476

niech każdy używa co chce, niech to będą nawet rozkazy Z80, niech tylko umieści odpowiednią informację wyświetlaną na legalach przed uruchomieniem właściwej części

z pytaniem, czy zgadzasz się uruchomić program wykorzystujący nielegalne instrukcje procesora ?

i wszystko będzie zgodnie z prawem :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

477 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-11-27 22:54:09)

xxl napisał/a:
Pin napisał/a:

Sprawdziłem jeszcze raz. Na standardowym przeplocie Mazazem wykrzacza się w czasie ładowania

musze Cie zmtwic... teraz przeprowadzilem videokonferencje z centrala w Ladku...

standardowa plombowana boxowa atari 1050... formatowanie wykonane standardowy przeplot (jedyny) gra i xbios nagrany...

i wszystko pieknie smigusia slodziusio.


kolejne zmartwienie: centrala sprawdzila ladowanie na standardowej stacji atari 810 http://atariki.krap.pl/index.php/810

i tez dziala wysmienicie... hlip hlip

(ale kawal stacji ... na oko 2x wieksza od 1050)


---

tebe napisał/a:

z pytaniem, czy zgadzasz się uruchomić program wykorzystujący nielegalne instrukcje procesora ?

nie. kazdy kto nie zgadza sie na uzywanie niepublikowanych instrukcji procesora niech wymieni procesor na 16 bitowy - to daje pewnosc ze optymalizowany program nie zadziala.

---
@Pin: ale jest tez dobra wiadomosc... dodam 3 bajty do xbiosa i bedziesz mogl uzywac swojej totalnie zakwaszonej stacji - nawet jak bedzie czytala 3x wolniej niz inna to zadziala :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

478

xxl napisał/a:

standardowa plombowana boxowa atari 1050... formatowanie wykonane standardowy przeplot (jedyny) gra i xbios nagrany...

i wszystko pieknie smigusia slodziusio.


kolejne zmartwienie: centrala sprawdzila ladowanie na standardowej stacji atari 810 http://atariki.krap.pl/index.php/810

i tez dziala wysmienicie... hlip hlip

(ale kawal stacji ... na oko 2x wieksza od 1050)

Wiesz co - mam to gdzieś. Starałem się pomóc i właśnie przestałem się starać.

@XXL - Co do nielegali i Mazazem. Faktycznie wyśmienity przykład. Kwadratowy ludek A zmierza do prostokątnego tunelu B. Wiesz co XXL - nie muszę się męczyć w to grając.

@XXL - SlightSID - dobry przykład programu na zamówienie, którego zamawiający nie używa, bo wg. niego jest źle napisany. Powoduje konieczność używania czegoś, co jest niewygodne. Zamawiający ma program w dupie. O to chodziło?

@XXL - Kupić Ci Atari z ECI?  - albo Ci je dam, a stryjek zafunduje Ci rozszerzenie pamięci. Tak powiedział ;)-

Odnoszę wrażenie, że 80% forumowiczów nie potrafi czytać ze zrozumieniem. Może trzeba napisać prosto:

QUIZ:
Czym różni się używanie nielegali bez sensu od używania nielegali z sensem?

Odpowiedzi:

a. niczym
b. różni się sensem
c. nie różni się bezsensem

:)

Kontakt: pin@usdk.pl

479 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-11-27 22:59:31)

xxl napisał/a:

@Pin: ale jest tez dobra wiadomosc... dodam 3 bajty do xbiosa i bedziesz mogl uzywac swojej totalnie zakwaszonej stacji - nawet jak bedzie czytala 3x wolniej niz inna to zadziala

Pin napisał/a:

Kupić Ci Atari z ECI?  - albo Ci je dam, a stryjek zafunduje Ci rozszerzenie pamięci.

nie istnieje xe gs z ECI


Pin napisał/a:

SlightSID - dobry przykład programu na zamówienie, którego zamawiający nie używa, bo wg. niego jest źle napisany. Powoduje konieczność używania czegoś, co jest niewygodne. Zamawiający ma program w dupie. O to chodziło?

zaraz... a kto zamawial tego plajera? pierwsze slysze.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

480

1. jeśli pomogło - to ok. Sugestia się przynajmniej do czegoś przydała.

