !!
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=6237
emulować na Altirze.
ps. ciekawostka - creditsy , nacisnąć klawisz "H"
Natomiast całkiem niedawno Pavros znalazł sposób, aby GTIA mogło wygenerować więcej, niż 240 linii - w dodatkowych liniach mamy do dyspozycji wyłącznie duszki.
WOW :) ja czułem że się da tylko nigdy zapału nie starczyło :) i mogę się tylko domyślać co trzeba zrobić :) czy to polega na tym iż robimy słynny numer z zerwaniem SYNC-a gdy wyświetlimy ostatnią możliwą linię w trybie 0x0f, a potem za chwilę wyłączamy DMA dla ekranu zostawiając go tylko dla PMG? czy może DMA wyłączamy całkowicie i karmimy GTIA bezpośrednio danymi do rejestrów PMG? (a HSYNC trzeba sobie potem generować ręcznie czy GTIA samo potrafi?)
@ozz: Obrazek widziałem wcześniej ale tylko na EMU, nie zajarzyłem że on jest wyższy niż 240 linii, a więc kolejne WOW :] jednak oglądanie na EMU upośledza postrzeganie rzeczywistości :)
ps) w Altirra musi być włączone w menu View-> overscan mode -> extended PAL height.
Oczywiście, że nie. Przeszkadza mu wewnętrzny licznik linii.
Hm, to dla mnie nowość :)
A co sie stanie jak wygeneruje DLke ktora bedzie miala wiecej linii? Po 240tej linii co sie stanie? (z punktu widzenia antica i tego co bedzie podane na ekran)
Serio pytam, zawsze mi sie wydawalo ze to nie ma znaczenia (tzn ten liczniki)
on jest wyższy niż 240 linii
A nawet wyższy niż 256 linii (= wysokość duszka), o 32 linie. Jeśli o mnie chodzi, szacun. Żeby obejrzeć go w całości, musiałem podregulować monitor.
no szacun i to pełen :)
ale z tego co piszesz wynikają chyba dwie sprawy:
1) HSYNC trzeba robić "na piechotę", manipulując DMACTL,
2) dane PMG trzeba wysyłać ręcznie :) (skoro więcej niż 256 bajtów widać)
ps) jakoś mi to wcześniej umknęło a i nigdzie nie zarejstrowałem aby się autor chwalił takim wyczynem :) być może po prostu przeoczyłem jakieś info.
Ktoś mi odpowie? :)
mikey, ja też na to nie zwracałem uwagi, we wszystkich trybach po prostu ekran kończył się po przekroczeniu ilości linii (240). Jednak gdy miałeś włączony jakiś tryb MONO czy to tekstowy czy to graficzny (0x02, 0x03, 0x0f), to ANTIC nie robił czarnego obrazu i słał to GTIA jakieś głupoty, u mnie objawiało się to pięknym zerwaniem SYNC-a i białą ramką do czasu wystąpienia VBL. Jako nastolatek coś próbowałem z tym robić, jednak nie do końca mając pojęcie o działaniu hardware nic konkretnego nie udało mi się zdziałać :)
Wiesz moja wewnętrzna pycha podpowiadała mi że można otworzyć dolną ramkę (jak w przypadku C64, czy Atari ST), ale byłem jednak zbyt mało cierpliwy aby się tym zająć na poważnie, trochę "pomiąchałem" DMACTL w różnych miejscach uzyskując różne głupie efekty ale nic sensownego to nie było. Na pomysł z PMG nigdy nie wpadłem :] Do tego nie miałem pojęcia jak jest połączony ANTIC z GTIA i co tak naprawdę po tej 3-bitowej magistrali jest słane :)
Po raz pierwszy dowiedziałem się gdy zobaczyłem PDF-a do GTIA ściągniętego z Atari-Museum. Lata później Rybags zauważył że przy owym zerwaniu SYNC-a i manipulowaniem DMACTL można wpłynąć na treść co GTIA z siebie wypluwa na wyjście video... sprowadziło się to do możliwości ręcznego generowania imp. synchronizacji, wtedy powstał jego tryb 480i.
I dlatego dochodzę do wniosku iż ANTIC danych podsyłać już nie raczy ;]
Teraz tylko pora zaczekać na śmiałka który przy pomocy odpowiedniego manipulowania HSCROLL (HSCROLL bug) będzie mógł przesunąć tryb $0E o pół cyklu koloru :P
Teraz tylko pora zaczekać na śmiałka który przy pomocy odpowiedniego manipulowania HSCROLL (HSCROLL bug) będzie mógł przesunąć tryb $0E o pół cyklu koloru :P (*)
* bez uzycia suszarki
aaaaa... toś mnie oświecił ;) nie sądziłem że to tak działa :) ale to działa na zasadzie manipulowania HSCROLL + suszarka? Ja myślałem że tylko suszarka aby jakieś czasy propagacji sygnałów zakłócić.
Seban: http://atarionline.pl/forum/comments.ph … sionID=422
W poście 10 jest link do artykułu Pavrosa, niestety teraz niedziałający (zaraz zgłoszę).
Co do sławnej suszarki: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=10716 ale nie suszarka jest tu kluczowa, a umiejętne przełączanie trybów GTIA.
Co do manipulowania HSCROLem kojarzę tylko mały programik Phaerona zapostowany na AtariAge. Myślę, że w tym temacie jest jeszcze sporo do uzyskania. Ale raczej nie przesunięcie 15-ki o pół piksela.
A co sie stanie jak wygeneruje DLke ktora bedzie miala wiecej linii? Po 240tej linii co sie stanie? (z punktu widzenia antica i tego co bedzie podane na ekran)
Kolejne linie wyświetlą się w kolejnej ramce od góry. Zakładając oczywiście, że nie nadpiszesz adresu Display List na VBL.
Czyli po przekreceniu sie wewnetrznego licznika linii, antic wykonuje niejawne JVB i przestaje podawac dane na AN0-AN2 do czasu najblizszego VBL?
z tego co pisze fox to skoku nie wykonuje, tylko po prostu robi vb. jvb (jak sie domyslam) ustawia pc display listy na dany adres po czym czeka az counter dobiegnie do 240 linii, po czym generuje vb tak jakby tego jvb nie bylo...
mi sie to nie zgadza z tym co pamietam, gdy tym sie bawilem w dziecinstwie, tj. pamietam ze rwalo synchro, o czym chyba wyzej seban wspominal. pewnie przetestuje dopiero na kolejnym sztabiku, o ile u mnie bedzie.
Jak pisał Seban, synchronizacja się zrywa tylko gdy w 240-tej linii jest hires.
Obrazek Irwina ( pomoc Pavrosa , Phaerona , Tebe)
160 x 288 !!
http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=6237
emulować na Altirze.
ps. ciekawostka - creditsy , nacisnąć klawisz "H"
Obrazek nie do końca dobrze wyświetla się na tv-lcd. Tzn - kilka linii z góry, oraz z dołu wychodzi "poza ekran". To, to sądzę że zależy już od konkretnego monitora.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » ANTIC (za) długa DLI'sta
Wygenerowano w 0.030 sekund, wykonano 51 zapytań