226

nosty napisał/a:

Przez 2 miesiące niewiele się działo, ale w końcu mam dobre wieści. Seban doszlifował schemat, zaprojektował PCB i zlecił wykonanie kilku prototypów. Powinnienem je mieć na początku grudnia. Seban zaoferował też pomoc w montażu prototypów. Bardzo dziękuję!

A znajdzie czas na to? Bo w tym bywa niesłowny, niestety :/

Sikor umarł...

227

Do tej pory kazdy projekt Sebana jaki dostalem byl bez zarzutu.
A z terminami kazdy z nas ma czasem klopoty.
Stawiam na jakosc a nie szybkosc :)

228

dobrze życzę temu projektowi, ale brak wsparcia w emu to potężne ograniczenie dla niektórych - np. dla mnie. Chodzi mi i o koderów, i o userów. Nie mogę się doczekać, aby obadać na SV jak to działa.....

PunBB bbcode test

229

Xeen, żeby było wsparcie w emu, to najpierw urządzenie musi być ukończone :) Co autor emulatora ma zrobić? :) VBXE się pojawiło i po jakimś czasie i to niedługim dostało wsparcie.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

230

Fakt. Jeśli bedzie jakis standard API to da sie dosc latwo zaemulowac. Na razie to piesn przyszlosci.
Bez emu tez sie koduje dosc latwo z uzyciem SIO2USB z QMEG'iem. Wgranie skompilowanego programu trwa pare sekund.

231

tylko trzeba mieć Atari :) nie każdy ma :|

PunBB bbcode test

232

Jak nie ma to niech sie wstydzi i se kupi ;)

233

nosty: mam kilka, ale poluje na 800xl i jakos nie moge trafic...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

234 Ostatnio edytowany przez nosty (2012-12-05 11:31:58)

Mam prośbę. Chce zabrac prototyp (wciaz ten w postaci kłębka drutow na płytce uniwersalnej) na SV, ale jade pociągiem wiec nie za bardzo moge tachac atari, monitor i lapka.

Czy znajdzie sie ktos kto bedzie mial Atari (koniecznie 65 lub 130XE*) + monitor + lapka z USB i uzyczy mi stanowiska na jakis czas?

Laptop jest potrzebny tylko i wylacznie w celu zasilania plytki developerskiej Microchipa. Nie trzeba niczego instalowac.
(dziwna sprawa, ale jak przed chwila sprobowalem zastapic zasilanie przez USB podpinajac +5V i mase z Atari w odpowiednie miejsca dev kita, to uklad rusza i po jakis 2s sie wylacza. Byc moze logika dev kita probuje nawiazac lacznosc z PC, a jak to sie nie udaje to odlacza mikrokontroler.)

Z gory serdeczne dziekuje.

* na 800xl cart tez bedzie dzialal, ale ulozenie zlacza od gory byloby klopotliwe do podlaczenia prototypu

235

<troll>Pitolisz, do Opalenicy jeździło się pociągiem i nie było problemu z wożeniem Atari z monitorem. Ten drugi to nawet się przydał, gdy w przedziałach zabrakło miejsca. ;)</troll>

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

236

nosty: a nie prosciej jakikolwiek zasilacz usb (majacy zwykle "duze" gniazdo usb)? ja taki bede mial pod reka, abys tylko mial kabel, ktory podpinasz pod notebooka. na miejscu przetestujemy ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

237

jellonek napisał/a:

nosty: a nie prosciej jakikolwiek zasilacz usb (majacy zwykle "duze" gniazdo usb)? ja taki bede mial pod reka, abys tylko mial kabel, ktory podpinasz pod notebooka. na miejscu przetestujemy ;)

Bardzo chetnie sprawdze ten zasilacz, ale jak pisalem problem musi byc bardziej finezyjny. Obstawiam ze uklad zarzadzajacy dev kitem sie wtraca, bo pad nastepuje zawsze po takim samym czasie. Ale byc moze napiecie z Atari jest troche nie teges, albo dev kit ciagnie za duzy prad ze złącza carta w Atari (choc to chyba niemozliwe skoro z powodzeniem zasila sie z USB).
Proby zasilania ze zlacza carta robilem pierwszy raz dzis rano i troche nie mam czasu tego badac teraz.

238

@nosty spróbuj jeszcze z joysticka zasilić.

Sikor umarł...

239

USB ma dwa różne tryby prądowe: 100 i 500mA. Normalnie urządzenie chcące się ładować z portu komputera negocjuje z nim ten wyższy, jeśli chodzi tylko o przesyłanie danych, to niższy. Laptop chodzący na baterii może - w przypadku takich ustawień oszczędzania energii - odmówić udzielenia zasilania o wyższej wydajności.

Z zasilaczem na USB oczywiście się już nic negocjuje, daje ile może :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

240

wieczor: to nie z laptokiem byly problemy, a z atarka. czuje ze zasilator nie dal rady i na to i na to, dajac zbyt slaby prund.

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

241

jellonek napisał/a:

wieczor: to nie z laptokiem byly problemy, a z atarka. czuje ze zasilator nie dal rady i na to i na to, dajac zbyt slaby prund.

Wypluj i odpukaj. Gdyby tak bylo to plytki prototypowe ktore wlasnie sie robia bylby do wyrzucenia.

Wg mnie to prawie niemozliwe. Chyba ze na +5V na porcie cartridga sa jakies ograniczenia w porownaniu z reszta Atari.
W tym komputerze prawie nic nie ma (oprocz SIO2IDE z pamiecia flash zamiast dysku).

242

Odkopuję temat: jak idzie z Tomkiem?

Atari 800XE plus inne oraz pozostałe.

243

Na SV2k12 preznetowal sie calkiem niezle...

244 Ostatnio edytowany przez nosty (2013-03-20 15:59:22)

Robota nieocenionego Sebana.
Trochę się to wszystko przeciąga, jak to zwykle, ale cart przeszedł dziś testy i mam już pewność że istnieje w postaci normalniejszej niż pająk z drutów i działa stabilnie. 
Wracam do pracy nad rdzeniem, Seban testuje samodzielną pracę z FLASH'em na pokładzie.

Tomek-8 proto

Tomek-8 proto

245

No i git. Czekamy na finał!

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

246

fajnie sie prezentuje...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

247

lekko OT, to Ty generujesz cały obraz podczas powrotu ramki? ja cię kręcę, jakim kwarcem taktowany jest ten procek, że się wyrabia? niepojęte...

248

Oooo, Seban się z terminem wyrobił ;P

Sikor umarł...

249

@bezrobotny - jest tak jak mowisz. Procek ma kwarc 8MHz, ale wewnętrznie robi z tego 40MHz. Pierwsza wersja rdzenia będzie najprawdopodobniej pozwalała na narysowanie tła i nałożenie na nie do 32 duszków, choć ich rzeczywista max. ilość będzie zależeć od rozmiarów i trybu rysowania.

@Sikor - i znów te same uszczypliwości. To jest hobby i ja nie stawiam terminów ludziom, którzy mi bezinteresownie pomagają. Może dlatego robią to chętnie i poświęcają swój czas.

250

swietnie ze projekt nabiera realnych ksztaltow

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.