Probowalem w jeden dzien oz zera napisac gre:
http://www.stonogra.pl/gry-puzzle-uklad … zezam.html
i prawie sie udalo ;-)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Mazezam
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Probowalem w jeden dzien oz zera napisac gre:
http://www.stonogra.pl/gry-puzzle-uklad … zezam.html
i prawie sie udalo ;-)
No i "prawie miodzio"....stara dobra "grywalność"
niezła ta giera
gra zostala ukonczona i wyladowala na ABBUC :-) jesli nie zostanie przyjeta to najprawdopodobniej opublikuje ja w ten weekend a wiec kupa slac maile do kapituly o odrzucenie konwersji z konkursu :-)
gre zasila:
- xBios (biblioteka I/O)
- 1BIT MUSIC (GTIA)
- 6502C undocumented codes (stabilne)
- Tokens (obslugiwany ale plik gracza nie zalaczony w .atr - wymaga rejestracji gracza a tej czesci na www jeszcze nie ma :p )
z ciekawostek - podczas odtwarzania muzyki na GTIA wlaczony jest Antic - a to cos nowego :-)
6502C undocumented codes (stabilne)
Przepraszam, musiałem zapytać. ;)- Po co?
.. gra w pliku o objętości 20k wymaga xBios. Niestety mając IDE+ granie można sobie odpuścić.
Tworzenie dzieł, które stoją w poprzek do wszystkiego dobrego, co wymyślono na ten komputer do tej pory, nie jest chlubą niestety.
xxl nie będzie grał sam, bo zagram razem z Nim! Wy też możecie, bo...
...połatałem (wykastrowałem?) mazezam i bangla spod sdx :) (patrz załącznik)
Jeśli ktoś jest ciekawy co zostało zrobione, to proszę (nie śmiać się ;) ):
1. Doklejenie na początek procedury przepisującej ROM do RAM (aby spokojnie po nim mazać)
2. Modyfikacja segmentu pod $600 - zaNOPowanie skoku do procedury xBIOS_SET_VECTORS, przesunięcie wektora INIT powyżej sprawdzania obecności xBIOS
3. Zamiana wektorów z FFFC na klasyczne INIT, RUN
EDIT:
Pewnie ten ROM-RAM dałem trochę na wyrost i gdybym się bardziej postarał (jeszcze parę nop-ów), to można by go out. Poszedłem po najprostszej lini oporu, ale cel osiągnięty więc na razie mi się nie chce ;)
EDIT:
Aaaa - gra chyba wykorzystuje hiscore i tokensy, tak? Brak tokenów będę musiał ścierpieć. Ale dalsze skoki do procedur xBios wypadałoby znaleźć i zaNOPować chociaż.
Jeśli dobrze zrozumiałem, to Grzybson właśnie udowodnił empirycznie, źe xxl trwoni swój czas na budowanie utrudnień, które zawężają krąg użytkowników jego produkcji, a nie dają nic, czego bez nich nie można uzyskać.
W rzeczy samej, brawo, Grzybson!
To raczej jednostkowy przypadek, sądzę. nie z każdą pójdzie łatwo. Gra nie robi aż tak wielkiego użytku z xBios, przynajmniej przy ładowaniu, więc udało się jakoś załatać. Mogło tam coś jeszcze zostać, ale zagrać na SDX się da!
Epi :-)
obawiam sie ze kazdy moj program ktory bedzie sie odwolywal do urzadzenia zewnetrznego skorzysta z biblioteki xbios :-) czesc z nich na pewno bedzie mozna przerobic - nawet pomoge jesli ktos bedzie chetny na przerobke ale nie widze uzasadnienia do uzywania dos gdy latwiej jest mi z biblioteka. :-)
XXL: No i co w końcu z muzyką w tej grze?
Muzyke napisal Mr.BEEP. oczywiscie muzyka jest odtwarzana na GTIA czyli albo prawdziwe atari albo altirra do posluchania.
nie publikuje jeszcze gry... sprzeczne informacje do mnie dochodza... opublikuje za 3 tygodnie, ale jesli chcesz to jest do sciagniecia archiwuim z ABBUC http://skriegel.de/atari/SMAG.zip
MazezaM jest wsrod gier na drugiej dyskietce.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Mazezam
Wygenerowano w 0.033 sekund, wykonano 70 zapytań