276

Pecus napisał/a:

bo tu i teraz NIE DZIAŁA

dziala :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

277

xxl, przecież to głupie

przechodze na tumiwisizm

278

odpowiadac Pecusiowi... mozliwe :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

279 Ostatnio edytowany przez AS... (2012-11-17 14:50:35)

Pin i reszta..
Qrka przecież jak jakaś praca będzie będzie z nielegalami to w czym problem "podpiąc na chwilę" inną maszynę ze stock 6502 ?
Ja jestem za nielegalami! A co :)
Jestem za 65816 a co!

Przecież każdy lubi to co chce.
Tylko uwarzam że wykluczanie nielegali bo compo machine ma 65816 to nie jest do końca normalne.
To jak by zabronić używania sio2usb bo officjalnie przy projektowaniu Atari nikt nie wspomniał o USB :P

Jak coś to mogę pomóc w przewaleniu pracy z nielegalami na sio2sd bądź sio2usb a później na ide+ bądź inne Side, jak by ktoś marudził że będzie z tym dużo roboty :P

Przez tyle lat kompo odbywa się na maszynie Pin-okia i chyba raz w głazach tylko Dely musiał podstawić swoje Xe aby praca zadziałała i problemu przecież nie było.

Wieć bądźmy za nielegalami i 65816 :)
Każdy wybierze co lubi.
Nie sądzę że przybędzie od razu 100 użytkowników 816 tak samo jak i 100produkcji z nielegalami :P

280

Niech rozkwita tysiąc kwiatów.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

281

AS... napisał/a:

Ja jestem za nielegalami! A co :)

To napisz coś chociaż z nimi ;)

AS... napisał/a:

Tylko uwarzam...

Warzy się piwo, nie słowa ;)

AS... napisał/a:

... że wykluczanie nielegali bo compo machine ma 65816 to nie jest do końca normalne.

Jeśli mnie pamięć nie myli, to nielegale były zabronione na compo już kilkanaście lat temu, mimo, że prace były odtwarzane na zwykłych prockach. Patrzymy kilka kroków do przodu...

282

@Wieczor - chciałbym mianować Cię moim osobistym rzecznikiem prasowym ;)- mogę dzięki temu wypowiedzi skrócić o 80-90% :D

@XXL - całodysk, lub nie - lecz związanie pliku gry z określonym środowiskiem uruchomieniowym i tylko z nim (xBios) bez możliwości odpalenia w jakichkolwiek innych warunkach jest jednoznaczne. xBbios na dzień dzisiejszy zapewnia mizerną kompatybilność w urządzeniami I/O. Takie są fakty. Wypraszam sobie, byś Atari 65XE i stację XF551 traktował jako sprzęt z kosmosu. To jest standardowy sprzęt bez szczególnych "usprawnień" w Twoim tego słowa rozumieniu. I jest to także standardowy sprzęt na którym oficjalny release gry nie działa i takie są smutne fakty. A szkoda. Zgłaszałem problem po to, byś jako autor miał możliwość poprawy własnego błędu, bo chyba tak to można właśnie nazwać. Ja na ten przykład - zawsze przyznaję się do swoich błędów, bo człowiek zawsze może się pomylić ;)-

@XXL - nie obrażaj Pecusia - niechaj ta rozmowa się czemuś przysłuży i zmotywuje do działania, a nie podzieli scenę na dwa fronty ;)- co byłoby zupełnie bezcelowym działaniem.

@As - patrz uwagi Vasco. Nigdy nikomu to nie przeszkadzało jak do tej pory i nikt też nie wykazał, że nielegale się do czegokolwiek pożytecznego przyczyniły. Wygodnictwo programisty nie stanowi argumentu. Jeśli jednak nie będzie innego wyjścia - to czemu nie. Pisałem o tym już bazylion razy.

... i co do podłączania na kompo dodatkowej maszyny celem prezentacji jednej pracy np. z nielegalami, lub innej niedziałającej z nieznanych przyczyn to chyba nie zdajecie sobie sprawy ile taka pierdoła potrafi usrać życie i zmarnować czasu. Przygotowanie, to przeważnie prawie cały dzień wyjęty z życia party, a dodatkowe komplikacje skutkują później marudzeniem, że kompo odbywa się 3 godziny po czasie. Wierzcie mi, nie zawsze wszystko jest takie proste jakim się wydaje. Dlatego cały czas mówię o tym, że jeśli coś nie jest uzasadnione koniecznością to unikajmy działań bezcelowych, bo wśród 8 - bitowców mamy ciekawą bazę jeśli chodzi o rozwój platformy przy którym zgodność w dowolną stronę niekoniecznie musi ucierpieć. Wystarczy określić podstawowe standardy i czegoś się trzymać. Temu właśnie przy okazji służą regulaminy kompo. Czy taka kwestia jest mało zrozumiała? ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

283 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-11-17 20:07:45)

Pin napisał/a:

@XXL - całodysk, lub nie - lecz związanie pliku gry z określonym środowiskiem uruchomieniowym i tylko z nim

i to stanowi o zakwalifikowaniu czegos jako calodysk lub file? w takim razie sparta dos generuje tylko calodyski - wiaze pliki z okreslonym srodowiskiem ;-)

co wiecej! dowolny dos tworzy calodyski. przyklad: zainicjuj dyskietke z dosem po czym plik dos na dyskietce przekopiuj - kasujac stary plik - i zapisz ten sam jeszcze raz na dyskietke - zabootuj. :-) opsss co sie stalo? DOS generuje calodysk :-)


Pin napisał/a:

@XXL - nie obrażaj Pecusia - niechaj ta rozmowa się czemuś przysłuży

obawiam sie ze ani Ty ani Pecus nie rozumie czym jest calodysk a czym plik. obraza jest trwanie w tym bledzie.


Pin napisał/a:

bo wśród 8 - bitowców mamy ciekawą bazę jeśli chodzi o rozwój platformy przy którym zgodność w dowolną stronę

ale ja juz pisalem, ze nie mam problemu z wystawianiem swoich prac na atari xl/xe w postaci plikow .avi skoro na zlotach jest problem ze znaleziemiem 8bitowego atari, a rozowj tej maszynki w strone 16bitow i wiecej mnie po prostu nie interesuje ale nie widze problemow zeby "konkurwac" z pracami na takie maszyny.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

284

xxl napisał/a:

i to stanowi o zakwalifikowaniu czegos jako calodysk lub file? w takim razie sparta dos generuje tylko calodyski - wiaze pliki z okreslonym srodowiskiem ;-)

widziałeś grę, lub demo zintegrowane ze Sparta DOS X tak, jak ostatni Mazazem z xBios? - nie istnieje coś takiego. Wniosek więc taki, że w obecnej postaci xBios daje niepełną namiastkę całodysku ;) -

xxl napisał/a:

obawiam sie ze ani Ty ani Pecus nie rozumie czym jest calodysk a czym plik. obraza jest trwanie w tym bledzie.

Obrazą jest używanie małej litery po kropce ;)- tak Ci odpowiem.

xxl napisał/a:

ale ja juz pisalem, ze nie mam problemu z wystawianiem swoich prac na atari xl/xe w postaci plikow .avi skoro na zlotach jest problem ze znaleziemiem 8bitowego atari, a rozowj tej maszynki w strone 16bitow i wiecej mnie po prostu nie interesuje ale nie widze problemow zeby "konkurwac" z pracami na takie maszyny.

Praktycznie wyłącznie jest to Twój problem, gdyż jako jedyny z twórców przez ostatnie kilkanaście lat podniosłeś w tej sprawie raban ;)-

Proponuję wrzucić na luz, zmienić tor wypowiedzi i zrobić na nielegalach coś godnego uwagi. Nielegale dla wygody są dla mnie bez sensu i dla takiego zachowania proszę się zaopatrywać we własny kompotowy hardware, lub prezentować prace z *.avi ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

285 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-11-17 22:19:45)

Pin napisał/a:

widziałeś grę, lub demo zintegrowane ze Sparta DOS X tak, jak ostatni Mazazem z xBios?

pewnie ze tak. zartujesz sobie? tu masz nawet tutorial jak pisac programy zeby dzialaly tylko pod sparta http://mads.atari8.info/mads.html#sdx

---
ok. powrot do tematu, o xbios albo mazezam odpowiem w odpowiednim watku

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

286

Programy użytkowe ukierunkowane pod SDX to jedna rzecz, a gry i dema dla całości to inna sprawa. Czy np. program do diagnostyki filesystemu Sparta DOS ma zadziałać na formacie AtaiDOS? - zastanów się 2 razy nim zapytasz,

Kontakt: pin@usdk.pl

287

Poza tym wszystkie te programy zadziałają od razu na dowolnym urządzeniu od standardowej stacji po SIO, przez wszystkie PBI, a w zasadzie nawet z filesystemem nie są związane i już dziś odpalą się z dyskietki w FAT na przykład.

Poza tym XXXL... ja to rozumiem,  że do poparcia głupiej tezy potrzebne są głupie argumenty... ale aż tak głupie... no bez przesady.

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

288

Pin, prosze Cie ....

