1

http://madteam.atari8.info/index.php?prod=fx

informacje na temat sposobu realizacji efektów 2D spotykanych w demach 8-bit, na razie kilka, pewnie z czasem będzie więcej

staram się to przekazać w sposób uniwersalny, poprzez pseudo kod wzorowany na pascalu, tak aby każdy zainteresowany mógł to przełożyć na swój język

optymalizacja długości czy szybkości przykładowego pseudo kodu jest drugorzędna

może pomoże to komuś zacząć pisać jakieś demko, interko :)

jakieś pomysły na opis innych efektów niż aktualnie występujących na stronie ?

p.s.
jeśli ktoś chciałby dorzucić kamyczek do ogródka, dodać opis jakiegoś efektu który da się przedstawić pseudo kodem to jestem otwarty na współpracę

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

fajne fajne

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

3

Rewelacja. Tego wlasnie potrzebowalem bo wbrew pozorom ciezko takie opisy w sieci znalezc. Calkiem niedawno na przyklad szukalem opisu zoomrotatora i nie znalazlem nic fajnego... no i jest:)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

4

dobry pomysl.

poczytalbym tez o sinus scrollach, zoom scroller i innych scrollach :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5 Ostatnio edytowany przez grzeniu (2012-11-20 09:30:14)

Sam jestem ciekaw jak mógłby wyglądać illegal sinus scroller  ;)

Wracając do tematu przewodniego:
http://demo-effects.sourceforge.net/

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

6

grzeniu napisał/a:

jestem ciekaw jak mógłby wyglądać illegal sinus scroller

lepiej :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

w intrze do Inertia Playera popełniłem sinus scroller na nielegalach, jakież było moje zdziwienie gdy na 800XL Rocky-ego zamiast liter zaczęły pojawiać się śmieci, od tamtej pory nie używałem nielegali, może był to jakiś niestabilny, wtedy nie wiedziałem że mogą być stabilne i niestabilne

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

8

o sinus/zoom  scrollu mozna poczytac w barymagach

9

mozna prosic o to intro? jestem prawie pewny ze uzyles niestabilnego ANX # - tego samego uzyl autor G.I.L.P.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

grzeniu napisał/a:

Sam jestem ciekaw jak mógłby wyglądać illegal sinus scroller  ;)

Wracając do tematu przewodniego:
http://demo-effects.sourceforge.net/

właśnie ta strona zainspirowała mnie aby stworzyć coś podobnego, z tym że źródła efektów tam podanych są w C, jeśli taki Sikor miłośnik Basica / Turbo Basica albo inny osobnik miłujący Action! itp. będzie chciał z tego skorzystać będzie musiał rozbroić całość i sprowadzić do pierwotnego wzoru od którego wszystko się zaczęło

moim celem jest podanie tego pierwotnego wzoru, który potem każdy wg swoich potrzeb, możliwości przekształci, zoptymalizuje i zagmatwa tak że trudno będzie pojąć skąd się to wzięło

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

11

Czekamy na więcej w pseudokodzie ! Taki czy inny ludek będzie mógł zawsze to lepiej strawić.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

12

Idea szczytna, ale nie oczekiwalbym naglego wysypu demek :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

13

Ja tam już dawno o coś takiego marudziłem :) Także fajnie, że powstaje.

BTW. Mam napisane kiedyś przez pr0be'a opisy kefrenów i raster barów - jeżeli dostanę jego błogosławieństwo, to podeślę.

grzybson/SSG^NG

14

Niezle.

Tebe: popraw linka do pliku http://madteam.atari8.info/fx\5Ctwister.7z ->  http://madteam.atari8.info/fx/5Ctwister.7z

15

http://madteam.atari8.info/fx/twister.7z

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

16 Ostatnio edytowany przez xeen (2012-11-21 12:11:11)

w HUGI SE są zebrane artki - trochę mix, ale można znaleźć kilka ciekawych rzeczy także pod kątem kodowania na Atari.

http://www.hugi.scene.org/online/coding/

PunBB bbcode test

17

tej strony nie znałem, sporo tam tego

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

18

No ja mowie o tym linku co masz na stronie http://madteam.atari8.info/index.php?prod=fx

19

Monsoft napisał/a:

Niezle.

Tebe: popraw linka do pliku http://madteam.atari8.info/fx\5Ctwister.7z ->  http://madteam.atari8.info/fx/5Ctwister.7z

poprawione

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

20

dodany opis TEXTURE-MAPPED TUNNELS, razem z przykładem w Delphi

tunele są tak łatwe do realizacji że aż trudno odmówić sobie zrealizowania jakiegoś :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21

dziwnie robisz ten tunel

przechodze na tumiwisizm

22

tzn. co w nim dziwnego, jak Ty robisz tunel ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

23

efekty typu tunel robilo sie na pc na displejsment mapie, najprostrza przeliczala wspolzedne liniowe na polarne (arcus tangensem? nie pamietam) i wychodzil z tego okragly tunel - przy dobraniu parametrow mozna bylo miec kwiotka albo inna konczynke
tak czy owak byla to jedna tabelka z upakowanymi danymi
po zastanowieniu robisz w sumie to samo, tylko dziwnie to nazywajac ;)

przechodze na tumiwisizm

24

teraz dodany przykład w Delphi dla Wormhola, kod generujący Wormhola, kilka parametrów można ustawić z poziomu programu, domyślnie liczy tablicę dla ekranu 320x200 px

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

25 Ostatnio edytowany przez tebe (2012-12-03 02:11:34)

uaktualniony przykład w Delphi dla Tunelu, liczy tablice dla ekranu 128x128

http://madteam.atari8.info/fx/tunnel.7z

rozszerzony o 3 różne wersje generowania tablicy, wersja o której wspomniał Candle jest pod #2

pod #3 dodatkowo Ceiling-Floor

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C