2. xegs bez eci? - istnieje rozwiązanie dla xegs wyprowadzające ten standard na zewnątrz w postaci złącza.

3. Player wg. min. pobożnej prośby Strykera. Domniemam, że istnieje.

Kontakt: pin@usdk.pl

481

ad.1 oczywiscie ze sie przydala. wsoja droga stacja 810 robi sto razy lepsze wrazenie od 1050, po dzisaiejszej sesji jestem jej goracym wielbicielem.

ad.2 juz mowilem zadnych operacji plastycznych

ad.3 przeciez jest plajer Swietego grajacy na SlightSID uzywajacy dos. raz ja go patchowalem a pozniej nawet Swiety oficjalnie wydal. (chyba)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

482

ad.1 - to miło.

ad.2 - ok, szanuję to.

ad.3 - nie miałem takiej świadomości w temacie, lecz być może chodziło o fakt, że player Świętego (ten na pokeya, czyli protoplasta) średnio radził sobie w chwili, gdy coś było ulokowane w pamięci Atari tak, że stanowiło problem. Czyli chodziło o relokowanie modułu (o czym pisałeś). Dos tutaj nie jest problemem, wystarczy zrobić to, co zrobił Epi w SapEmu. Kopia ramu liniowego <64k do ext .. i odwrotnie. Proste, szybkie i skuteczne. Na wszystkim działa bez zbędnych dodatków.

Kontakt: pin@usdk.pl

483

Pin-ek pewnie prądu Ci nie starcza w Atarce, tyle tego tam masz

zdajesz sobie też sprawę że jeśli coś komuś nie działa, to pewnie chodzi o Pinokia, to już swoisty folklor scenowy, nikt tak nie zgłasza tylu problemów jak 'Drewniany Czueń' :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

484

To dobrze, ze jest pod reka taki dobry "poligon" testowy. Jak pojdzie u Pina to wszedzie pojdzie ;)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

485

dokładnie :)

486

bo coraz mniej ludzi testuje soft na real_hardware, większość jedzie po emulatorze a tam, to prawie zawsze znajdzie się sposób na odpalenie opornego oprogramowania ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

487

no wlasnie, ten komputer (kompo machine) w trybie emulacji to ciagle tylko prawie atari, ale jak widac nie zawsze znadzie sie sposob na odpalenie zwyklego oprogramowania...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

488

przestań pier*** dolić głupoty. Uprzejmie proszę ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

489

Ludzie, dajcie już sobie siana. Żaden z was poglądów nie zmieni, więc nie ma sensu wałkować tego flame'a przez następne 20 stron... :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

490

... przynajmniej wiadomo, że scena wciąż żyje ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

491

================= Gruba KRESKA =================================

492

Zapomnij :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

493

xxl napisał/a:

no wlasnie, ten komputer (kompo machine) w trybie emulacji to ciagle tylko prawie atari, ale jak widac nie zawsze znadzie sie sposob na odpalenie zwyklego oprogramowania...

i ja mam tytul "Podkasetarz Trollowiec"? xxl z tym "trybem emulacji" pisanym wylacznie dla wkurwienia czytajacych przebija nawet mnie...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

494

To moze napisz jeszcze do autorow wikipedii, ze cie wkurwia to, ze napisali to co jst w datasheetcie:

wikipediaPL napisał/a:

Tryb emulacji pozwalający na uzyskanie pełnej sprzętowej i programowej zgodności z 6502 (z wyjątkiem nieudokumentowanych rozkazów)

wikipediaEN napisał/a:

Emulation mode allows complete software compatibility with the 65C02, excepting undocumented opcodes.

http://pl.wikipedia.org/wiki/WDC_65816/65802
http://en.wikipedia.org/wiki/WDC_65816/65802

Po co ograniczac sie tylko do forum :) Jak sie wkurwiac to na caly swiat :) Zostan drugim Brunonem K. i niczym Franz Maurer zrob porzadek :)

495 Ostatnio edytowany przez BartoszP (2012-11-29 12:04:25)

@wieczor: zapomniałem
@jellonek: im bardziej czytam stronę 45 z tego http://www.westerndesigncenter.com/wdc/ … manual.pdf tym bardziej umacniam się w tezie, że tryb 6502 to nie jest natywny tryb 65816. Z faktami nie ma co dyskutować.
@mazi: wystarczy się zarejestrować i samemu poprawić Wiki.