"Do pracy wymagana jest SpartaDOS X." http://atariki.krap.pl/index.php/Toys

"Całość działa tylko pod SpartaDOS X." http://atariki.krap.pl/index.php/Core_Wars

"Program jest w binarnym formacie SpartaDOS X, i w innym DOS-ie nie będzie się dało go uruchomić." http://atariki.krap.pl/index.php/Aprplr

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

289

3 kiepskie przykłady z czego trzeci posiada lepszy zamiennik dla dowolnego dos'a lub inita. XXL i Sabo i Ludwiku Dorn - nie idźcie tą drogą :D

Kontakt: pin@usdk.pl

290 Ostatnio edytowany przez xxl (2012-11-17 23:43:26)

Pin napisał/a:

widziałeś grę, lub demo zintegrowane ze Sparta DOS X tak, jak ostatni Mazazem z xBios? - nie istnieje coś takiego.

przed chwila twierdziles ze cos takiego nie istnieje :-) a czy te programy i gry sa ciekawe czy nie to nie bede ocenial bo nie mam rozszerzonego atari o sparte dos x i nie sprawdze.

Pin napisał/a:

XXL i Sabo i Ludwiku Dorn - nie idźcie tą drogą

nie pojde, zreszta nie mam jak - nie mam sparty :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

291

xxl napisał/a:

przed chwila twierdziles ze cos takiego nie istnieje :-) a czy te programy i gry sa ciekawe czy nie to nie bede ocenial bo nie mam rozszerzonego atari o sparte dos x i nie sprawdze.

... i dobrze, bo nie ma takiej konieczności. Jest zamiennik dla /nie/userów SDX, więc problem nie istnieje, lub programy nie są interesujące w ogólnym tego słowa rozumieniu. Dokładnie tak samo jak nielegale w obecnej postaci. Są bezzasadnie użyte, bez sensu i bez racjonalnego przesłania. Przynajmniej do czasu w którym ktoś zaistniały stan rzeczy będzie w stanie sensownie zmienić. Jak na razie, to są tylko wielkie słowa bez pokrycia w rzeczywistości i temat postrzegany przez wielu jako flame. A szkoda ;)-

Kontakt: pin@usdk.pl

292

Pin napisał/a:

Wypraszam sobie, byś Atari 65XE i stację XF551 traktował jako sprzęt z kosmosu. To jest standardowy sprzęt bez szczególnych "usprawnień" w Twoim tego słowa rozumieniu. I jest to także standardowy sprzęt na którym oficjalny release gry nie działa i takie są smutne fakty. A szkoda. Zgłaszałem problem po to, byś jako autor miał możliwość poprawy własnego błędu, bo chyba tak to można właśnie nazwać.

Na moim Atari 65XE i stacji XF551 MazezaM wczytuje się, uruchamia i działa całkiem normalnie.


Pin napisał/a:

... i co do podłączania na kompo dodatkowej maszyny celem prezentacji jednej pracy np. z nielegalami, lub innej niedziałającej z nieznanych przyczyn to chyba nie zdajecie sobie sprawy ile taka pierdoła potrafi usrać życie i zmarnować czasu. Przygotowanie, to przeważnie prawie cały dzień wyjęty z życia party, a dodatkowe komplikacje skutkują później marudzeniem, że kompo odbywa się 3 godziny po czasie. Wierzcie mi, nie zawsze wszystko jest takie proste jakim się wydaje.

A mnie się wydaje, że sam sobie stwarzasz problem używając do prezentacji prac swojej rozbudowanej maszyny. Wcale się nie dziwię, że przygotowanie wszystkiego potrafi usrać życie, zmarnować czas, wyjąć cały dzień z życia i w końcu opóźnić kompo o 3 godziny. Nie zrozum mnie źle - ja nie wyobrażam sobie kompotów prowadzonych przez kogoś innego i zaczynających się punktualnie. Atarowskie kompoty = Pin + opóźnienia i problemy z uruchomieniem prac! Tak musi być i gdyby było inaczej, to byłbym zawiedziony ;)
Jeżeli jednak zaczynasz już narzekać na te problemy, to raczej nie zwalaj winy na innych, że nie piszą swoich prac pod konfigurację Twoje komputera (w Twoim mniemaniu standardowego), bo to nie ich wina. Mnie wszystkie dema, grafiki i muzyczki z kompotów ostatnich lat działają bez żadnych problemów na moim Atari ładowane przez SIO2SD.
Ja naprawdę Tobie wierzę, że w tej chwili nie wszystko jest takie proste... Użyj zwykłego Atari z np. SIO2SD i wtedy zobaczysz, że jednak wszystko... może być proste! :)

293 Ostatnio edytowany przez Vasco/Tristesse (2012-11-18 00:31:12)

Dobra, może przestańmy gadać, że to są całodyski, bo dajemy tylko niezły punkt oporu (bo skoro jest wpis w katalogu, to jest plik, nie?).

Skupmy się na tym dlaczego ten plik nie działa ze stacji wyprodukowanej przez Atari? ;)

Chyba czas na krytykę wybieraczki banków pamięci. W ogóle co to za zwyczaje, żeby sobie ich nie móc wylosować...

