376

Pin napisał/a:

Przywiozę Ci na SV wersję Mazazem, która ładowana po SIO na dowolnie dostarczonej przez Ciebie Atarce nie zadziała

Chyba chcesz udowadniac w stylu z poprzedniej epoki, ze dajcie mi winnego a paragraf sie znajdzie :)
Wersja Mazazem sciagnieta ze strony xxl'a na mojej LDW2000 (standardowa) + atari (rozne, niezaplombowane) dziala.
Masz u siebie tyle gratow, ze bankowo znajdziesz stacje, z ktorej pojdzie :)

377

@xxl: Mógłbyś dodać do swoich programów jeszcze rozpoznawanie typu cpu i malować tęczę :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

378

poco mam sprawdzac czy atari ma 6502C? mam tez sprawdzac czy atari ma ANTIC, POKEY, PIA, GTIA?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

379 Ostatnio edytowany przez mono (2012-11-23 17:59:26)

Oczywiście! I jeszcze GTIA fix.

Edit: No bo widzisz, nie wszystkie GTIA w Atari sprawnie działają...

Edit 2: A historia zna przypadki FGTIA, które nie pokazuje 1 sprajta jak należy.

Edit 3: Testowanie POKEYa też nie byłoby złe, bo są fabryczne płyty z mitycznymi kondensatorami (albo rezystorami), które utrudniają komunikację z HS index = 0.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

380

mono napisał/a:

Edit: No bo widzisz, nie wszystkie GTIA w Atari sprawnie działają...

a to nie jest dzialka programow do sprawdzania komputera? po co kazda gre integrowac z programem testujacym komputer?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

381 Ostatnio edytowany przez mono (2012-11-23 19:56:04)

No to są fabryczne maszyny sprzedawane przez firmę Atari. One nie są "uszkodzone" - to normalny sprzęt.
Poza tym nic nie zastąpi radości wynikającej z niemożności odpalenia programu na niestandardowym komputerze Pinokia :P

Edit: Jeszcze są wersje PAL i NTSC, ale do tego to masz akurat rejestr, co prawdę Ci powie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

382

mazi napisał/a:
Pin napisał/a:

Przywiozę Ci na SV wersję Mazazem, która ładowana po SIO na dowolnie dostarczonej przez Ciebie Atarce nie zadziała

Chyba chcesz udowadniac w stylu z poprzedniej epoki, ze dajcie mi winnego a paragraf sie znajdzie :)
Wersja Mazazem sciagnieta ze strony xxl'a na mojej LDW2000 (standardowa) + atari (rozne, niezaplombowane) dziala.
Masz u siebie tyle gratow, ze bankowo znajdziesz stacje, z ktorej pojdzie :)

Czy dociera do Ciebie może taka informacja, że chodzi o przeplot sektorów. Jaki ma to związek z ewentualnymi rozszerzeniami? Umiesz czytać ze zrozumieniem, Mazi? ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

383

Napisz dokladnie jaka masz stacje - dokladnie. czy to ta sama stacja z ktora masz problemy od 2004 ? http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 187#p28187

;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

384

Pin: pisales o przeplocie i US wiec chyba dobrze zrozumialem albo Ty nie potrafisz precyzowac swoich mysli. U mnie dziala :P
BEZ ZADNYCH KOMBINACJI!1
:)

385

Sikor napisał/a:
Pin napisał/a:

@Sikor: a co nielegale wniosły do AlleyCat? - pytam, bo nie wiem. Jest to chyba dobry przykład na użycie czegoś niekoniecznie potrzebnego ;)-

Nie jestem programistą, nie znam się, ale tam ponoć nawet dźwięki są na nielegalach.

W muzyce Alley Cat dwukrotnie został wykorzystany rozkaz LAX abs. Jego użycie w tym kodzie nie oszczędza żadnego bajtu ani cyklu - jedyne uzasadnienie to, jak wspomniał Jellonek, obfuskacja kodu. Można też bardzo łatwo zastąpić go standardowymi rozkazami, co ku uciesze garstki użytkowników 65816 właśnie uczyniłem:
http://asma.scene.pl/changeset/749

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

386

Szkoda, że atarowcy nie potrafią "zjednoczyć sił" i każdy chce do upadłego forsować swoje racje, nawet gdy nie oznacza to wymiernych korzyści, tylko "fakt postawienia na swoim" ;)

387

cos w tym jest...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

388

czyli oprocz optymalizacji pod wzgledem szybkosci i/lub dlugosci kodu moga slozyc takze do "zaciemniania" kodu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

389

Nieaktualne. Działało do momentu do którego deassemblery nie obsługiwały nielegali :) Jak widać - już nie działa :)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

390

:-)

nie chodzi o deasemblery tylko o czlowieka, ktory program analizuje.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

391

Fox napisał/a:
Sikor napisał/a:

Nie jestem programistą, nie znam się, ale tam ponoć nawet dźwięki są na nielegalach.

W muzyce Alley Cat dwukrotnie został wykorzystany rozkaz LAX abs. Jego użycie w tym kodzie nie oszczędza żadnego bajtu ani cyklu - jedyne uzasadnienie to, jak wspomniał Jellonek, obfuskacja kodu. Można też bardzo łatwo zastąpić go standardowymi rozkazami, co ku uciesze garstki użytkowników 65816 właśnie uczyniłem:
http://asma.scene.pl/changeset/749

A co z resztą gry? Pójdzie na 65816 czy nadal bez szans??

Sikor umarł...

