26 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-01-06 20:32:26)

ładuje mi się jako plik z loadera wbitego w sio2sd. Sprawdzę, czy poleci po sio ale z sdload.

EDIT:

Przepraszam - wcześniej ładowałem z inita PICODOS. I pod tym działa ze sio. Teraz sprawdziłem na sdload i ładuje pierwszy "ekran" z info, po naciśnięciu klawisza zamiast doczytać demo, to odczytuje 2 sektory i przechodzi do self-test. Czyli kiszka.

Sprawdzę jeszcze na inicie MsDOS.

EDIT:

na MsDOS jest lepiej, bo raz, że nie kaszani grafy na "ekranie" - info, czyta przez chwilę coś dalej i zwis. Czyli tak do końca dobrze, to nie jest.

Kontakt: pin@usdk.pl

27

Pin napisał/a:

@XXL - Mazazem działa z HDD. Jest paczowana przez Grzybsona wersja. Odpalało to chyba nawet spod SDX

Przerobiona została pierwsza upubliczniona wersja. Nowej wersji - z Highscore i muzyka podczas ładowania - nie ruszałem, bo jak zobaczyłem strukturę binarki to się przestraszyłem.

grzybson/SSG^NG

28

muzyka w czasie i/o nie jest konieczna, bo z HDD gra ładuje się chyba w 0.5 sekundy. Mógłbym nie zdążyć usłyszeć dźwięku :D

Kontakt: pin@usdk.pl

29

Pin napisał/a:

Czyli tak do końca dobrze, to nie jest.

Ok, czyli to kwestia loadera. Dla potomności: program robi co najmniej dwa świństwa:

1) kopiuje z ROM-u coś, co w XL OS-ie jest tablicą wektorów przerwań, na stronę 2. Oczywiście jeśli OS nie jest oryginalnym, jedynie słusznym XL OS-em, tylko jest to jakieś nieatari (np. OS B od 400/800), spowoduje to zwis. Wyciąłem zatem ten kawałek.

2) ma segment, który zapisuje $00 pod adres $0300 - ddevic, identyfikator urządzenia SIO, z którego idzie odczyt. Pytanie: po co? Po to zapewne, żeby powodować zawieszanie się loaderów, których autor dema nie lubi. Brzmi znajomo, nie? :D

Dalsze badania w toku.

KMK
? HEX$(6670358)

30

A to mam jeszcze taką prośbę odnośnie tego topiku - bo wychodzi na to, że niektóre z przytoczonych tu programów całodyskowych mają mniej lub bardziej "pełny" odpowiednik plikowy, ładowalny nawet z grzebienia - można by prosić które to i na ile wersje ile są ze sobą kompatybilne?

grzybson/SSG^NG

31

Grzybson - ciężko ogarnąć jest ogólnie ten temat. Paczuje się programy w przypadku których istnieje taki sens. Resztę się usuwa z dysku i zapomina ;)-

Jak na mój gust, to można by się zastanowić nad wersjami plikowymi takich rzeczy:

* Koronis rift
* Inspektor (wywalenie nielegali z loadera)
* Studio dream - to taka prywatna niezobowiązująca kwestia
* Trzmiel - uporządkowanie I/O tak, by program w pełni funkcjonalnie działał spod SDX .. bo niestety z powodów praktycznych obecnie uległ skasowaniu :D

.. jak sobie coś przypomnę, to dam znać ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

32

Nie sądzę, żeby działał Energy zine ... chociaż Energy 2 ma jakiś plik, który miał pozwalać na odpalenie tego z dowolnego dos-a - sprawę przewidziałem, niestety nie testowałem - kto był w 97 w Ornecie może pamięta co się działo przy kodowaniu tegoż.

pomidor

33 Ostatnio edytowany przez Dracon (2013-01-06 22:32:05)

Masakra byla ze skladniem zina w Ornecie, pamietam... :|   
A ENERGY ZINE #1 pewnie dalej nie zadziala bez "patchy"
i jak wspominalem wczesniej, nigdy nie udalo mi sie go poczytac na swojej atarynce z racji "rewelacyjnego" loadera Jaskiera. :(

34 Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-01-07 00:02:32)

Pin napisał/a:

* Studio dream - to taka prywatna niezobowiązująca kwestia

Zobacz plik z załącznika.

Program nie chciał startować, gdyż oprócz wszystkiego innego wymagał jeszcze, żeby loader uruchamiał go z A=0. Mam nadzieję, że to skutecznie zneutralizowałem.

EDIT:

Pin napisał/a:

* Inspektor (wywalenie nielegali z loadera)

Inspektor jest napisany w BASIC-u a ten "loader" jest namiastką DOS-u. Właśnie wygrzebałem w starych śmieciach kod źródłowy tegoż loadera (a przynajmniej mam taką nadzieję, że to jest to, data 7.09.1992), gdyby się spiąć, można byłoby się tego całkiem pozbyć i przenieść grę pod DOS.

Post's attachments

stddream.arc 44.03 kb, liczba pobrań: 7 (od 2013-01-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
KMK
? HEX$(6670358)

35

krotka ta lista - przynajmniej na razie

przechodze na tumiwisizm

36

Electron wspomnial o Energy to jeszcze warto sprawdzic Barymagi...
A przypomnialo mi sie - z gier to pewnie i Puzmania bedzie problemowa...