294

AS... napisał/a:

Tylko uwarzam że wykluczanie nielegali bo compo machine ma 65816 to nie jest do końca normalne.

Nie wiem czy zauważyłeś, ale nikt ich nie wyklucza. Sprzęt ze stockowym procesorem na takie okazje jest pod ręką, zostało to powiedziane wprost. Każda produkcja przed prezentacją może zostać przetestowana czy chodzi i w razie czego podejmowane są stosowne akcje.

W dyskusji chodzi o sens stosowania nielegali. Możesz zastosować, na compo da radę odpalić. Ale chodzi o sens, bo nikt jeszcze nie pokazał produkcji w której nielegale są potrzebne. Jedyną zaletą z ich stosowania jest ograniczenie kompatybilności do fabrycznie wbudowanych procesorów :) Jak na razie.

xBios to osobna sprawa - nabierze on jakiegoś sensu, gdy zacznie chodzić pod dowolnym atarowski sprzętem i filesystemem.

Pin napisał/a:

@Wieczor - chciałbym mianować Cię moim osobistym rzecznikiem prasowym ;)- mogę dzięki temu wypowiedzi skrócić o 80-90% :D

Nie ma sprawy :) Czasem wypowiadam się dość rozwlekle i szczegółowo, bo zauważyłem, że prawie wszystkie konflikty między ludźmi biorą się z tego, że ktoś kogoś źle zrozumiał - niektórzy mają mi za złe, że tłumaczę im coś jak debilom, taki belferski nawyk :)

A w ogóle trochę mnie męczy ta dyskusja, bo mam wrażenie, że tu każdy doskonale wszystko rozumie, tylko włączył sobie tryb trollowania, na zasadzie - a nie przekonasz mnie i ch.. :) Myślę, że trzeba poczekać do SV, bo bez flaszki dalej nie pójdzie :D

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

295

wieczor napisał/a:

W dyskusji chodzi o sens stosowania nielegali.

w tej dyskusji chodzi o przyklady optymalizacji z uzyciem nieudokumentowanych kodow. optymalizacji pod katem szybkosci lub dlugosci programu. dzielenie sie spostrzezeniami...

a swoja droga na 256 kodow tylko 151 jest udokumentowanych - na oko pewnie jakies ?65%? czyli cchesz ograniczyc wykorzystywanie zasobow 6502C do tych 65%

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

296

Bo te pozostałe są pewno bardziej prądożerne i są niezgodne  protokołem z Kioto :) :)

297

larek napisał/a:

Mnie wszystkie dema, grafiki i muzyczki z kompotów ostatnich lat działają bez żadnych problemów na moim Atari ładowane przez SIO2SD.

... mnie też wszystko działa bez problemu z tym wyjątkiem, że operacje I/O zajmują (+-) 10-12 razy mniej czasu ;)-

Vasco/Tristesse napisał/a:

Skupmy się na tym dlaczego ten plik nie działa ze stacji wyprodukowanej przez Atari? ;)

... bo wystarczy zmienić przeplot sektorów na standardowy i obecne rozwiązanie z graniem muzyczki w czasie I/O (Mazamem) czasowo się rozjechało.

Kontakt: pin@usdk.pl

298

@BartoszP: albo trudne do zapamietania ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

299

Pin napisał/a:

... mnie też wszystko działa bez problemu z tym wyjątkiem, że operacje I/O zajmują (+-) 10-12 razy mniej czasu ;)-

Przed chwilą pisałeś:

... i co do podłączania na kompo dodatkowej maszyny celem prezentacji jednej pracy np. z nielegalami, lub innej niedziałającej z nieznanych przyczyn to chyba nie zdajecie sobie sprawy ile taka pierdoła potrafi usrać życie i zmarnować czasu. Przygotowanie, to przeważnie prawie cały dzień wyjęty z życia party, a dodatkowe komplikacje skutkują później marudzeniem, że kompo odbywa się 3 godziny po czasie

Więc albo wszystko działa bez problemu, albo przy niektórych pracach życie jest usrane, zmarnowany został czas, wyjęty z życia dzień i opóźnione kompoty. Skoro to nazywasz działaniem bez problemu, to cóż, niech tak będzie :P

Pin napisał/a:

... bo wystarczy zmienić przeplot sektorów na standardowy i obecne rozwiązanie z graniem muzyczki w czasie I/O (Mazamem) czasowo się rozjechało.

To po co zmieniasz? Utwierdzasz mnie tylko w przekonaniu, że cały czas sam sobie komplikujesz sprawę i powstaje z tego problem, który normalnie nie występuje.

300

gdyby tak zadac pytanie w odpowiednim watku to podejrzewam, ze rozwiazanie sie szybko pojawi... kto wie moze nawet autor by sie zainteresowal... ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.