392 Ostatnio edytowany przez Pin (2012-11-24 21:51:59)

@XXL - ale nie wynika z tego, że mam jakieś problemy ze stacją. Jest sytuacja akurat taka, że ciężko mi jest zmusić ową stację do formatowania ze szybkim przeplotem w standardowej transmisji 19200 bitów / sekundę. W związku z tym, np. jako użytkownik nie doktoryzuję się w temacie, tylko zapisuję grę w standardzie (czyli czymś jak najbardziej dziewiczo - nienaruszalnym) i ładuję program na Atari ze standardowym procem z (powiedzmy) wyłączonymi dopałkami, bo jak sądzę 1MB ramu i stereo nie robi tutaj jakiegoś wielkiego halo. I co - i w czasie ładowania gra się wykrzacza. Dlatego też zgłaszam problem i widzę, że niczego nie sprawdzałeś, lub też nie masz realnego hardware by to sprawdzić. Dziwne, bo to ja mam ponoć jakieś cuda w sprzęcie. Okazuje się jednak, że takie SIO2SD zawsze poda Ci sektory z szybkim przeplotem i problem jest niezauważalny. Problem też jest jednak w tym, że XF551 nawet z ultraspeed jest bardziej natywnym hardware'm niż SIO2SD. Widzisz, to jest właśnie kwestia wybiórczego gloryfikowania rozszerzeń, sprzętu, standardów i tego, co jednemu pasuje a innemu nie. Nie mówię by iść jak stado baranów za większością - nie, chodzi tylko o racjonalne podejście do tematu i uwzględnienie dość przeciętnych standardów, które wytycza to, co dzieje się na scenie ogólnie. Nie wiem, czy dobrze to ująłem i czy dobrze mnie zrozumiałeś.

Istnieje oczywiście ostatnia możliwość - idziemy w maliny i będziemy wszystko uruchamiać na emulatorach, bo co gra / demo / coś tam - każdy będzie się zastanawiał jak to ruszyć na realnym sprzęcie. I nie pisz teraz proszę nic o xBios, bo ten wspiera ułamek tego, co można spotkać w temacie urządzeń "pamięci masowej".

W w/w temacie była mowa o przeplocie - ok. Teraz mówię, że akurat istnieje jakiś tam problem w std 19200. Nie mam jednak z tym problemu w trybie US, co nie jest dla mnie jakąś wadą, bo mając US mam gdzieś transmisję STD. Normalna sprawa. Nie po to mam US w stacji i nie po to zakładano 20-25 lat temu US, Toms'a czy Tygrysa by zamęczać się tym, co było. To w czym problem jest? - chyba w tym, że przy zmianie prędkości odczytu ze stacji po SIO gra się rozjechała, bo nie jest w stanie obsłużyć czasowo niczego więcej niż szybki przeplot w 19200 ... na dodatek transmisji sztucznie ograniczonej prze xBios :)

Kapici? ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

393

Pin...twardy jesteś w swych osądach jak jesion... i równie elastyczny.....
Przy takim podejściu standardowy procesor w Atari jest najbardziej standardowy od 25 lat i nie ma co z tym dyskutować.
A skoro producent takie dawał i działają jak działają, to czemu XXL nie ma prawa z tego korzystać ? Bo może coś komuś nie zadziała ? Bez żartów... wyluzuj...to, że na paru komputerach będzie problem, w tym z twoim,  to nie powód do traumy....z tym da się żyć :)

394

@Pin, masz problem z ladowaniem ze stacji SN360 i XF551?

pisz konkretnie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

395

niedługo dojdzie do sytuacji że ktoś będzie miał pretensje że program używa koloru zielonego albo innego który jego monitor czy TV akurat nie wyświetla poprawnie, stąd wniosek aby nie używać takich kolorów w przyszłych produkcjach

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

396 Ostatnio edytowany przez Pin (2012-11-25 00:50:43)

BartoszP napisał/a:

A skoro producent takie dawał i działają jak działają, to czemu XXL nie ma prawa z tego korzystać ?

Ma prawo - tylko pytam się po co. Czy ktoś wykodował dostatecznie wystarczający powód do 2012 roku? Nie. Więc nie neguje "niepublikowanych" jeno czekam bezskutecznie na efekty. Siwy włos sypie się powoli ;)_

@XXL - przecież pisałem już ze 20 razy, że Mazazem rozjechał się czasowo na std przeplocie i transmisji 19200 bd. Jak mam to inaczej opisać? - Brajlem? :D

Kontakt: pin@usdk.pl

397

tebe napisał/a:

jego monitor czy TV akurat nie wyświetla poprawnie

Proszę nie używać odbiorników telewizyjnych marki Panaskanik. Niepoprawnie wyświetlają muzyczki ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

398

sikor: 0xf player tylko interesowal, wiec raczej w reszcie kodu cos jeszcze sie znajdzie...

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

399

BartoszP napisał/a:

wyluzuj...to, że na paru komputerach będzie problem, w tym z twoim,  to nie powód do traumy....z tym da się żyć :)

Oczywiście - da się. Jak na razie tracimy 1% względem "problematycznej" kompatybilności w stosunku do mikroobecnych i niewiedzieć jak przyszłych tzw. rozszerzeń. Mimo wszystko szkoda, bo np. dopałka Pasia opracowywana przez wiele lat czeka i wiele nowego wnieść do tematu może.

Kontakt: pin@usdk.pl

400

Pin napisał/a:

@XXL - przecież pisałem już ze 20 razy, że Mazazem rozjechał się czasowo na std przeplocie i transmisji 19200 bd. Jak mam to inaczej opisać? - Brajlem?

czyli jesli dyskietka jest formatowana na zwyklej nieprzerobionej stacji (taka stacja formatuje z przeplotem standardowym) to mazezam sie nie wczytuje - tak?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.