Probowalem w jeden dzien oz zera napisac gre:
http://www.stonogra.pl/gry-puzzle-uklad … zezam.html
i prawie sie udalo ;-)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Atari 8-bit Rom Image File Explorer Nowa wersja przynosi szereg istotnych ulepszeń i nowych funkcji.
Atari Font Maker V1.6.16.0 Nowa wersja narzędzia do tworzenia fontów i map.
Turgen 9.4.0 Nowa wersja Turgen - popularnego narzędzia do tworzenia kaset dla komputerów Atari.
TileT Przeglądarkowy edytor map stworzony specjalnie z myślą o trybie tekstowym z kolorami i kwadratowymi pikselami
FujiNET firmware v1.5.0 Nowa wersja firmware, która wprowadza szereg ulepszeń i poprawek.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Mazezam
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Probowalem w jeden dzien oz zera napisac gre:
http://www.stonogra.pl/gry-puzzle-uklad … zezam.html
i prawie sie udalo ;-)
No i "prawie miodzio"....stara dobra "grywalność"
niezła ta giera
gra zostala ukonczona i wyladowala na ABBUC :-) jesli nie zostanie przyjeta to najprawdopodobniej opublikuje ja w ten weekend a wiec kupa slac maile do kapituly o odrzucenie konwersji z konkursu :-)
gre zasila:
- xBios (biblioteka I/O)
- 1BIT MUSIC (GTIA)
- 6502C undocumented codes (stabilne)
- Tokens (obslugiwany ale plik gracza nie zalaczony w .atr - wymaga rejestracji gracza a tej czesci na www jeszcze nie ma :p )
z ciekawostek - podczas odtwarzania muzyki na GTIA wlaczony jest Antic - a to cos nowego :-)
6502C undocumented codes (stabilne)
Przepraszam, musiałem zapytać. ;)- Po co?
.. gra w pliku o objętości 20k wymaga xBios. Niestety mając IDE+ granie można sobie odpuścić.
Tworzenie dzieł, które stoją w poprzek do wszystkiego dobrego, co wymyślono na ten komputer do tej pory, nie jest chlubą niestety.
xxl nie będzie grał sam, bo zagram razem z Nim! Wy też możecie, bo...
...połatałem (wykastrowałem?) mazezam i bangla spod sdx :) (patrz załącznik)
Jeśli ktoś jest ciekawy co zostało zrobione, to proszę (nie śmiać się ;) ):
1. Doklejenie na początek procedury przepisującej ROM do RAM (aby spokojnie po nim mazać)
2. Modyfikacja segmentu pod $600 - zaNOPowanie skoku do procedury xBIOS_SET_VECTORS, przesunięcie wektora INIT powyżej sprawdzania obecności xBIOS
3. Zamiana wektorów z FFFC na klasyczne INIT, RUN
EDIT:
Pewnie ten ROM-RAM dałem trochę na wyrost i gdybym się bardziej postarał (jeszcze parę nop-ów), to można by go out. Poszedłem po najprostszej lini oporu, ale cel osiągnięty więc na razie mi się nie chce ;)
EDIT:
Aaaa - gra chyba wykorzystuje hiscore i tokensy, tak? Brak tokenów będę musiał ścierpieć. Ale dalsze skoki do procedur xBios wypadałoby znaleźć i zaNOPować chociaż.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to Grzybson właśnie udowodnił empirycznie, źe xxl trwoni swój czas na budowanie utrudnień, które zawężają krąg użytkowników jego produkcji, a nie dają nic, czego bez nich nie można uzyskać.
W rzeczy samej, brawo, Grzybson!
To raczej jednostkowy przypadek, sądzę. nie z każdą pójdzie łatwo. Gra nie robi aż tak wielkiego użytku z xBios, przynajmniej przy ładowaniu, więc udało się jakoś załatać. Mogło tam coś jeszcze zostać, ale zagrać na SDX się da!
Epi :-)
obawiam sie ze kazdy moj program ktory bedzie sie odwolywal do urzadzenia zewnetrznego skorzysta z biblioteki xbios :-) czesc z nich na pewno bedzie mozna przerobic - nawet pomoge jesli ktos bedzie chetny na przerobke ale nie widze uzasadnienia do uzywania dos gdy latwiej jest mi z biblioteka. :-)
XXL: No i co w końcu z muzyką w tej grze?
Muzyke napisal Mr.BEEP. oczywiscie muzyka jest odtwarzana na GTIA czyli albo prawdziwe atari albo altirra do posluchania.
nie publikuje jeszcze gry... sprzeczne informacje do mnie dochodza... opublikuje za 3 tygodnie, ale jesli chcesz to jest do sciagniecia archiwuim z ABBUC http://skriegel.de/atari/SMAG.zip
MazezaM jest wsrod gier na drugiej dyskietce.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Mazezam
Wygenerowano w 0.025 sekund, wykonano 66 zapytań