37

Candle napisał/a:

krotka ta lista - przynajmniej na razie

:) - bo podejmuje się ogólnie temat tych programów, których przeróbka jest sensownie uzasadniona. Gier niegrywalnych, lub kiepskich programów na siłę się nie przywraca do życia ;)-

Dzięki Draco za Studio_D. - działa.

Kontakt: pin@usdk.pl

38 Ostatnio edytowany przez seban (2013-01-07 20:53:18)

Barymagi powinny działać, używają "X-Handlera" (taki mini DOS tyle że instaluje sobie urządzenie "X:" w HTABS, i potem potrafi czytać dyskietki atari DOS, tyle że read-only), napisałem to  kiedyś bo P.W. chciał mieć niskie MEMLO ($B80). X-Handler robi standardowy skok do SIO ($e459), nie wiem czy to jest jakąś przeszkodą w przypadku PBI?

39 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-01-07 21:28:17)

.. aż sobie to dziś zobaczę. Czyli Barymag, Energy i Puzmania.

.. hehh, jakby jeszcze Serious'y poodklejać od Dos'a II+ ;)- oczywiście od któregoś tam numeru problemu nie ma. Chyba od 8, lub9 edycji.

EDIT:

Słuchajcie - pytanie. Część magów mam, bo działały z HDD i się ostały. Część mam na dyskietkach a te - zakopane na starej chacie w większości. Gdzie można znaleźć na sieci Barymaga, Energy? Istniejące odnośniki coś nie bardzo chcą działać. Wszelkie archiwa zawierają przeważnie gry i dema.

Kontakt: pin@usdk.pl

40

W samych SERIOUS'ach jest opcja by wydobyć interesujący Cię art. Czytaj opis w obsłudze magazynu jak się to robi. Jager nie na darmo wykombinował.

41 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-01-07 22:47:08)

Zenon - ale mi chodzi o uwolnienie magazynu spod kontroli dosa II+ tak, by zadziałał na Sparta DOS X.

EDIT:

... dobra. widzę że u Azbesta to jest. Uff ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

42

Dla potomności wkleję tu link do plikowej wersji Eidolona, zrobionej dawno temu przez Simiusa: http://drac030.krap.pl/eidolon_file_version.zip

KMK
? HEX$(6670358)

43

Pin napisał/a:

Gier niegrywalnych, lub kiepskich programów na siłę się nie przywraca do życia

czasem dla zabawy ktos jednak sie podejmie "unormalnienia" - popatrz na ostatni przyklad grzybsona...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

44

.. i dlatego czasem pogram sobie w Mazazem. Bez pacza Grzybsona gra by poszła do "kosza" i tak też w pewnym momencie było ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

45 Ostatnio edytowany przez Pin (2013-01-07 23:50:36)

Energy2 zin wstał mi spod SDX z HDD i jak ustawa przykazuje z dowolnego D: i dowolnego podkatalogu. W docu jest faktycznie napisane, by odpalać maga z pliku E2DOS.COM jeśli używamy HDD i np. SDX. Pamiętać oczywiście należy o CAR:X.COM, lub konfiguracji runext i comexe, no i zmianie ext pliku na EXE w takim przypadku.

Barymag żaden nie wstał, wywala "Memory Conflict".

Azbesta, to trzeba udusić za te linki na Pigwie ;)- nie można tego hurtowo z TC zassać, tylko trzeba się srać klikając po jednym pliku ATR. Można to jakość obejść? .. chętnie zassał bym całe archiwum, lecz w tej postaci to potrwa to do rana :D

EDIT: = Dely, dodaj możliwość kasowania ostatniego posta, jak się napisze dwa po kolei. Nie popatrzyłem no i poszło ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

46

Pin: takie zgloszenia to chyba nie w tym forum, a w "sprawy aa". dely wielokrotnie wspominal ze do engine sam nic nie bedzie dodawal, no chyba ze masz do tego gotowego plugina, ktoremu zagwarantujesz support przy upgrade engine pod spodem. im wiecej "zewnetrznych" pluginow - tym taki upgrade wiekszym jest koszmarem, wiec nie dziwie sie delemu...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

47

jellonek napisał/a:

wspominal ze do engine sam nic nie bedzie dodawal, no chyba ze masz do tego gotowego plugina

... ale dzięki takiemu zgłoszeniu nie dostane warna za "post pod postem" .. co faktycznie było przypadkowym działaniem ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

48

Nie ma warnów za post pod postem. Podobno to nigdy nie było zabronione, ale każdy się tłumaczy... ;)

49

Pin napisał/a:

Energy2 zin wstał mi spod SDX z HDD i jak ustawa przykazuje z dowolnego D: i dowolnego podkatalogu. W docu jest faktycznie napisane, by odpalać maga z pliku E2DOS.COM jeśli używamy HDD i np. SDX. Pamiętać oczywiście należy o CAR:X.COM, lub konfiguracji runext i comexe, no i zmianie ext pliku na EXE w takim przypadku.;)-

No... Pin - dzięki za testa ! Wiedziałem, że się kiedyś przyda, co prawda nie spodziewałem się, że po 15 latach ale cóż :)
Sam tego chyba nie sprawdziłem swego czasu ... jestem zaskoczony, że ruszyło.

pomidor

50

Pin napisał/a:

Barymag żaden nie wstał, wywala "Memory Conflict".

Mi raczej chodziło o uruchomienie tego jako obraz dysku, IDE+ ma taką opcję chyba, że robisz mount obrazu dyskietki czy coś? ;)