496 Ostatnio edytowany przez wieczor (2012-11-29 12:04:49)

Ok, nie ma się co wkurzać o nieprecyzyjną definicję słowa. Jak wam się tak podoba to niech będzie emulacja. I co z tego wynika?

Dla osoby technicznej, a nie humanisty, powinno być to lepiej widoczne - dlaczego i co nazywamy emulacją, a co nie.

Rozkazy 6502 są rozkazami 65816. Rejestry 6502 są rejestrami 65816. Rozkazy te działają na tych rejestrach jak w 6502. Gdzie emulacja?

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

497 Ostatnio edytowany przez jury (2012-11-29 12:07:15)

a tam :P

498 Ostatnio edytowany przez mazi (2012-11-29 12:11:38)

wieczor napisał/a:

I co z tego wynika?

Ze nie jest w pelni zaimplementowana :)
I wynika to samo, ze rownie dobrze mozna puszczac dema na compoty z emulatora na pc.

BartoszP: ja to mam gdzies co tam jest :) I tak nigdy nie uzyje tego procka. Nie jestem nim zainteresowany. Zabawna jest tylko ta przepychanka o to, ze wedlug niektorych, w datasheet wkradl sie ludzki blad i oni wiedza lepiej co tam powinno byc napisane :)

499

mazi napisał/a:
wieczor napisał/a:

I co z tego wynika?

Ze nie jest w pelni zaimplementowana :)
I wynika to samo, ze rownie dobrze mozna puszczac dema na compoty z emulatora na pc.

Nie równie dobrze, bo emulacja z reguły jest w pełni zaimplementowana i w emulatorze na PC nieopublikowane opcody działają. A tu nie ma żadnej implementacji, mamy do czynienia z tą samą strukturą, tylko, że rozszerzoną.

Jakoś przy 386 nikt nie mówił, że emuluje on 8086 czy 80286. A sytuacja jest identyczna. 386 jest procesorem 32-bitowy, 8086 i 80286 - 16 bitowymi. 386 ma rozszerzone rejestry i nowe rozkazy. Na pewno nielegale z  86 i 286 nie działają. Jeśli jednak odpalisz DOSa nie ma mowy o żadnej emulacji - jest tryb 16-bitowy, natywnie wykonywany przez 32-bitowy procesor. Znajdź różnicę.

Nie wiesz we wszystko co jest gdzieś napisane, bo ludzie uwielbiają używać słów, których znaczenia nierozumieją. Najsłynniejsze przykłady to "interaktywny" i "multimedialny", które się doczekały tylu bzdurnych zastosowań w jak najbardziej poważnych dokumentach, że szkoda gadać.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

500 Ostatnio edytowany przez Fox (2012-11-29 12:26:00)

Sprawdzenie, czy A=X=$FF:

    sbx #$ff
; X=0, Z=1, C=1 <=> A=$FF, było X=$FF

Obliczenie średnich z nibbli:

    lda src1
    ldx src2
    sax tmp
    eor src2
    alr #$ee
    adc tmp
; A[7:4] = (src1[7:4] + src2[7:4]) / 2
; A[3:0] = (src1[3:0] + src2[3:0]) / 2

Inny sposób:

    lax src1
    eor src2
    alr #$ee
    eor #$ff
    adc #1
    sta sbx+1
    lda src2
sbx sbx #0
; X[7:4] = (src1[7:4] + src2[7:4]) / 2
; X[3:0] = (src1[3:0] + src2[3:0]) / 2

Z zaokrągleniem w górę:

    lax src1
    eor src2
    alr #$ee
    sta sbx+1
    txa
    ora src2
    tax
sbx sbx #0
; X[7:4] = (src1[7:4] + src2[7:4] + 1) / 2
; X[3:0] = (src1[3:0] + src2[3:0] + 1) / 2
https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE